Kan Thomson 510 V4 ZELF gehacked worden, of alleen computer?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste mensen, ik heb thuis de volgende perfect werkende opstelling -->

Thomson 510 V4 (met 1 adsl router poort) - D-Link Des-1008D 8 poorts switch - computer van mijn zusje en die van mij.

Mijn zusje is een erg lompe computer gebruiker en klik op alles JA wat ze tegen komt :( (dat HAAT ik zo) ... --> ik kan de thomson beveiligen met een wachwoord, maar kan een MODEM ZELF gehacked worden? Of alleen de computers erachter?

Als er met mijn modem gekloot kan worden door mijn zusjes haar incompetence, dan moet ik daar iets aan doen. Als haar eigen pc alleen verkloot kan worden, then so be it, eigen schuld ...

Maar kan een modem zelf gehacked worden :?

De meeste mensen deugen!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De thomson kun je met een wachtwoord beveiligen ja, zie gebruiksaanwijzing

• Cassius
  • Niet online
koelkast schreef op 21 januari 2003 @ 22:54:
De thomson kun je met een wachtwoord beveiligen ja, zie gebruiksaanwijzing
Uhm, lees mijn post nog eens :|

De meeste mensen deugen!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Antwoord op je vraag: JA :)
Het modem _kan_ ook gehacked worden. Wie en waarom het zou doen: geen idee... Denk niet dat er veel hackers rondlopen die hun best gaan doen om jouw modempje te hacken hoor ;) Als ik jou was zou ik fijn een wachtwoord instellen op dat modem. Maar ben je nou bang dat je zusje dat gaat hacken :? :D

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Met de standaardinstellingen is de kans op hacken van je modem vrij gering. Hoogstens de computers erachter zijn te hacken als je veel portlinks of een defserver-instelling hebt gemaakt. Maar zet altijd een wachtwoord op je modem, dan kan er zeker niets fout gaan.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23

Opa

Nu Multifocaal!

Je modem benaderen via het interne IP (10.0.0.138 of 192.168.0.x of 172.16.enz) kan alleen via de binnenkant, via de LAN ingang dus. Niet via de WAN ingang (naar splitter). Daar geeft hij simpelweg niet thuis.

Als iemand een pc weet binnen te dringen in je thuisnetwerk, wat je dus voorkomt met NAT en firewall op de wel geportforwarde pc(s), zou hij theoretisch weer terug kunnen kijken naar je modem van binnenuit denk ik ja. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Cassius
  • Niet online
Ok dan, ik begrijp het. Een wachtwoord zit erop en de firewall (dat NAT geval) staat aan. Alleen de IP van mij en me zusje komen erdoor ...

Werkt allemaal echt heerlijk. Ben erg blij met ADSL :) !

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1