Oude Chello NIC doet het niet in LAN (Wel op modem) *

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Sinds kort heb ik adsl via een usb modem, dit betekend dus dat m'n ouwe 3com netwerkkaart die eerst werd gebruikt voor de chello modem nu vrij is voor een andere netwerkverbinding, nml die naar m'n laptop. Maar het vreemde is dat als die m'n laptop met die 3com verbind, ie aangeeft dat het network unplugged is :?
terwijl ie het prima doet als ik de utp kabel van de chello modem erin doe. Het ligt ook niet aan de netwerkkaart in de laptop, want die werkt prima als ik em op de pc in de huiskamer aansluit.

ik heb het al geprobeerd met een straight en crosskabel, maar hij vertikt het om te werken. dus ik vroeg me af of die 3com (die ik bij de installatie van chello erbij kreeg) gebonden is aan de chello modem, maw, doet ie het alleen in combinatie met de chello modem?

in de faq staat een stukkie over com21 modems van chello, maar dat is hier niet van toepassing volgens mij, want ik wil die 3com kaart niet icm chello gebruiken maar voor een lanverbinding.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

staat-ie niet hard ingesteld op 10MBit half-duplex bijvoorbeeld?

Dat is iig de instelling waar m'n ouwe chello kaart op stond.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
chello werkt op basis van je mac adres

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

stamp666 schreef op 21 January 2003 @ 23:43:
chello werkt op basis van je mac adres
Your point exactly ?

Dat heeft geen invloed op het gebruik van dezelfde kaart voor een ander netwerk waar dat mac adres (nog) niet op voorkomt

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Staat in de NT-FAQ. Alle 8 modems worden besproken hoor...

Chello + nieuwe netwerkkaart?

Sorry [schaam schaam]

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 22-01-2003 00:55 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees de openingspost voor je reageert!!
amahusu schreef op 21 januari 2003 @ 22:59:
Sinds kort heb ik adsl via een usb modem, dit betekend dus dat m'n ouwe 3com netwerkkaart die eerst werd gebruikt voor de chello modem nu vrij is voor een andere netwerkverbinding, nml die naar m'n laptop.
[...]

in de faq staat een stukkie over com21 modems van chello, maar dat is hier niet van toepassing volgens mij, want ik wil die 3com kaart niet icm chello gebruiken maar voor een lanverbinding.
Niks geen Chello, gewoon een netwerk verbinding like any other nic.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sorry, niet goed gelezen.

Netwerkkaart is niet gebonden aan Chello. Het is een gewone kaart.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Precies ;)

En de vraag is nu: waarom krijgt TS geen link als er een kabel in gaat :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Zoals je al aangegeven hebt zou ik ook eerst die duplex-modus eens vast instellen.

Ook ben ik benieuwd of er wel lampjes gaan branden zodra hij die kabel aansluit.

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
GerbenW schreef op 22 januari 2003 @ 00:58:
Zoals je al aangegeven hebt zou ik ook eerst die duplex-modus eens vast instellen.

Ook ben ik benieuwd of er wel lampjes gaan branden zodra hij die kabel aansluit.
nope, dat is juist het probleem. Kan het komen door de usb modem? Want ik heb nog een netwerk kaart erin, die naar de pc in de huiskamer gaat, maar die doet het wel gewoon. En ik heb me laten vertellen (in een ander topic in NT: [rml][ lan] usb modem + 2 nic's[/rml]) dat dit geen problemen zou moeten opleveren mits ik de 2 kaarten zou bridgen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• fetcher
  • Laatst online: 19-06 08:17
Chello werkt trouwens niet overal met mac-resitrictie. In Rotterdam kan je zonder problemen van mac adres wisselen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

fetcher schreef op 22 januari 2003 @ 08:57:
Chello werkt trouwens niet overal met mac-resitrictie. In Rotterdam kan je zonder problemen van mac adres wisselen.
Alleen als je een Com21 hebt afaik.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Sorry foutje....

[ Voor 93% gewijzigd door TSS_Droopy op 22-01-2003 09:27 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit om het te verduidelijken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
ah, ik heb het eindelijk aan het werken gekregen na die 3com kaart er een aantal keer in/uit te hebben gehaald. Wel vaag, want nu doet ie het prima :?

