2 beeldschermen 2 start knopenn?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb een nieuwe videokaart en zit nu beetje te klooien met 2 beeldschermen. Is het ook mogelijk dat alleen de taakbalk wordt gekopieerd zodat die op beide hetzelfde is. Maar dat je dus niet alles het zelfde hebt. Ik heb nu dat de taakblak gewoon wordt doorgetrokken maar dat is beetje irritant. dus weet iemand daar oplossing voor?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hoe trek jij de taakbalk door, want dat werkt bij mij nooit???

Launching containers into space

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
dat ging automatisch toen ik horizontaal doortrekken deed (met de Nvidia Opties) ik kan ook kiezen dat hij de taakbalk op 1 beeldscherm doet. maar niet dat hij de taakbalk kopieert op beide beeldschermen.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

met ultramon kan je wel een xtra taakbalk neerzetten, maar zonder startknop...

Multimonitor is relax :P

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
ja ik had dat geprobeerd maar dat werkte niet. dat progje denkt dat ik 1 langbeeldscherm heb ofzo kweet het ook nie.

• AxiMaxi
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik heb het nog nooit gezien en de bij dual-setup hier op kantoor (Matrox G450) lukt het ook niet (die startknop dus).

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Wat jij wilt dat kan helemaal niet.

Je kunt het volgende met je beeld doen:

- Kopiëren (klonen) , zodat je op beide beeldschermen hetzelfde vertoond.
- DVD zoom, zodat de film die op scherm 1 in een window vertoond wordt op scherm 2 schermvullend wordt weergegeven.
- Standaard zoom, beeldscherm 1 wordt gekloond op beeldscherm 2 alleen op het tweede beeldscherm worden je muisbewegingen gevolgd en het gebied rondom de muiscursor wordt vergoot weergegeven.
- Uitrekken, dat heb jij nu gedaan. Je kiest in dit geval niet voor 2 aparte resoluties op twee beeldschermen, maar voor 1 resolutie die over twee beeldschermen wordt verdeeld. In feite gebruik je nu 2 beeldschermen als 1 beeldscherm en daarom wordt de taakbalk doorgetrokken. Om een goed en scherp beeld te krijgen dien je de horizontale resolutie te verdubbelen. Voorbeeld: Normaal 2 schermen met beide een resolutie van 1.280 x 1.024. Nu 1 resolutie van 2.560 x 1.024.
- Je kunt ook gewoon kiezen beide beeldschermen afzonderlijk te gebruiken. 1 Van de beeldschermen geeft dan de taakbalk weer. Jij kunt zelf bepalen welk beeldscherm. Ook kun je bepalen hoe de monitoren tov elkaar worden gepositioneerd. Bijvoorbeeld naast elkaar, onder elkaar, etc. Het is niet mogelijk op meerdere beelschermen een andere taakbalk neer te zetten.

Tenzij je natuurlijk iemand hebt die daarvoor een programma gaat schrijven of geschreven heeft. Standaard wordt het in iedergeval niet door Windows of door de makers van de software van nVidia / Matrox e.d. ondersteund.

Eigenlijk ook logisch. De taakbalk is niet meer dan een verzammeling snelkoppelingen. Hoe moet het programma nu weten op welk beeldscherm hij weergegeven moet worden op het moment dat de snelkoppeling wordt aangeklikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 08:52:
Wat jij wilt dat kan helemaal niet.

Je kunt het volgende met je beeld doen:

- Kopiëren (klonen) , zodat je op beide beeldschermen hetzelfde vertoond.
ms beetje offtopic hoor maar hoe kan je dit instellen.. want ik krijg het hier alleen uitgetrokken weer gegeven.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
- DVD zoom, zodat de film die op scherm 1 in een window vertoond wordt op scherm 2 schermvullend wordt weergegeven.
vet! hoe werkt dat? kan dat ook bij bijvoorbeeld TVout? is daar dan een programmaatje voor ofzo? daar ben ik namelijk al een tijdje naar op zoek..!

