[XP] Prefetch-directory blijft leeg

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
O.a. hier las ik dat je in XP de C:\Windows\Prefetch directory regelmatig leeg kan maken:
Clear The Prefetch. If you're using Windows XP, add C:\Windows\Prefetch to the list of directories to empty periodically. This folder is probably full of prefetch directions for applications you no longer use (see Tip 077). You can safely remove these files; any files that are needed will be created again automatically.
Dat heb ik dus gedaan, maar nu mijn punt: de dir raakt niet meer vol met de programma's die ik wél vaak gebruik, resulterende in een redelijk trage PC als ik um net opgestart heb en programma's begin te draaien.

De prefetch-setting in de registry heb ik op 5 gehad, omdat dat ook sneller zou werken, maar of ie nou op 0, 1, 2, 3, 4 of 5 zet, die dir blijft leeg!

Is er een manier om de prefetcher weer aan te zetten, zie ik wat over het hoofd, of was de tip op de sites van het legen van die directory gewoon een erg slechte tip en is het verstandig XP (weer) opnieuw te installeren?

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik leeg ook regelmatig die directory, maar heb verder nergens last van.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\ EnablePrefetcher (3)

Misschien heb je hier wat aan :?

Be Stronger Than Your Excuses

• DRvDijk
  • Laatst online: 08-09 17:10
Dat is bij mij nu een REG_DWORD met de waarde 3 (0x0000003).. Maar ook als ik die op 5 zet ofzo werkt het niet echt lekker.. Ik ga eens kijken of die AlwaysUnloadDLL-tweak er mee te maken heeft.. BRB :)

Helaas mocht dat niet baten.. Nog andere ideeën? :p

[ Voor 12% gewijzigd door DRvDijk op 22-01-2003 14:37 ]