Overigens dat bridgen van 2 netwerkkaarten op 1 pc en dan xp het laten verdelen werkt goed, alleen de snelheid is een beetje onstabiel, schommelt tussen de 1 en 6mbit. Vormt de usb modem hier een bottleneck toevallig?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

gister ook hetzelfde probleem gehad mijn IRQ was niet goed ingesteld

oftewel probeer eens in een ander pci-slot OID

weet iemand nog een leuke signature?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
in rotterdam maak het MAC adres inderdaad niks uit, sterker nog: je kan met 2 pc's via een hub ook gewoon inettten, je krijgt gewoon netjes 2 IP adressen ;-) (com21 modem)

Verwijderd

je nic ff in een ander pic / isa sleuf stoppen en hij wordt opnieuw herkend en draaid
op nieuwe instellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 08:53 ]

Verwijderd

In het westen werken ze inderdaad nog anders dat is mij ook bekent. Bij Chello scannen ze ook op MAC adressen en het is zelfs verboden om meerdere pc's aan te sluiten. Daarom de oplossing: Kabelmodem uit 24 uur lang pc ook dan na 24 uur modem aanzetten en pc. Dan stelt Chello automatisch een andere ofwel een nieuwe MAC adres in. Elke netwerkcomponent heeft een MAC adres... Dit heeft niks te maken met half duplex vooral niet bij ethereal / verbindingen.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

je kan em ook gewoon releasen en je pc uitzetten

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 11:09:
In het westen werken ze inderdaad nog anders dat is mij ook bekent. Bij Chello scannen ze ook op MAC adressen en het is zelfs verboden om meerdere pc's aan te sluiten. Daarom de oplossing: Kabelmodem uit 24 uur lang pc ook dan na 24 uur modem aanzetten en pc. Dan stelt Chello automatisch een andere ofwel een nieuwe MAC adres in. Elke netwerkcomponent heeft een MAC adres... Dit heeft niks te maken met half duplex vooral niet bij ethereal / verbindingen.
Minimaal 6 uur that is ;)

Over dat bridgen: die modem zou niet de bottleneck moeten zijn, die dingen kunnen maximaal 10 mbit verwerken afaik.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Hij kan gewoon op 100Mbit, maar dat geeft in full duplex mode vaak problemen. Hij zal dan technisch trouwens maar 38 Mbps down en 10Mbps up leveren. Ik denk alleen niet dat dit een beperking zal zijn gezien de huidige max internet snelheden

zie ook hier voor een datasheet.

@GerbenW: *bookmarked* ;)

Localhost is where the heart is

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

@SilentStorm: ;) maar die sheet heb ik vandeweek al vaker op de beeldbuis gehad voor iemand die zich afvroeg of het niet veel aan stroom kost (qua geld dus) als ie de modem 24/7 aan liet staan :X

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

TE; Das ook best wel subjectief :)

Trouwens over USB als bottleneck: Zou best kunnen; van usb.org:
High speed USB products have a design data rate of 480 Mb/s. Full speed USB devices signal at 12Mb/s, while low speed devices use a 1.5Mb/s subchannel.
Ik heb niet eerder absolute of testwaarden over usb gezien, ik denk echter dat je er wel van uit kunt gaan dat usb hierbij niet zo snel is als je van een gemiddelde utp connectie zou verwachten

Localhost is where the heart is

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een NIC'je van Wanadoo Cable/Casema, en ik zag dat maar een aantal (4 v/d 8 geloof ik) van de contacten van de stekkerbus via het pcb met de Realtek 8139 chip doorverbonden zijn. Ik neem aan dat dit gedaan is om de NIC alleen op 10 Mb te kunnen laten functioneren (een gecastreerde 10/100 NIC is het dus). Ik weet niet of het kaartje geschikt is om gewoon in een LAN te gebruiken (op 10 Mb dan).

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
4 aders werke perfect hoor op 100mbit. maar we zitten ff beetje offtopic te blaten

is toch opgelost?

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1