Hallo allemaal,
Het spaarloon is net gestort, een tweede hypotheek is aanstaande en binnenkort (in april) mag ik - ook nog eens - weer meedoen aan een pc-privé project, dus ben ik mij momenteel aan het oriënteren voor een nieuw super systeem. Ik kwam onder meer op de site van NoRRod terecht en stelde via de autoconfiguratie het volgende samen
:
- Basisconfiguratie NoRRod AMP XP
- Processor: AMD Athlon XP 2700+
- Behuizing: ATX Bigtowe STD 300W
- Diskettestation: FDD Diskettestation 3,5 Inch
- Moederbord: MSI KT4 Ultra-BSR KT400
- CD-Rom speler: 52 Speed IDE (of een gewone DVD-speler)
- DVD-Writer: Sony DRU500A (heeft NoRRod nog niet op voorraad)
- Interne geheugen: 2 maal DDRAM 512 Mb PC3200 400 (1Gb in totaal dus)
- Geluidskaart: Creative SB Audigy II Platinum
- Harde schijf: 2 maal HDD 120Gb 7200 rpm IDE ATA 133 (240Gb in totaal dus)
- Microsoft Windows XP Pro NL
- Monitor: Iitama AS4314UT 17 inch TFT
- Netwerkkaart: 3Com10/100Mbit PCI Netwerk
- Toetsenbord + Muis: Logitech Cordless DT Navigator
- Video-editing: Pinnacle Studio Deluxe
- Videokaart: Hercules ATI 9700 Pro 128 Mb
- TV-kaart: Pinnacle PCTV PRO kaart PCI
- Videorecorder: JVC HRS5950 Stereo Videorecorder (Super VHS)
Prijs: 4410,48 euro
Ik wil met de nog een te schaffen Sony DRC-TRV25 camcorder in ieder geval het volgende op de nieuw aan te schaffen pc kunnen doen:
- Deze digitale camera kunnen aansluiten op de pc en hierop kunnen video-bewerken;
- Een Super(Vhs) recorder op mijn pc kunnen aansluiten en de beelden hiervan op de pc kunnen zetten voor videobewerken;
- TV-ontvangst op mijn pc hebben en dit zonodig kunnen monteren in een film;
- Bewerkte video-materiaal op DVD kunnen branden om op mijn stand-alone DVD speler te kunnen afspelen;
- Bewerkte video-materiaal eventueel weer terugkunnen zetten op Super(VHS) en/of het DV-tapeje;
- DVD's van de videotheek (bijvoorbeeld de hele Disney-collectie) kunnen branden en af kunnen spelen op mijn stand-alone DVD-speler;
- Super goed geluid op de pc hebben;
- De huidige (nieuwste) spellen probleemloos in de hoogste resolutie kunnen spelen;
- Mijn kabelmodem (van @Home) op de pc kunnen aansluiten.
Mijn twee vragen zijn of ik met bovenstaande configuratie deze dingen op de aan te schaffen pc met succes en plezier kan doen en of er geen hardware-problemen ontstaan door een verkeerde combinatie van bovenstaande hardware (vb. verkeerde moederbord met videokaart).
Alle suggesties zijn welkom.
Het spaarloon is net gestort, een tweede hypotheek is aanstaande en binnenkort (in april) mag ik - ook nog eens - weer meedoen aan een pc-privé project, dus ben ik mij momenteel aan het oriënteren voor een nieuw super systeem. Ik kwam onder meer op de site van NoRRod terecht en stelde via de autoconfiguratie het volgende samen
- Basisconfiguratie NoRRod AMP XP
- Processor: AMD Athlon XP 2700+
- Behuizing: ATX Bigtowe STD 300W
- Diskettestation: FDD Diskettestation 3,5 Inch
- Moederbord: MSI KT4 Ultra-BSR KT400
- CD-Rom speler: 52 Speed IDE (of een gewone DVD-speler)
- DVD-Writer: Sony DRU500A (heeft NoRRod nog niet op voorraad)
- Interne geheugen: 2 maal DDRAM 512 Mb PC3200 400 (1Gb in totaal dus)
- Geluidskaart: Creative SB Audigy II Platinum
- Harde schijf: 2 maal HDD 120Gb 7200 rpm IDE ATA 133 (240Gb in totaal dus)
- Microsoft Windows XP Pro NL
- Monitor: Iitama AS4314UT 17 inch TFT
- Netwerkkaart: 3Com10/100Mbit PCI Netwerk
- Toetsenbord + Muis: Logitech Cordless DT Navigator
- Video-editing: Pinnacle Studio Deluxe
- Videokaart: Hercules ATI 9700 Pro 128 Mb
- TV-kaart: Pinnacle PCTV PRO kaart PCI
- Videorecorder: JVC HRS5950 Stereo Videorecorder (Super VHS)
Prijs: 4410,48 euro
Ik wil met de nog een te schaffen Sony DRC-TRV25 camcorder in ieder geval het volgende op de nieuw aan te schaffen pc kunnen doen:
- Deze digitale camera kunnen aansluiten op de pc en hierop kunnen video-bewerken;
- Een Super(Vhs) recorder op mijn pc kunnen aansluiten en de beelden hiervan op de pc kunnen zetten voor videobewerken;
- TV-ontvangst op mijn pc hebben en dit zonodig kunnen monteren in een film;
- Bewerkte video-materiaal op DVD kunnen branden om op mijn stand-alone DVD speler te kunnen afspelen;
- Bewerkte video-materiaal eventueel weer terugkunnen zetten op Super(VHS) en/of het DV-tapeje;
- DVD's van de videotheek (bijvoorbeeld de hele Disney-collectie) kunnen branden en af kunnen spelen op mijn stand-alone DVD-speler;
- Super goed geluid op de pc hebben;
- De huidige (nieuwste) spellen probleemloos in de hoogste resolutie kunnen spelen;
- Mijn kabelmodem (van @Home) op de pc kunnen aansluiten.
Mijn twee vragen zijn of ik met bovenstaande configuratie deze dingen op de aan te schaffen pc met succes en plezier kan doen en of er geen hardware-problemen ontstaan door een verkeerde combinatie van bovenstaande hardware (vb. verkeerde moederbord met videokaart).
Alle suggesties zijn welkom.