Toon posts:

Welke linksys wireles apparaat past het beste in mijn geval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gehackte alcatel adsl modem waar momenteel mijn pc aan hangt.. nu heb ik er een laptop bij gehaald waarin ik of een linksys pcmcia kaartje doe of een toshiba wireless module (het is btw een toshiba laptop).

nu zie ik dat linksys een normale wireless acces point heeft maar ook eentje met een router erin.

Welke van deze 2 zou in mijn geval het beste zijn?? en ik heb de mogelijkheid om de modem gewoon terug te hacken zodat de router zelf kan inbellen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dat is afhankelijk van de functionaliteit die je verwacht. Met andere woorden, wat wil je er mee doen?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat de laptop overal lekker op het internet kan.. met overal bedoel ik in en om het huis.

en volgens mij heb ik ergens gelezen dat als ik alleen een acces point koop er een hub tussen moet.. het liefst heb ik gewoon een modem met router en wireless functie in een.. die beginnen volgens mij rond de 300 euro dat is momenteel teveel voor me.

daarom poste ik het eerst hier om te kijken wat het beste zal werken met de alcatel ethernet modem.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Je heb dus een gehackte modem die als router werkt, die functionaliteit heb je dus niet nodig. Verder heb je wireless connectivitie nodig, dus een AP, en moet je meerdere pc's koppelen, dus een hub/switch. Je kan deze los kopen, of je maakt je modem weer normaal en koopt een adls/cable router met wifi functionaliteit. Modemfunctionaliteit heb je niet nodig want je hebt al een modem. Elke oplossing heeft zijn eigen prijskaartje, en de keuze is dus aan jou.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52

Jaymz

Keep on moving !

OH -> NT.

Let hier in het vervolg svp zelf op ;)

Verwijderd

Topicstarter
het wordt waarschijnlijk de adsl/cable router met wifi want dan hoeft de extra hub er niet tussen.. anders kom ik met een heel kunstwerk te zitten aan de muur dat wil ik juist niet.

bedankt voor de info zer0

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou de WAP11 nemen want dan kun je deze beter in je huis plaatsen dan een all in one combi.

Wil je namelijk je WAP11 verplaatsen dan moet je 1 kabel trekken.

Wil je dit met je Combinatie linksys doen dan moet je alle kabels verplaatsen.

Je zou zeggen ik wil m`n wap11 niet verplaatsen !! Nou binnen de korste keren wil je dat wel om zo goed ontvangst te krijgen !!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... het is juist de bedoeling dat ik dat ding boven laat staan.. en niet mee naar beneden sjouw... want dan kan ik net zo goed mijn modem naar beneden halen en een lan kabeltje naar de laptop trekken :)

maar waar heb jij hem staan?

Verwijderd

De Linksys wireless AP + cable/ DSL router + 4-poort switch is maar 4 euro duurder dan de Linksys wireless Access Point, dus ik zou voor de router kiezen. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 17:04:
De Linksys wireless AP + cable/ DSL router + 4-poort switch is maar 4 euro duurder dan de Linksys wireless Access Point, dus ik zou voor de router kiezen. :9
Nou het voordeel van de wap 11 is dat je hem kan tweaken mbv andere firmware, volgens mij kan dit niet bij de befw11s4 omdat hier die router bij inzit, tenzij je aparte firmware hebt voor de router en het accespoint.

[rml][ Wlan] Wap11 upgraden naar DWL900 ap[/rml] in dit topic staat hoe dat zit met die firmware
Pagina: 1