The "real" Champ will always be The Champ
Weet niemand het echt, of moet het zo simpel zijn???
The "real" Champ will always be The Champ
very simpel. (RTFM zou ik zeggen).
1. zorg er voor dat Falcon 4.0 naar het goede IP adres zit te kijken. Zeker belangrijk als jij ook nog es een extra NIC in je PC hebt zitten (netwerk kaart).
Dus ga online.. Dan open DOS Box.. ga naar Falcon 4.0 directory.
Type: NETCHK (geloof ik.. moet je ff dirren anders)... dan zie je welke IP addressen F4 direct ziet. (met een index nummer er voor 0, 1 , 2.. etc)
Type dan GHOSTIDX <indexnummer>
2. Start Falcon 4.0, ga naar COMMS. De HOST moet hierzichzelf tussen zetten (INTERNET CONNECTION, IP: 0.0.0.0).. klik nu op je eigen HOST entry en CONNECT.
3. Start bijvoorbeeld een DOGFIGHT op en wacht.
4. De andere player vult onder COMMS nu JOUW IP address in (Internet connectie.. en connection 33k6 werkt het beste.. anders wordt de boel nog al es onstabiel). en klikt op CONNECT.
5. Hij gaat ook naar DOGFIGHT en kiest voor ONLINE. Dan zou daar JOUW Dogfight game moeten staan.
Heel belangrijk:
Zorg dat beide Falcon 4.0 versies GELIJK zijn.. zelfde patches etc.
Belangrijke MUST HAVE patches:
- Microprose Falcon 4.0 1.08 US patch
- iBeta 1.08i2 (zit ook in Realism Patch 3.0)
Gebruiken jullie ook F4Patch 2.11 voor de patches, zorg dan dat jullie beide dezelfde Hitbox patches wel of niet gebruiken.
Zorg er ook voor dat als je de 1.08i2 executable gebruikt (zit dus ook in RP3.0) dat je WEL je Falcon 4.0 opstart met de -pf 100 parameter.
Dit zorgt voor een gelijke package frequency tussen jullie beiden.. anders kan het nog al eens flink in de soep lopen.
En geloof me, het is allemaal echt niet zo ingewikkeld als het lijk!
1. zorg er voor dat Falcon 4.0 naar het goede IP adres zit te kijken. Zeker belangrijk als jij ook nog es een extra NIC in je PC hebt zitten (netwerk kaart).
Dus ga online.. Dan open DOS Box.. ga naar Falcon 4.0 directory.
Type: NETCHK (geloof ik.. moet je ff dirren anders)... dan zie je welke IP addressen F4 direct ziet. (met een index nummer er voor 0, 1 , 2.. etc)
Type dan GHOSTIDX <indexnummer>
2. Start Falcon 4.0, ga naar COMMS. De HOST moet hierzichzelf tussen zetten (INTERNET CONNECTION, IP: 0.0.0.0).. klik nu op je eigen HOST entry en CONNECT.
3. Start bijvoorbeeld een DOGFIGHT op en wacht.
4. De andere player vult onder COMMS nu JOUW IP address in (Internet connectie.. en connection 33k6 werkt het beste.. anders wordt de boel nog al es onstabiel). en klikt op CONNECT.
5. Hij gaat ook naar DOGFIGHT en kiest voor ONLINE. Dan zou daar JOUW Dogfight game moeten staan.
Heel belangrijk:
Zorg dat beide Falcon 4.0 versies GELIJK zijn.. zelfde patches etc.
Belangrijke MUST HAVE patches:
- Microprose Falcon 4.0 1.08 US patch
- iBeta 1.08i2 (zit ook in Realism Patch 3.0)
Gebruiken jullie ook F4Patch 2.11 voor de patches, zorg dan dat jullie beide dezelfde Hitbox patches wel of niet gebruiken.
Zorg er ook voor dat als je de 1.08i2 executable gebruikt (zit dus ook in RP3.0) dat je WEL je Falcon 4.0 opstart met de -pf 100 parameter.
Dit zorgt voor een gelijke package frequency tussen jullie beiden.. anders kan het nog al eens flink in de soep lopen.
En geloof me, het is allemaal echt niet zo ingewikkeld als het lijk!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Hier snap ik nou geen drol van....heb met maat van mij psies zelfde installatie (1.08us en SP2) en ik host, en hij ziet gewoon niks....snap er echt niks van, doe het psies zoals het in alle topics staat....en nog ziet ie me niet.....ARGGGG wordt gek !!!