Toon posts:

Search d.m.v. Javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Javascript vraagje.
Eigenlijk krijg ik een error melding en wil deze graag oplossen.
Misschien dat iemand me kan helpen.

Eerst even de situatie:
Ik heb een zoekpagina in mijn internet site (site_search.asp)
Ik heb in al mijn internet pagina's d.m.v. <!--#include file="index.inc" --> een index ingevoegd. Deze is dus op alle pagina's het zelfde. In die index staat ook een zoek functie, zodat er vanaf elke site gezocht kan worden. Deze ziet er als volgt uit:

<form method="get" name="frmSiteSearch" action="site_search.asp" onSubmit="return CheckForm();"><font face="verdana" size="2">Zoeken </font><br>
<input type="TEXT" name="search" maxlength="50" size="13" value="" alt="Zoeken"></font>
<INPUT TYPE="image" BORDER="0" VALUE="Go" NAME="Go" src="images/zoek.gif" ALIGN=middle alt="Zoeken"><br>
<input type="hidden" name="mode" value="allwords">
</form>

In de <HEAD> van elke pagina heb ik het volgende staan:

<script language="JavaScript">
<!-- Hide from older browsers...
//Preload search icon
var search_icon_off = new Image();
search_icon_off.src = "site_search_icon_off.gif";
//Check the form before submitting
function CheckForm () {
//Check for a word to search
if (document.frmSiteSearch.search.value==""){
alert("Vul minimaal een woord in om naar te zoeken");
document.frmSiteSearch.search.focus();
return false;
}
return true
}
// -->
</script>

Als ik via de zoek functie vanuit de header iets ga zoeken dan gaat ie naar mijn site_search.asp pagina en vind netjes de pagina's met het betreffende woord.

Maar als ik op de zoekpagina kom (site_search.asp) of ga hier direct heen en toets daar opnieuw een zoek actie in krijg ik de volgende error:

line: 30
error: 'document.frmSiteSearch.Value' is null or not an object'

Deze error krijg ik zowel als ik een zoek actie invul in de index als in de site_search.asp
Deze regel 30 is de regel "document.frmSiteSearch.search.focus();" van de <script language="JavaScript"> in de <HEAD> (zie boven).

Misschien komt dit doordat er 2 zoekvelden op de pagina staan (1 in de index en 1 in de pagina)

Is er iemand die mij kan helpen? Misschien dat ik iets vergeet of iets fout doe.
Als er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel.

bvd

Sven

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
volgens mij moet het
document.frmSiteSearch.veldnaam.value zijn (met kleine v ook, maar weet niet zeker of dat wat uitmaakt)