• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
ik heb eigenlijk pas een korte tijd de t68i, maar de accu is eigenlijk met 2 dagen wel goed leeg bij normaal gebruik. Dit hoort toch niet bij 'n nieuwe accu? Alvast bedankt!

Vergeet nog 1 ding.. ik gebruik 2 laders, ook die van de t29s. De verkoper zei dat deze erop past. Ik begin hier echter steeds harder aan te twijfelen. Ook klopt de indicator werkelijk voor geen ruk. Hij heeft momenten dat ie na opladen aangeeft ruim 1000 uur standby te gaan staan. Bel ik dan 5 minuutjes, staat ie vervolgens nog maar op 'n kwartier, om 10 minuten later weer op 400 te staan... help! :)

[ Voor 55% gewijzigd door Zeepoog op 22-01-2003 00:57 ]

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Had ik op het begin ook. Toen ik eens 2x de accu er een dikke 10 uur erin heb gehad, en helemaal leeg had gemaakt deed hij het pas goed. Het lijkt me dat jij de lader gewoon van de T68i moet gebruiken. En die indicator werkt ook niet bij mij, tenminste alles wat boven de 100 uur is. Daaronder werkt het perfect.

w00t

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

SE geeft ook in de handleiding aan dat het meestal een tijdje duurt (bij een nieuwe accu) voordat de volle capaciteit is bereikt (er staat natuurlijk niet hoe lang :( ).
Het is de eerste tijd dat je de telefoon gebruikt belangrijk om de telefoon helemaal 'leeg' te gebruiken, hierdoor wordt eerder de volle capaciteit bereikt.
Ik weet niet hoelang jij je T68 precies hebt, maar ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben.
Dat van die laders zou in ieder geval niets uit moeten maken imho (ik zou het eigenlijk niet weten), je kan bv ook een lader voor in de auto kopen en die presteerd gewoon het zelfde als de gewone lader.
Ik heb nog nooit gehoord van laders die naar mate ze ouder worden slechter gaan presteren.
Maar je kan altijd naar SE nederland bellen.
Sony Ericsson Klantenservice
0900 899 8318 (€ 0,10 p/min) :) (je wordt altijd snel geholpen)

[ Voor 17% gewijzigd door Fear-factoR op 22-01-2003 08:10 . Reden: xtra ]

• Zeepoog
Ik heb 'm nu precies 9 dagen. Hoe lang doe jij nu met je accu Robbie007? Soms kan ik de status trouwens helemaal niet meer opvragen, net zoals wanneer ie oplaadt. In de gebruikshandleiding stond dat ik dan maar 'n originele accu moest gebruiken, van sonyericsson dus... maar, die gebruik ik :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik doe er nu ruim 5 dagen mee, en dan bel ik ook nog weleens ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Zeepoog
gisteren wel veel gebeld, maar des morgens van de lader gehaald (9:30) en nu < 50% vol..... ruim 24 uur later dus....

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je accu (te) snel leegraakt kun je een paar dingen doen:

- Zet um op de lader en laat 'm er zo'n 16 uur aanhangen. Moet eigenlijk bij de eerste keer al... Vaak helpt dat ook wel.
- Doe de accu 24 uur in de diepvries. Haal 'm er daarna uit en laat deze (liefst ook 24 uur) ontdooien. NIET meteen terugzetten/telefoon aanzetten i.v.m. condens!!!!! Na deze tijd de accu helemaal opladen, helemaal leeg laten lopen (gewoon gebruiken dus) tot 'ie vanzelf uitvalt en weer helemaal opladen.

Het klinkt raar, ja, maar de tweede manier helpt eigenlijk altijd! Alleen hoe erg het geholpen heeft verschilt... Deze methode kan ook worden gebruikt bij bijvoorbeeld accu's van laptop's...

Succes! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 22-01-2003 12:08 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
andere oplader gebruiiken kan wel degelijk uitmaken volgens mij, niet iedere accu heeft dezelfde opslagcapaciteit, tenzij die van de t29 hetzelfde is dan moet het lijkt mij ook wel kunnen. Maar idd zoals al gezegd ff goed leeg maken de batterij, en weer lang opladen (desnoods in de vriezer doen, maar met een niuewe batterij hoeft dat eigelijk nog lang niet)

ik doe er trouwens ong een week mee en dan bel ik ook niet veel :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
heb mijne nu 2 weken en haal 1,5 dag als ik bel en de hele dag bluetooth aan heb... zonder bluetooth aan haal ik zo'n 5 dagen denk ik (is inmiddels al wel 5x opgeladen ofzo)

Verwijderd

mijn SE T200 deed in het begin ook heel raar met de batterij enzo, je moet gewoon wachten..........

