[Win2k] Hard disk controle + stotterend geluid

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Sinds een aantal dagen wil mijn windows 2000 elke keer bij het opstarten hard disk controle gaan uitvoeren op schrijf d:
Als ik dit niet afbreek gaat het volgens mij heel lang duren, ik heb hem 1x een uur er op laten staan en toen was hij op 15%.

Ik heb de hard disk al gecontroleerd in windows en met chkdsk in dos, allebij vonden geen fouten. Verder geeft mijn computer sinds dit probleem stotterend geluid in windows zodra er wat gedaan wordt(bv een venster minimaliseren)

Het is waarschijnlijk ook geen virus, ik heb de nieuwste mcaffee update opgehaald en hiermee alle schrijven gescand. Aan de drivers van de soundcard (soundblaster live 5.1 player) zal het ook niet liggen, ik heb de nieuwste drivers opgehaald en geinstalleerd.

Ook staan er in het logboek een aantal vaak voor komende fouten sinds dit probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/log1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/log2.jpg

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Heb je al in de knowledgebase gezocht van MS? :)

http://support.microsoft.com/search/

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2003 09:14 . Reden: M$ - gebruik je de service en flame je nog |:( ]

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 08:58

mindcre8r

Tradepedia

KeyWord : BACKUP!

en doe de check een keer als je naar school/werk gaat, als je dan thuis bent dan moet ie wel eens klaar zijn. het stotterende geluid komt direct van je hd af omdat bij een diskcheck deze veel activiteit heeft icm een mp3 of film gaat dat minder goed.

Bears and Bulls

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:21
klinkt als een bad sector. misschen wordt het weer eens tijd om met fdisk de schijf uit elkaar te halen en weer inelkaar te zetten. daardor worden vaak de fouten uit de schijf gehaald.
er staat niet bij wat voor een harde schijf je hebt, maar als het maxtor is kijk een naar het programma powermax (voor andere merken, zijn er vergelijkbare programma's) hiermee kan je de harde schijf testen. kan je de fouten er uit halen.

• AtlonXP1800
het is een ibm schrijf van 40gb.
Ik kan wel gaan zoeken in de knowledge base van microsoft, maar waar zou ik daar naar moeten gaan zoeken?

Een backup heb ik trowuens nog wel, maar die is een half jaartje oud (ghost image) dus als het zonder kan doe ik dat liever...

/edit

oh ja, dat stotterende geluid is na dat de hard disk controle is afgebroekn, je kan geen geluid ondertussen afspelen omdat je in zo'n console achtig stukje sit (met zo'n win 2000 balk er boven)

[ Voor 28% gewijzigd door AtlonXP1800 op 22-01-2003 09:17 ]

Verwijderd

IBM harddisk... kan natuurlijk het beroemde IBM probleem zijn. Dus eerst de controle een keer helemaal laten lopen, belangrijke gegevens backuppen en op de hdd kijken wat de garantie termijn is. Indien nog garantie zo snel mogelijk retour zenden (RMA kun je online aanmaken).

• AtlonXP1800
heeft ibm ook tools om de hd the checken? ik heb op hun site niet veel kunnen vinden.
Gelukkig hoef ik niet veel te backupen omdat documenten enzo op de server staan.

ik heb nog 1 jaar garantie (en die moet ik toch gaan gebruiken want er zit al een tijdje een bad sector op de c: partitie, ik vind het alleen zo kut om een tijd zonder schijf te moeten zitten... heb hier alleen nog maar een 4gb liggen :( )

[ Voor 43% gewijzigd door AtlonXP1800 op 22-01-2003 11:24 ]

• AtlonXP1800
ik heb net bij ibm drive fitness test gevonden dus die ga ik er nu ff op los laten

http://www-1.ibm.com/supp...tness&uid=psg1MIGR-4HXKVX

er staat wel bij dat het voor een ibm thinkpad is maar volgens andere berichten hier op het forum is hij ook te gebruiken met deze disks
Pagina: 1