Download snelheid buiten eu traag.

Pagina: 1
Acties:

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:07
Ik heb kpn adsl basic zoals dat tegenwoordig heet via xs4all. Sinds 8 januari is m'n lijn ook mooi geupgrade naar 768kbit allemaal leuk een aardig. Alleen een paar dagen na die upgrade is mijn download buiten de eu aanzienlijk verslechtert en dan met name downloads uit de us.

Voor de verhoging trok ik 2 jaar altijd direct ~54kb vanuit de us wat normaal is. Na de verhoging heb ik nog een paar dagen mogen downloaden met 80 kB vanuit de us maar sinds een paar weken wil het echt niet harder gaan dan gemiddeld 10/25 kB. In du meter is t ook constant pieken van 40kB en dalen van 5kB. Een vriend van mij heeft ook kpn basic via xs4all in een ander gebied en die haalt gemiddeld iets van 40/50 k wat ook niet echt toppie is maar altijd nog bijna 2 keer zo snel als wat ik haal. Nog een vriend van mij heeft adsl basic via hccnet en die trek wél de volle mik van de zelfde servers.

Snelheid in eu is verder goed gewoon 80kb, ping is ook normaal en upload ook. Ik hoop dat t een tijdelijk probleem is want dit schiet echt niet op zo.

Ik heb meerdere amerikaanse sites / ftp's / speedtests geprobeert maar t wil echt niet harder gaan dan gem 25kB.

Zijn er meer mensen waarbij dit is op gevallen? Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Mijn pc is het iig niet want 't is op meerder clients getest hiero en tis gewoon overal brak.

[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 22-01-2003 02:39 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
zou dit geen probleem zijn van xs4all? als je binnen de eu wel je volledige bandbreedte kan benutten zal de rest liggen aan je provider.
ik heb zelf geen xs4all verbinding (alleen een account voor newszilla) dus kan ik het niet nakijken. wel heb ik de laatste tijd een beetje last van een langzamere newszilla. misschien dat ze de servers aan het vernieuwen zijn

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Humn ik zit ook via KPN ADSL, maar heb er geen last van.
Het is wel een beetje vreemd dat andere personen met XS4all die vrij dichtbij je wonen er geen last van hebben, het zal dan wel iets met jouw centrale te maken hebben ofzo...bel anders ff die helpdesk die zullen wel weten als er storingen zijn (al lijkt mij dat niet aannemelijk hoor, maar ik heb verder geen idee wat het kan zijn...!)

|Specs|

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:07
korn21, die andere persoon heeft er ook last van want die trekt ipv 80kB maar iets van 40kB en dat is ook altijd meer geweest. Het zou idd aan xs4all kunnen liggen of aan de centrale bij mij in de buurt maar dan had ik hier wel eerder een treadje over verwacht. Ik heb het nu 2 weken af gewacht en op welk tijdstip ik t ook probeer 't word er niet beter op. Ik kan idd ff bellen maarja ga die lui maar eens vertellen dat je download buiten de eu kl*te is daar zal die pino ook weinig vanaf weten ben ik bang. Even afwachten of er nog meer mensen met dit probleem zijn.

edit: 't gaat hier over regio breda.

[ Voor 4% gewijzigd door salvador4 op 22-01-2003 03:16 ]

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik heb er ook last van...maar dan dmv pings
downloaden gaat wel snel meestal, eigenlijk nog geen download geprobeerd vanuit de us
maar als ik mail ophaal van mijn eigen server [staat in us] moet ik wel 5 sec wachten voor ik verbonden ben
en als ik via de ftp op mijn server wil komen duurt het ook zo lang...

eerst met onetelnet was ik er meteen op...

ik heb ook xs4all basic, ik zit op de centrale in sint-michielsgestel -> vlakbij den bosch

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Momenteel is er in de VS een gigantische DDoS aan de gang, dus daar heb je iig voor gisteren/vandaag al een goede reden voor traagheid buiten de EU...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ow, ja heb pas adsl sinds eergisterenavond dus tjah :)

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Pagina: 1