Verwijderd

De weergave hangt af van je netwerk,

Je moet kijken naar een 900/1800 netwerk. 900 heeft een betere invloed op je accu omdat er meer/krachtigere zendmasten staan zodat je telefoon "minder hard" hoeft te zoeken....

Dus de ontvangst (streepjes) hoe minder streepjes hoe minder standby tijd.

Ik heb hem bijna een kleine 8 maanden en ik doe er ca 4 dagen mee met intensief gebruik.

ow ja gebruik ook alleen je orginele oplader die bij de t68i geleverd is...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 15:53 ]

Verwijderd

toch raar... de mijne deed het na 2 keer laden perfect... bij regelmatig gebruik doe ik erzo 4 dagen dag en nacht mee... heb Kpn dus wel altijd bereik...

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Bastiaan schreef op 22 January 2003 @ 12:07:
Als je accu (te) snel leegraakt kun je een paar dingen doen:

- Zet um op de lader en laat 'm er zo'n 16 uur aanhangen. Moet eigenlijk bij de eerste keer al... Vaak helpt dat ook wel.
- Doe de accu 24 uur in de diepvries. Haal 'm er daarna uit en laat deze (liefst ook 24 uur) ontdooien. NIET meteen terugzetten/telefoon aanzetten i.v.m. condens!!!!! Na deze tijd de accu helemaal opladen, helemaal leeg laten lopen (gewoon gebruiken dus) tot 'ie vanzelf uitvalt en weer helemaal opladen.

Het klinkt raar, ja, maar de tweede manier helpt eigenlijk altijd! Alleen hoe erg het geholpen heeft verschilt... Deze methode kan ook worden gebruikt bij bijvoorbeeld accu's van laptop's...

Succes! :)
Deze methode werkte toch alleen bij Li-Ion / NiMH???
de T86i heeft een Li-Polymeer accu, daarom is ie ook zo lekker licht.
Deze heeft dacht ik niet dezelfde kristalstructuur als de andere batterijen?
maar dit weet ik niet geheel zeker...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
jpvk007 schreef op 23 January 2003 @ 15:34:
heb mijne nu 2 weken en haal 1,5 dag als ik bel en de hele dag bluetooth aan heb... zonder bluetooth aan haal ik zo'n 5 dagen denk ik (is inmiddels al wel 5x opgeladen ofzo)
ik heb ook bluetooth altijd aanstaan, daar zeg je zoiets dat kost natuurlijk ook nog stroom 8)7 maar eens een keer testen zonder bt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:42:
toch raar... de mijne deed het na 2 keer laden perfect... bij regelmatig gebruik doe ik erzo 4 dagen dag en nacht mee... heb Kpn dus wel altijd bereik...
Afgezet met een 2ehandsje misschien? >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:37:
[...]

Afgezet met een 2ehands (accu) misschien? >:)

• Zeepoog
OK :) Ik heb de winkel gebeld, ook zij vonden dat het apparaat maar wat rustiger aan moest doen met de accu.... ik heb het hele toestel nu omgeruild (dus ook de accu ja :) ) en ik zit nu in de 2e dag (dus na 1 keer laden) nog op 75% accu.. al 'n stuk beter dus :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:52:
De weergave hangt af van je netwerk,

Je moet kijken naar een 900/1800 netwerk. 900 heeft een betere invloed op je accu omdat er meer/krachtigere zendmasten staan zodat je telefoon "minder hard" hoeft te zoeken....
ik meen dat er juist minder masten staan bij gsm900 omdat die masten een groter bereik hebben (vgl fm met am... hoe korter de golflengte hoe minder groot bereik)
vandaar dat ben en dutchtone en o2 zoveel masten nodig hebben en kpn/vodafone er minder nodig hebben.

het geluid is wel beter op gsm1800 ipv 900. over gsm 1900 weet ik het niet, ga ik volgende week proberen :p
6killer schreef op 23 January 2003 @ 22:29:
[...]
ik heb ook bluetooth altijd aanstaan, daar zeg je zoiets dat kost natuurlijk ook nog stroom 8)7 maar eens een keer testen zonder bt :)
als ik pc control aan heb, of nog erger, die temperatuur meter, dan is ie supersnel leeg... binnen de dag. als bluetooth standby staat dan valt het nog wel mee, maar toch, waarom moet het aanstaan als ik in de stad rondloop? voor dat stoere blauwe ledje dat knippert (wel leuk effect in een discotheek :p)
Pagina: 1