Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Snes copybox

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E - man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 11:19
Het kan zijn dat een copybox illegaal is en daarom ga ik daar verder niet op in, wat je er mee kan enzo.

Ik heb m opengemaakt, de diskdrive deed t niet goed meer... maar... toen kwam ik dit tegen.. een lekkende batterij, maar met een andere drive doet ie t goed.
Kan ik dit batterijtje verwijderen zonder gevolgen? Of weet iemand waar die voor is?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC00034.JPG

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Jahoor, gewoon verwijderen (met soldeerbout), kijk dan ook meteen even of het zuur (die witte zut) printspoortjes heeft aangevreten en repareer die meteen even. Pak dan een oud 486 mobo, soldeer daar het accuutje vanaf en soldeer deze weer terug op het board en je bent klaar.

Het batterijtje is waarschijnlijk een backup-batterij en wordt hier gebruikt (neem ik aan) om een spel wat evt. in het geheugen van het ding staat te bewaren als de stroom eraf is. Je kunt 'm gewoon bewaren als je die functie toch niet gebruikt.

Ohw, en zo'n copybox is natuuurlijk niet illegaal want je gebruikt em alleen om zelf spelletjes mee te ontwikkelen / freeware spelletjes te spelen. Toch? ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Sprite_tm op 22-01-2003 01:18 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• E - man
Hmmm... toevallig net al mn 486 mobo's weggegooid van de week..
Ik denk dat ik ff een nieuwe ga halen bij een electronica zaak....

Owja... das waar ook ik programmeer idd games, en als ik iets ander speel is het freeware ;)

Verwijderd

ja de batterij ziet er hetzelfde uit als de cmos batterij van die 486's
zal dus wel zijn om dingetjes tijdelijk op te slaan

• E - man
owja.. er zat nog een grote chip op met een lens...
Die dingen verliezen hun software als ze in het licht gehouden worden...
Ik had m opengemaakt op mn kamer en toen zag ik t pas.. ik heb TL verlichting.
hij doet t nog, maar grote kans dat ie toch beschadigd is? ik heb er voor de zekerheid zoals op de foto te zien is een sticker overheen geplakt.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
dat van dat licht lijkt me een sterk verhaal. Maar goed.

Ik heb zelf ook wel eens een batterijtje losgesoldeert omdat ik een wachtwoord verkeerd had ingevult. Je kunt het wel doen, maar je moet goed oppassen met de pootjes van de batterij, deze breken namelijk errug snel af. Als ik trouwens die foto zie lijkt het ook net op een moederbord. Is het niet toevallig gewoon een pc? Kijk eens of je ergens een processor kunt ontdekken?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
Een 386/486 bedoel ik

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Voordat je zo'n EPROM (want dat zijn dingen met een venstertje - in tegenstelling tot ROM, PROM, en EEPROM die allemaal geen venstertjes hebben) leegt moet je er met een blacklight een minuut of 20 van 5 cm afstand op schijnen.. dus dat loopt wel los zegmaar.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
hehe, dat ding kun je absoluut niet vergelijken met een pc... misschien dat er een floppydrive controller en eventueel wat geheugen ofzow opzit, maar daar houdt het dan ook bij op...

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Jasper Janssen schreef op 22 januari 2003 @ 03:20:
Voordat je zo'n EPROM (want dat zijn dingen met een venstertje - in tegenstelling tot ROM, PROM, en EEPROM die allemaal geen venstertjes hebben) leegt moet je er met een blacklight een minuut of 20 van 5 cm afstand op schijnen.. dus dat loopt wel los zegmaar.
Het moet nog een blacklight met een speciale frequentie zijn ook. Ik heb eens een eprom onder een TL balk gelegd, en 3 dagen later zat de data er nog onveranderd in. Ik heb ook eens met een gezichtsbruiner geprobeerd die eproms te legen, maar dat werkte ook al niet :).

Met een eprom wisser zijn ze echter in een kwartiertje leeg.

Macbook Pro

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Die vierkante chip in het midden is van Motorola, en ik moet me al heel erg sterk vergissen als het niet een processor uit de 68HC11 serie is...

edit:

Het zou nog een 68070 kunnen zijn, een microcontroller op basis van de 68000. Maar ik denk dat die meer pinnetjes heeft en dat je helemaal geen zware processor nodig hebt voor zo'n apparaat.

