Toon posts:

[GFTi4400] Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een Winfast a250 TD videokaart. Tot voor kort deed deze kaart het geweldig.

Ik heb winXP professional opnieuw geïnstalleerd. Als ik nu de driver van de videokaart installeer en opnieuw opstart, dan kom ik niet in windows. De hele opstartcyclus is wel te zien (vga-bios, bios, winlogo + balkje etc). Na het balkje wordt het scherm zwart. Ik hoor de monitor nog wel 'schakelen' maar er gebeurt niets meer.
Als ik de pc niet opnieuw opstart na installatie van drivers, wordt er bij beeldschermeigenschappen en resolutie van 640x480 8bits weergegeven.
Deze is echter bijvoorbeeld 1280*1024 32bits (op standaard drivers van winXP). Zodra ik iets verander (bij beeldschermeigenschappen> instellingen) en op toepassen klik wordt het scherm zwart en gebeurt er niets meer.

In de veilige modus werkt alles wel. Als ik in die veilige modus alle drivers deïnstalleer dan werkt alles weer normaal. Installeer ik echter een beeldschermstuurprogramma (zie lijstje hieronder) dan begint 't verhaal weer van voor af aan.

Ik heb de drivers van Leadtek (laatste), de nieuwste nVidia drivers (41.09) en de laatste WHQL nVidiadrivers (40.72) al geprobeerd maar daar ligt 't niet aan. Geen van deze drivers gaf namelijk enige verandering.

Is mijn videokaart kapot of kent iemand dit probleem en weet een oplossing?

PC: Asus P4B533E mobo, 256MB DDR-sdram, Intel P4 2gHz,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 02:16 ]

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

stop de kaart in een andere pc. probeer een andere monitor.... etc etcetctetct....

Dit soort vragen komen zo vaak voorbij. Hoe moet een ander nu bepalen of iets wel of niet kapot is. Misschien ligt het wel aan OS.

Zoekt en gij zult vinden...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gehoopt dat iemand dit probleem bekend in de oren zou klinken en misschien wel een tip cq. oplossing zou hebben. Morgenochtend ga ik zeker m'n kaartje in een andere pc pletteren en meer van dat soort trial&error oplossingen uitproberen. Toch bedankt voor je reactie

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ja had een beetje hetzelfde..heb toen een ander videokaart erin gezet (GF 2 MX)en opnieuw de bende geinstalleerd.

Daarna de de GF2 eruit gehaald en de GF 4 erin gezet.

Windows laten zoeken en toed was er niets aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip... ga ik zeker uitproberen!

edit:

Zou DirectX 9.0 installeren een goed idee zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 14:37 ]