[javascript] en ik maar denken dat het alleen clientside is!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Titel is lichtelijk ironsich. maargoed ik heb hetvolgende probleem:

Wacht laat ik beginnen, met dat ik even testje online heb gezet, zodat jullie het tijdens het lezen zelf kunnen repliceren. Hou er alleen rekening mee dat deze bug zich alleen, voorzover ik weeet, in IE6 voordoet.

http://marty.excudo.net/test/test.html

Als je op 1 van de drie links klikt krijg je een popupje met, ogenschijnlijk, iedere keer hetzelfde formulier. Er zitten alleen wat subtiele verschillen in:
pop heeft 4x14 velden waarvan de eerste 3x14 waardes hebben
pop2 heeft 4x14 velden waarvan de eerste 2x14 waardes hebben
pop3 heeft 4x14 velden waarvan alle velden leeg zijn.
Voor de rest zijn ze identiek.

Als ik nu met IE6 het formulier van pop verstuur krijg ik een javascript error op line 70 char 3 : Ongeldige syntaxis. Bij pop2 en pop3 krijg ik deze foutmelding niet.

Dat is opzich al raar, maar nu komt het meest vage nog (vandaar mijn titel)
Als ik exact dezelfde pagina's die ik naar de server heb geupload vanaf m'n harde schijf open, in exact dezelfde browser (IE6) dan doet de foutmelding zich niet voor! Sterker nog, als ik de files naar een andere server opload, dan krijg ik de foutmelding niet met IE6. NOG NOG sterker: als ik pop.html op de (foute) server open, de source opsla in een notepadje en die op sla in een bestand op m'n harde schijf en die open dan krijg ik de foutmelding ook niet!!

Mozilla (Phoenix) heeft er op die server geen moeite mee (met pop.html dus ook niet) en geeft ook niet in de javascript console aan dat er iets fout is.

Ohw,..ik heb het gelukkige voordeel dat ik het onder een ander domein op diezelfde (foute) server heb kunnen testen en daar doet het probleem zich ook voor.

Maargoed...ik weet dus écht niet waar dit aan kan liggen.
Hoop dat iemand me kan helpen

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21

André

Analytics dude

Misschien dat het hier aan ligt :?

window.onbeforeunload = null;

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

crisp

Devver

Pixelated

Kijk eens op regel 143, daar moet de 2 een 3 zijn... (mmz, is ook zo in pop2 en pop3)
Verder zie ik dat pop1 14 rijen heeft, en pop2 en pop3 13.
Al met al blijft het wel vreemd...

[ Voor 56% gewijzigd door crisp op 22-01-2003 08:26 ]

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Dit is wel heel erg vaag, ik denk dat het een cache probleem is. Of het zit in je eigen cache of in de cache van de proxy... :?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Yogho schreef op 22 januari 2003 @ 09:28:
Dit is wel heel erg vaag, ik denk dat het een cache probleem is. Of het zit in je eigen cache of in de cache van de proxy... :?
Lijkt me niet; ik zit niet achter een proxy en heb als eerste pop1 aangeroepen met hetzelfde resultaat als TS.

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Dat is opzich al raar, maar nu komt het meest vage nog (vandaar mijn titel)
Als ik exact dezelfde pagina's die ik naar de server heb geupload vanaf m'n harde schijf open, in exact dezelfde browser (IE6) dan doet de foutmelding zich niet voor! Sterker nog, als ik de files naar een andere server opload, dan krijg ik de foutmelding niet met IE6. NOG NOG sterker: als ik pop.html op de (foute) server open, de source opsla in een notepadje en die op sla in een bestand op m'n harde schijf en die open dan krijg ik de foutmelding ook niet!!
Dan moet het haast in die server zitten. Wat voor server is het? Heb je de bestanden wel ASCII overgeschoten, is de web-server brak?

Maar in IE 5.0 geven de pagina's geen fouten, dus dan hoeft het ook weer niet aan de server te liggen.... hmmm.... raar

Of je server is brak in het omgaan met een IE6 client.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Yogho schreef op 22 januari 2003 @ 09:49:
[...]

Dan moet het haast in die server zitten. Wat voor server is het? Heb je de bestanden wel ASCII overgeschoten, is de web-server brak?

Maar in IE5 geven de pagina's geen fouten, dus dan hoeft het ook weer niet aan de server te liggen.... hmmm.... raar

Of je server is brak in het omgaan met een IE6 client.
Probleem treed ook op in IE5.5

Intentionally left blank

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:05 ]

• marty
Het is verder geen brakke server hoor...tot nu toe geen problemen mee gehad.
En als het uploaden van invloed zou zijn, dan hadden pop2 en pop3 ook problemen moeten hebben.

Maar ergens moet het wel aan de server liggen, aangezien het verschijnsel zich op m'n harde schijf (en die van jullie?) of een andere server zich niet voordoet. Maar hoe dit qua javascript dan mogelijk is...het zou dan alleen nog in het manier van de versturen van de headers kunnen liggen volgens mij....maar hoe kan ik dit controleren?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ff sidenote en als reactie op topictitel....je hebt ook serverside ( c++ en java ) implementaties van Javascript

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• André

André

Analytics dude

oh,when? schreef op 22 januari 2003 @ 13:06:
ff sidenote en als reactie op topictitel....je hebt ook serverside ( c++ en java ) implementaties van Javascript

:)
Klopt

<script language="javascript" runat="server">
bla, bla
</script>

• marty
Da's wel leuk, maar zoals ik al zei was m'n topic titel alleen ironisch bedoelt. We snappen allemaal wel waar ik op doel.

Laat ik m'n vraag nog iets specifieker stellen:
Ik vermoed zelf dat het alleen nog maar aan de headers kan liggen die worden meegestuurd. Ik zou niet weten waar het anders aan moet liggen. Kan iemand me een zetje in de goede richting geven van hoe ik dit kan onderzoeken?
Pagina: 1