Toon posts:

Fan knippert met HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel raar probleem, als mijn hardeschijf laadt, dan knippert LEDfan mee, je ziet hem dan lichtjes knipperen e.d. de LEDfan zit aan een aparte molex, op DEZELFDE voeding, waar de HD aanzit, maar NIET aan hetzelfde draadje

Ook, af en toe, dan weer1x in de 3 dagen, of 2x per dag, wil de HD wel eens een klein " Tikje" geven, (overigens speelt mp3 dan gewoon door) vandaag hoorde ik een klein piepje, en Win2k liep even vast, en ging later weer door.

Overigens is mijn PC ongeaard, zouden deze symptonen lichtelijk hier aan kunnen liggen? heeft iemand hier een verklaring voor of het tikken, en het knipperen daadwerkelijk met de aarding te maken heeft?
Of is het mischien een ander probleem?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Probeer die fan op nóg eens een andere molex?

Sja, fans maken je voltage wel ietsje minder stabiel. Het kan ook dat je voeding niet erg sterk is en dus wanneer de HD bezig is (=zwaardere belasting voor voeding) de 12V niet stabiel gehouden kan worden en je LEDfan dus gaat knipperen.

Wat zijn je voltages? Kun je een andere voeding proberen?

Dat je hd een "tikje" maakt klinkt trouwens niet goed. Hoe hard is dat tikje?

Lees de S.M.A.R.T. van je hd eens uit (hoe dat moet staat in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002)). Zo'n tikje kan erop wijzen dat je HD bezig is met doodgaan, als dat het geval is zou je dat met S.M.A.R.T. moeten kunnen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 22-01-2003 01:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Move PMG -> OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.