www.stevelock.nl

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
hoe stel je die 2 afzonderlijke beeldschermen in? ik kan wel de taakblak naar 2 verschuiven. maar hij heeft nogsteeds 1 beeldscherm met een resolutie van 2048x786.
en ik heb nog een probleempje,
als ik WMP een film afspeel en dan kies ik fullscreen dan gaat hij voor de helft op beeldscherm 2. maar daar toont hij alleen zwart dus mis ik een stukje van het beeld. en als ik er op klik gaat hij weer op klein beeldscherm. En hij rekt het beeld van de film dan ook uit dus beeldscherm 1 is helemaal opgevuld met beeld terwijl als ik normaal met 1 beeldscherm het doe je alleen in het midden van het beeld (een veel scherper) beeld krijgt. hoe zorg ik dat WMP gewoon het bij 1 scherm houd?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
StalieN schreef op 22 January 2003 @ 09:20:
[...]
vet! hoe werkt dat? kan dat ook bij bijvoorbeeld TVout? is daar dan een programmaatje voor ofzo? daar ben ik namelijk al een tijdje naar op zoek..!
kan geloof ik met de g400/450/550/parhelia drivers en met de radeon ook meen ik, of het was zo dat ultramon dat deed. maar de matroxen kunnen het wel iig(mijn g400max toendertijd wel iig)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
het hele princiepe van een dual setup is dat je 1 systeem hebt verdeeld over 2 monitoren, als jij op elke scherm een "startmenu" wilt, kan je beter 2 complete computers neerzetten en een crossed utp kabel er tussen plakken. Overigens zie ik het nut er niet in om 2 startmenu's te hebben, tenzij je ook 2 muizen gaat aansluiten... :)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met films afspelen onder Win2k. Onder WinXP kan ik wel alles zoals ik wil instellen. In Win2k werd het ook gezien als 1 groot beeldscherm. In WinXP als 2.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@topicstarter: het kan zeker wel met Ultramon (al heb je geen 2e startknop maar dat is imho toch vrij nutteloos): zet NView uit, activeer je 2e scherm gewoon via beeldschermeigenschappen (bij settings rechtsklikken op 2e scherm en enabled aanvinken). Start ultramon en kies bij de settings voor "smart taskbar" of "smartbar" of zoiets. Nu krijg je op elk scherm alleen die knoppen in je taskbar te zien van de progs die ook op dat moment het scherm staan :)

succes

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
ok ik heb geprobeert wat Milly zei:
1 - Nvieuw uitzetten

gelukt maar dan gaat monitor 2 dus uit

2 - scherm 2 activeren

hmm ik kan dus niet bij de instelling van beeldscherm 2 omdat die niet meer werkt zonder Nvieuw

3 - smart taskbat starten

tot zover kom ik dus niet hoe zet ik precies die 2 monitor aan zonder Nvieuw?

• Milly
  • Niet online
Als je NView uitzet, zie je dan geen 2e monitor meer bij beeldschermeigenschappen? Ik zie dan mijn primaire monitor, en daarnaast een grijze (dus uitgeschakelde) secundaire monitor. Als op op de secundaire rechtsklik en kies voor "enabled" of "attached", en dan apply, dan gaat ie aan.

Dus met een beetje mazzel werkt het ook zo bij jou :)

[ Voor 12% gewijzigd door Milly op 22-01-2003 15:18 ]

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
ok alles is nu gelukt maar beeldscherm 2 doet beetje raar zie je van die magneet strepen op en ziet er beetje anders uit dan det het net wat waar zou dat aan kunnen liggen?

• Milly
  • Niet online
Misschien ff andere refreshrate proberen voor je 2e monitor

.edit
Zoek maar ff op hoe :P Da's wel erg basaal

[ Voor 32% gewijzigd door Milly op 22-01-2003 16:31 ]

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
uuh hoe :) is dat gewoon het aantal Hz? als ik dat op 85 ipv 60 zet gaat hij wil stoppen met knipperen maar hij heeft nog wel andere bij werkingen.

[ Voor 88% gewijzigd door FutureCow op 22-01-2003 16:42 ]

Pagina: 1