Na enkele seconden geen netwerk meer

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo Allemaal,

ik heb een vaag probleem met mijn kabel-internet, maar ik post het ff hier omdat het waarschijnlijk te maken heeft met mijn NIC.

computer-config:
iP-II 233 MMX, 64 mb
Windows 95
Netscape Comm. 4.8
3com 3c905b-tx
@Home internet in 's-Hertogenbosch

Ok, situatie is als volgt:
- Windows start op
- Ik start Netscape
- Ik open in een dos-venster een ping, met -t parameter zodat ie door blijft gaan met pingen totdat ik em afbreek.
- Ik surf naar bv GoT of Tweakers.net, op een gegeven moment blijft Netscape hangen met onderin de statusbalk altijd iets van '89% of 133k'.
Dan stopt in de achtergrond mijn ping en gaat ie naar 'Timed out'.

Vanaf dat moment is gebruik maken van internet niet meer mogelijk, totdat ik *helemaal* reboot (alleen windows opnieuw opstarten helpt dus niet!)

Na de reboot:
- ik open direct een dos-venster en ik ping weer Tweakers.net
- de eerste request timed out, vanaf de 2de ping krijg ik weer netjes een reply op gemiddeld 30 ms.

Onder Linux echter geen probleem (ik post nu ook ff onder linux dus). Hier blijft het internet lekker lopen.

Iemand enig idee waaraan het ligt? is het @home die de laatste dagen ff vaag bezig is, of ligt het toch puur en alleen aan mijn 3com-drivers (laatste versie voor mijn kaart)
of iets anders?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Je zegt dat Netscape blijft hangen, heb je het al met een andere browser geprobeerd?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ja, dat heb ik geprobeerd.

In dit geval met IE3.02, en dat geeft exact hetzelfde resultaat. Na enkele enkele seconden kapt het ermee.

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik heb het ook gehad maar dan met een server voor een ISP ;-( Ik had alleen te maken met win2k adv. server en dit is win95. Ik moest bij apparaatbeheer wat veranderen (maar heb hier ff geen win2k bij de hand) en toen was het probleem opgelost en hij draaaait lekker NU :)

Als ik thuis ben dan post in nog wel ff wat en ik hoop dat je dat ook kan veranderen in win95.

Check anders ff http://www.deja.com/usenet Daar heb ik het probleem ook opgelost

Suc6 en als er nog niks is opgelost dan post ik nog wel ff wat

Greetz,

<font color="#df040f">* Eguan</font>

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Kijk even naar je (autonegotiate uit) instellingen onder windows.
mischien zet hij te klooten met 10/100 hd/fd

Zet dat vast op hd/10mb..dan kan dat het probleem niet zijn.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ok, maar ik moet er wel bij zeggen dat het al een aantal weken prima werkt, na woensdag is het probleem langzaam komen opzetten...

Het werkte dus wel altijd...

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik heb het al gevonden...

Hij stond op 'hardware default' en nu heb ik hem op 'Auto-select' gezet (andere keuzes waren: 10/fd, 10/hd, 100/fd en 100/hd).

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik zou hem toch maar even forceren op 10Mb half duplex.. dan weet je zeker dat het goed blijft gaan..

IP Rocks

Pagina: 1