[Suse 8.0] FTP install problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik ben erg onervaren met linux, heb ooit 7.1 gekocht, en wilde nu suse 8.0 installeren via ftp.
Ik heb dit nu 2x gedaan met dezelfde problemen.

Er is automatisch een deel van mijn harde schijf ingedeeld dat ik vooraf vrijgemaakt had met partition magic. (ongeveer 6 Gb)

ik heb tijdens de install modules geladen, voor usb, scsi (hpt 370 controller van abit BP6) hier gaf hij ook aan de module voor hpt 370 raid (wat dus niet op het mobo zit) deze zijn geladen.
Tijdens het laden van de modules word om parameters gevraagd, ik weet niet wat ik hier in zou moeten/kunnen vullen en geef dan een enter waarna het verder gaat.

als alles klaar is en hij boot dan blijft hij hangen met:
hde 9 lost interrupt

ik heb uiteindelijk weer geboot met de bootcdrom die ik gedownload had en dan kan hij uiteindelijk wel booten, maar dan werkt mijn usb muis niet, en via het toetsenbord kon ik ook niet in de menu's komen. (ik zou ook niet precies weten hoe dat moet maar er gebeurde op verschillende geprobeerde toetscombinaties helemaal niets)

zou het probleem liggen aan de module die geladen is voor hpt 370 raid ?

hoe kan ik met het toetsenbord in de menu's komen zodat ik de muis aan de praat kan krijgen ?

Systeem: abit bp6 (2x 500 celeron) 256 mb geheugen
20 gig hardeschijf met wijnXp en 6 gig ruimte voor Suse op hpt udma 66 controller
plextor 40 ultraplex op adaptec 2940 scsi kaartje
plextor 12 speed op ide 1
viper 550
simpel pci sounblaster geluidskaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je pnp os in je bios aan staan? (zo ja, zet uit)
probeer is shift-numlock (je hoort een piep) dan kan je met de nummertjes aan de rechterkant je muis besturen, en clicken met 5, 0 en +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
ik ben nu nog met hetzelfde bezig: ik heb alleen suse 7.1 weer geinstalleerd van cd's.
Nu volgens het handboek geprobeerd het 'basesystem' te updaten.

ik heb echter een probleem met de ftp server.

Mijn vraag is nu hoe het ipadres van een ftpserver te weten te komen, waarvan de url aangegeven staat op de site van suse, onder de mirrorsite's.

In de schermpjes van yast moet ik echter het ipadres ingeven, de url accepteerd hij niet.

Hoe kom ik hierachter ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

jp73 schreef op 22 januari 2003 @ 22:29:
Hoe kom ik hierachter ???
Op voorhand even op een computer 'ping <url>' intikken, en dan vind je vanzelf het ip-adres..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
OK ben er achter gekomen hoe het ip adres te vinden via nslookup.

Heb opnieuw Suse 7.1 geinstalleerd vanaf Cdrom. De handleiding gevolgd en toen voor ftp update gegaan via linuxrc. Dan word er een compleet nieuwe install gedaan van Suse 8.1

Ik heb nu alleen de 'drivers' voor de hpt 366 contoller laten laden en geen raid, die ik in de eerdere pogingen wel (per abuis) had geladen.

Ik heb de indeling van de partities opgeschreven :

/dev/hde 8 5.7 Gb for / with reiser
/dev/hde7 127.4 Mb swap
/dev/hde6 16.2 Mb /boot ext 2

mount point /dev/hde1 to /windows/C

alles lijkt goed geinstalleerd, boot cd eruit en opnieuw booten en dan geeft hij weer :

hde lost interrupt

en blijft hier dan op hangen

iemand een idee wat er mis is ????

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux of Linuxprogramma's crashen op willekeurige momenten gaat over 'lost interrupt' (zie punt 3)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens om het systeem te booten met de volgende kernel-parameters:

pci=acpi

acpi=oldboot

acpi=off

Success
Pagina: 1