[ Voor 28% gewijzigd door RetepV op 22-01-2003 11:51 ]

Macbook Pro

• E - man
Ok, blijkbaar hoef ik me niet druk te maken over die rom en het licht dat erin gekomen is :)

Wat de chip betreft, die grote vierkante, dat is idd een motorola, er staat op:
(m)
MCCS3201FN
QHXA9229

Dat batterijtje is trouwens een VARTA:
Ni/Cd
3/V 60R
14h 6ma
052

Klopt dat met wat er op een 386/486 mobo is te vinden? kan iemand dat ff checken

Verwijderd

E - man schreef op 22 January 2003 @ 12:07:
Ok, blijkbaar hoef ik me niet druk te maken over die rom en het licht dat erin gekomen is :)

Wat de chip betreft, die grote vierkante, dat is idd een motorola, er staat op:
(m)
MCCS3201FN
QHXA9229

Dat batterijtje is trouwens een VARTA:
Ni/Cd
3/V 60R
14h 6ma
052

Klopt dat met wat er op een 386/486 mobo is te vinden? kan iemand dat ff checken
Ja dat klopt wel denk ik, het is een NiCd cel dus een klassieke oplaadbare cel. Elke NiCd cel heeft een celspanning van 1.2V, dus je accutje levert een veelvoud van die spanning. Meestal 3.6 volt volgens mij, wat dus in zou moeten houden dat er 3 celletjes in je accu zitten (opensnijden en natellen dus :) ). Verder is de capaciteit weinig intreressant, die dingen worden toch meestal met een simpele weerstand continu gedruppellaad... (is dit NLs??? :P ). Ongeveer dezelfde maat is ongeveer dezelfde capaciteit, dan zit het altijd wel goed.

Verwijderd

om even terug te komen op dat lensje,

je flasht die chip alleen als je met een speciale lamp er direct op schijnt dus er naar mijn weten nix aan de hand het wwerkt namelijk op het zelfde principe als een oude flash bios ;)

edit

oops had niet goed gelezen soz m8

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:40 ]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

is het dan niet handiger gewoon zo'n batterij los te kopen en er op te solderen?
Vriend van me heeft ook zo'n copybox en daar is de FDD drive van kapot. Bij hem zat er een aansluiting voor een parrallelkabel op dus die hangt m aan zijn lapdoos als ie een spel wil laden.
Toch eens kijken of een van de drives die ik nog heb liggen daar niet aangezet kunnen worden...

Zal ook even de specs bekijken zoals de chip info om te zien of het toevallig dezelfde is...
Uiteraard ontwikkelen wij games ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Pietert op 22-01-2003 13:04 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 12:38:
om even terug te komen op dat lensje,

je flasht die chip alleen als je met een speciale lamp er direct op schijnt dus er naar mijn weten nix aan de hand het wwerkt namelijk op het zelfde principe als een oude flash bios ;)

edit

oops had niet goed gelezen soz m8
Maar dan zonder flash ;)

Een EPROM (chip achter een raampje :P ) kun je vaak geeneens leeg krijgen in de zon (waar toch echt wel lekkere straling tussenzit).

• E - man
VageGast schreef op 22 January 2003 @ 13:03:
...heeft ook zo'n copybox en daar is de FDD drive van kapot. Bij hem zat er een aansluiting voor een parrallelkabel op dus die hangt m aan zijn lapdoos als ie een spel wil laden...

Toch eens kijken of een van de drives die ik nog heb liggen daar niet aangezet kunnen worden...
Ik heb ook een paralelle aansluiting :*)
ik heb ook nog een iomega zip 100 drive liggen, ook parallel... 8) hoeveel werk wordt dat...

Mijn diskdrive is ook kapot, ik heb verschillende andere geprobeerd, maar ik denk dat je een oude langzame moet hebben anders geeft ie een read error... ik had nog een oude liggen, maar de aansluitingen zitten omgedraaid dus ik kan m eigenlijk alleen extern monteren, anders past het niet.

• E - man
Ok, weet iemand, heel toevallig... hoeveel volt deze " SUPER PRO. FIGHTER Q. " nodig heeft?

Ik heb m namelijk nog niet zolang, maar met 9 volt gaat t lampje van de diskdrive wel branden, maar zegt ie.. "NO DISK"

terwijl er wel een disk inzit.
en ik durf m eigenlijk niet zomaar op 12 volt te zetten, die dingen zijn dermate duur dat dat een te groot risico is.

Iemand die er een heeft, of een ander model, en dan ff kan posten hoeveel volt die werkt en hoeveel watt of ampere die voeding is B)
Pagina: 1