TV-out vage strepen naar rechts.

Pagina: 1
Acties:

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 07:29
Ja jullie zullen wel denken daar gaan we weer, maar ik heb de FAQ gelezen en alle topic's tot een jaar terug.. dus ik verdien het om er weer over te beginnen O-)

Naast heldere beelden op mijn tv scherm krijg ik vage strepen naar rechts.
Dit hinderd mij zo dat ik meer die strepen aan het volgen ben als het verhaal van de film. :X
Geen verschil tussen Nview & TV tool.
Ik heb alle kabels(stroom) van rand apparatuur losgerukt en tv antenne eruit, pc geaard , pc ongeaard, andere stroom groep , stekker omdraaien.
Dus alles is ontkoppeld op mijn tv, computer, lampen B) en Coolkast na.
En nix, nakkes, nada .. geen enkel verschil.
Het enige wat mij nog rest is een dure svhs kabel, andere videokaart (met andere tv-chip) of een andere voeding.... klopt dat of zie ik iets over het hoofd ?

Dit is een illustratie van mij probleem:
cosa-nostra.ionichost.com/Untitled-1.jpg

Configuration:
GF2MX400 ch7007 tv chip
Bandbridge vl6605 5.0m (high performance 99.96% ofc cable) S-Video male to S-Video male.
Philips blackline S tv

Verwacht er niet veel van aangezien het gros niet aan zijn trekken komt.
Maar een reply van "dat heb ik ook" helpt al een beetje :+

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik heb zo geen klinkklaar antwoord voor je. Maar heb je al gecontroleerd of je AV ingang van je TV goed is?
Probeer eens een Videorecorder aan te sluiten op je TV. Kijk eens of het probleem er dan ook is.
Niet alle problemen met TV-Out zijn per definitie de oorzaak van de PC

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 07:29
Dat zou dan de svhs ingang zijn , maar mijn video heeft alleen een scart dus daar kan ik het niet mee testen (en ken ook niemand die het leuk zou vinden om zijn video met svhs ingang los te koppelen en hierheen te slepen).
De scart ingang werkt in ieder geval goed i.s.m. de video.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Heb je de TV-Out al eens op de Scart ingang geprobeerd?

Verwijderd

Sorry voor de enorme trap die ik aan dit rete-oude topic geef, maar FunkySmell heeft geen contact info in zijn profiel staan, anders had ik hem rechtstreeks benaderd :)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus ga ik er ook maar vanuit dat er meer mensen zijn die het hebben. Is er al iemand achter waar het probleem precies zit?

Vast een hardware-probleem, of zou het misschien ook een software-probleem kunnen zijn?

De kaart die ik gebruik is een GeForce FX 5200 en voor de TV-out gebruik ik NView. De verbinding naar mijn TV is een tulp-verbinding, deze gaat in een SCART-plug die weer in de SCART-ingang van mijn TV gaat. Ik weet dat in de FAQ staat dat je dit beter niet kunt doen :+, maar dat maakt in dit geval volgens mij niets uit, want de strepen zijn bij mij het enige probleem en dat probleem heeft de topic starter dus ook met zijn S-Video verbinding.

Ik hoop dat de modjes dit oude topic nog even een kans willen geven. Zoals al eerder gezegd weet ik niet hoe ik de topic starter moet bereiken, maar wil wel graag weten of hij (of iemand anders) inmiddels meer weet over het probleem. Met de search ben ik geen recenter topic over dit probleem tegengekomen.

Verwijderd

Met mijn 9600AIW heb ik ook zoiets. Alleen dan gaan de strepen van boven naar beneden en bewegen ze.

Alles geprobeerd wat boven ook al beschreven staat, maar helaas. Mijn TV werkt met consoles en met video recorder wel goed. Verschillende kabels nog geprobeerd.

Het is zeer moeilijk om hulp op dit punt te krijgen. Het probleem is dat vaak als andere mensen zoiets al hebben dan zien ze het vaak gewoon niet. Voor gewone TV zijn zelfs de meest kritische mensen opeens heel tolerant.

(zo ken ik mensen die hun console gewoon met de meegeleverde composite kabel aansluiten en het dan mooi beeld vinden |:( )

Verwijderd

Hmmm, dat is een nog minder fijn probleem dan ik heb.

Wat je zegt klopt wel ja, heel veel mensen vinden het sowieso al prachtig als ze beeld krijgen op hun TV en wat de kwaliteit daar dan van is zal ze weinig boeien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:45:
Hmmm, dat is een nog minder fijn probleem dan ik heb.
:( Inderdaad. Ga denk ik voor de G450 PCI van Matrox. Klein nadeel is dat de benodigde TV out kabel niet verkocht wordt. Je moet deze zelf maken (met als gevolg dat de kwaliteit snel minder kan worden dan met een voor gefrabriceerde kabel, zeker als je geen super held in solderen bent)
Wat je zegt klopt wel ja, heel veel mensen vinden het sowieso al prachtig als ze beeld krijgen op hun TV en wat de kwaliteit daar dan van is zal ze weinig boeien.
Je zou ze eens het beeld van een oude Amiga of Xbox met Linux en RGB kabel moeten laten zien. Dat is net zo ruisvrij en strak als een VGA beeld. En met strak bedoel ik dan dat je niet van die strepen en kleurzwemen hebt. Omdat de resolutie lager is, en de dotpitch hoger is het natuurlijk wel evenredig minder scherp.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:18

Haan

dotnetter

Ik heb er af en toe ook een beetje last van, maar neit heel erg, af en toe zie je wat strepen naar de zijkant. Maar bij mij kwam dit pas nadat ik mijn hele kleine tv-tje om heb gewisseld voor een enorme tweedehands...
Dus het zou ook gewoon aan de kwaliteit en/of grootte van je tv kunnen liggen

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 11 februari 2004 @ 22:00:
Ik heb er af en toe ook een beetje last van, maar neit heel erg, af en toe zie je wat strepen naar de zijkant. Maar bij mij kwam dit pas nadat ik mijn hele kleine tv-tje om heb gewisseld voor een enorme tweedehands...
Dus het zou ook gewoon aan de kwaliteit en/of grootte van je tv kunnen liggen
Ik heb wel een grote tweedehands TV, die al zo'n tien jaartjes oud is. Of dat echt zoveel meespeelt betwijfel ik. Het is vooral jammer dat ik met deze TV gedwongen ben om een composite kabel te gebruiken :(

Over een PCI-kaart met goede TV-out heb ik ook al na zitten denken, misschien eens kijken of ik niet ergens voor een redelijke prijs een Matrox G450 PCI op de kop kan tikken dan :)
Pagina: 1