Ik geef het niet gauw op mannen, maar ik krijg er nu toch wel een hard hoofd in. Mijn probleem is het volgende : ik had een systeem met twee SCSI en 1 IDE-schijf. De SCSI's waren UW3 en UW2, met als gevolg dat de snelle schijf zich moest aanpassen aan de UW2. Het werkte verder prima, UW3 was mijn C-schijf. Nu heb ik twee andere UW3-schijven van 73 Gb op de kop getikt, de Seagate ST173404LW. Als ik een schijf in plaats van de UW2 schijf aansluit dan blijft m'n SCSI-bios hangen met na een tijdje de melding: Time-out failure during SCSI inquiry command. Als ik de stroom va mijn oude UW3 schijf af haal wordt-ie wel herkend. Formatteren onder Partition Magic was ook een probleem, na 28% stond de zaak stil. Van Seagate de diskwizard opgehaald en daarmee geformatteerd en ook de MBR herschreven. De controller (Adaptec 29160 PCI-kaart) staat op auto-detectie en alleen mijn oude UW3-schijf staat als "actief" te boek.
Wat mogelijk een probleem is is dat de schijf uit een RAID-configuratie komt met daarop allerlei OS/2 en Linux partities. De eerste keer met PM 7.0 heeft dat prog. ook drie fouten moeten herstellen. Uiteindelijk heb ik wel alle partities kunnen verwijderen. Ik werk nu overigens met XP.
De vraag is, waarom wel herkenning als enkele schijf en niet samen met bestaande schijf waar het OS op staat. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat ze beide ID 0 willen hebben, maar de kaart staat op auto-detectie.
Wie kan mij helpen?
Wat mogelijk een probleem is is dat de schijf uit een RAID-configuratie komt met daarop allerlei OS/2 en Linux partities. De eerste keer met PM 7.0 heeft dat prog. ook drie fouten moeten herstellen. Uiteindelijk heb ik wel alle partities kunnen verwijderen. Ik werk nu overigens met XP.
De vraag is, waarom wel herkenning als enkele schijf en niet samen met bestaande schijf waar het OS op staat. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat ze beide ID 0 willen hebben, maar de kaart staat op auto-detectie.
Wie kan mij helpen?