Toon posts:

[XP] InstallShield start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier sinds enkele dagen last van; bij elk programma dat moet worden geinstalled mbv InstallShield, stopts InstallShield ermee. Het programma start voor 99% (dat balkje van het scherm "InstallShield (R) Wizard is intializing blabla". Na 5 minuten spring deze op 100% en is foetsie. Ik heb vandaag Windows XP opnieuw geinstalleerd en precies hetzelfde probleem. Ik kan bijna geen enkel spel of programma meer installeren en dit zou ik graag opgelost willen hebben. Iemand die weet waardoor dit kan worden veroorzaakt?

ps: Windows.com en installshield.com hebben geen updates voor dit probleem

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig een roaming profile of iets dergelijks, waardoor eventuele foute settings nog kunnen blijven hangen?

Als je in je taskmanager kijkt, zie je dan nog wel een setup.exe of een winapp.old oid draaien?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 22 januari 2003 @ 01:21:Als je in je taskmanager kijkt, zie je dan nog wel een setup.exe of een winapp.old oid draaien?
Yup

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op het randje, maar toch maar WOS --> Software Algemeen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Zo, om maar even een oud topic uit de sloot te halen, ik zit met hetzelfde probleem. InstallShield laat eerst een progressbar zien, deze hangt een minuutje op 99% en vervolgens op 100% verdwijnt ie. Normaliter begint dan de installatie, meestal met licentieovereenkomst. Niet dus. Voorgaande poster had wellicht weinig geduld, maar ik ben gewoon ff koffie gaan zetten. En ja hoor, na zo'n 5-10 minuten begint de de installatie zoals het hoort. In die tussentijd was de CPU totaal niet belast en het geheugen ook niet.

Process Explorer had o.a. de volgende twee processen:

_INS5576._MP InstallShield Engine (gestart vanuit mijn user temp dir)
_ISDEL.EXE 32-bit InstallShield Deleter (gestart vanuit de installatiedir)

Beiden zonder bijzonderheden.

Daarna verloopt de installatie zonder problemen. De eerste keer dat dit probleem zich voor deed was bij de installatie van MS SQL Desktop Engine 2000. Maar ook bijvoorbeeld Photoshop 7 heeft hier last van, en nog andere, maar altijd InstallShield installers.

Je hebt van InstallShield verschillende installers, een andere heet in ProcessExplorer InstallShield Setup Launcher. Die geeft dan weer geen problemen en verloopt heel soepel. XP SP2 trouwens...

Iemand nog een idee of suggestie?

Verwijderd

Een oud topic uit het graf gehaald om het vervolgens toch zelf op te lossen. Nog ff de oplossing mocht iemand het tegenkomen. InstallShield hangt als de persoonlijke omgevingssetting voor TEMP wijst naar de (op XP) gebruikelijke C:\documents and settings\{username}\local settings\temp

Door het lange pad of de spaties kunnen sommige oude versies van InstallShield (SQL Server 2000, PhotoShop 7, Premiere 6) in sommige gevallen zeer lang doen over de voorbereiding van de installatie. ff via My Comp -> eigenschappen -> Geavanceerd tijdelijk de temp op C:\Windows\Temp zetten en installeren. Beter wel weer terugzetten denk ik.
Pagina: 1