Toon posts:

[unex nexip is050s router] en @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag 3 uur zitten kloten om een netwerk aan de gang te krijgen bij de buren van mijn vader.. bleek iig dat er defecte walloutlets waren.. na deze bezigheid kreeg ik ook nog het verzoek hun pas gekochte router in te stellen, een mooie unex router. met goede moed aan begonnen. na 1 uur zoeken in de instellingen heb ik @home nog niet aan de gang. Ik kan hem op dhcp zetten en een hostnaam instellen (CMxxxx-A nummer) maar waar moet ik het domein instellen? Ik kan de router benaderen en de interne dhcp server werkt.. want alle pc's krijgen een ip.

ik heb de search gebruikt. ik zie veel topics van mensen met problemen met deze router maar nergens echt een oplossing.. of ze gaan of adsl. Iemand een idee hoe ik dit rotding aan de gang krijg?

suggesties van "koop een fantsoenlijk router" heb ik niks aan.. want ze wilden hem perse nu en fantsoenlijke routers zijn overal uitverkocht in de buurt.. (ik zelf heb een e-tech en die deed het binnen 5 minuten)

Verwijderd

Misschien werkt het met als je internet explorer opstart, dan zert je in de adresbalk 192.168.0.1
Misschien werkt dit, ik ken jou router niet, maar dit werkt soms, zo kun bij verscheidene routers bij de instellingen komen. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 10:44:
Misschien werkt het met als je internet explorer opstart, dan zert je in de adresbalk 192.168.0.1
Misschien werkt dit, ik ken jou router niet, maar dit werkt soms, zo kun bij verscheidene routers bij de instellingen komen. _/-\o_
192.168.1.1 kom ik erin ja
maar dan kan ik alleen de hostnaam invullen. verder kom ik niet.. dus hij doet het niet.. ze hebben volgens mij nergens in nederland een support nummer (of misschiens een importeur)

net naar de regenboog gebeld waar ze hem gekocht hadden.. en die hadden vrijdag pas iemand die me kon helpen :(
en ik kan vrijdag niet dus dat betekend dat ze tot dan niet kunnen internetten. of ik moet weer alles omgooien.

Verwijderd

Topicstarter
ben er net achtergekomen via de regenboog dat deze routers door trust worden geimporteerd.. de moed zakt me al in de schoenen.. ik heb iig hun helpdesk gemaild... maar dat kan 48 uur duren.. ik ben benieuwd .. maar als iemand nog een oplossing weet?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
anders laat ik hem morgen terugbrengen.. en omruilen voor een normale router :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:10:
niemand?
anders laat ik hem morgen terugbrengen.. en omruilen voor een normale router :(
Goed idee dat je een normale router neemt, altijd makkelijker. ook voor de toekomst slimmer lijkt me

Verwijderd

Heb ook wel eens zo'n routertje geprobeerd. Je hoeft toch ook alleen je hostnaam in te vullen, dat moet genoeg zijn. Dan moet je ff bij system status kijken of ie een IP krijgt van de DHCP. Maar ik had er zelf ook wel problemen mee. Kreeg ik geen verbinding terwijl als ik me pc eraan hing krijg ik wel dhcp adres door. (zou wel voor andere gaan als het nog kan)

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Al geprobeerd handmatig te instaleren? Dat werkte bij mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
probleem gevonden. router moest dus met een croslink kabel met het modem verbonden worden ipv een gewone kabel..
handleiding was er heel duidelijk in op dat gebied.. stond iets van "soms heb je het nodig maar soms ook niet" maar alles doet het nu

Verwijderd

Ik raad je buren aan om die Unex weer heel snel terug te brengen en een E-Tech te halen. (Hebben ze hem bij de Norrod weg? Daar is die E-Tech zelfs goedkoper!!) Die Unex crashte bij mij elke dag 1x. Ging dus snel weer terug!!
Ik heb nu naar alle tevredenheid een nieuwe kleine blauwe E-Tech die ook nog es UPnP ondersteunt!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 08:28:
Ik raad je buren aan om die Unex weer heel snel terug te brengen en een E-Tech te halen. (Hebben ze hem bij de Norrod weg? Daar is die E-Tech zelfs goedkoper!!) Die Unex crashte bij mij elke dag 1x. Ging dus snel weer terug!!
Ik heb nu naar alle tevredenheid een nieuwe kleine blauwe E-Tech die ook nog es UPnP ondersteunt!!
ik heb zelf ook een e-tech.. maar ze wilden perse op dat moment een router.. en ze hadden overal alleen nog de unex..
en met wat surfen is ie volgens mij voldoende.
Pagina: 1