Toon posts:

Access-points doorlussen

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerkje aangeschaft. Een ADSL-modem/router zit vast aan een wireless-accesspoint. Helaas is het signaal niet sterk genoeg om tot de derde verdieping te komen (vraag me niet waarom 8)7 ). Ze hebben me verteld dat ik nog een wireless-accespoint moest aanschaffen om zo het signaal door te lussen naar de derde/vierde verdieping.

De twee points zien elkaar niet. Ik dacht dus dat het een koekje moest zijn om het eerste point op te laten treden als DHCP-server en de tweede dan te laten praten met de PC's die op de derde verdieping of hoger staan. Ik heb best wel wat geprobeerd met de gateway-instellingen enzo. Mijn vraag is nu of het eigenlijk wel mogelijk is om die zooi door te lussen op deze manier, en hoe?

Verwijderd

Nou volgens de RouterShop kunnen AP's elkaar nooit versterken. Dus als je op een andere verdieping nog een AP neerzet zul je toch echt even een kabeltje erbij moeten trekken naar deze extra AP.

Je kunt wel over een tijdje een booster van LinkSys kopen waarmee je het signaal extra kunt oppeppen om zo nog wat verder te komen. Of dit voldoende is voor jou dat weet ik natuurlijk niet.

Maar APs zouden elkaar NIET versterken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, da's behoorlijk minder...heeft iemand een idee wanneer die booster op de markt komt? Dat zou inderdaad wel een oplossing zijn

Verwijderd

Dat weet ik niet .. LinkSys zegt dat het nog enkele weke nkan duren echter de RouterShop zegt dat het nog best een jaar kan duren. Dus ik kan je er op dit moment geen zinnig antwoord op geven.

Ander ideetje : Als je twee antenna's hebt kun je wellicht een externe antenna gebruiken zodat je daar wat verder mee kunt rondstralen. Dus eentje voor een straal van laten we zeggen 50m en de andere wat verder .. Misschien dat dat gaat werken ??

Kijk even op www.wirelessnederland.nl Daar kun je ook altijd wel tips vinden.

Verwijderd

Hmm ik weet niet precies wat een booster oid is, maar wat ik wel tegenkwam was http://www.sendfar.com.tw/ een paar handige producten ;)

Verwijderd

Ik snap je ff niet....

Je hebt beneden een inetverbinding en die wil je wireless naar boven gooien?
Wat staat er dan boven om het op te vangen? Een bak met WiFi?

Zet dan je 2e AP op de 2e/3e verdieping zodat ze AP's elkaar "zien" en zodat de WiFi ontvanger van boven de middelste AP "ziet".
AP's kunnen (tenminste die van mij) AP naar AP verbinding maken. Vervolgens zou je je pc('s) van boven moeten aanmelden op de 2e AP die inet krijgt van AP1

Als ik dit zo schrijf begin ik ook mn twijfels te krijgen maar ik denk wel dat het zo mogelijk moet zijn

Is het btw zoveel moeite dan om een draad te leggen naar boven? Scheelt in ieder geval een hoop in de kosten :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je wel eens overwogen om je AP op de middelste verdieping te zetten :?

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 21-01-2003 23:06 ]

Iperf

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Elkaar versterken kunnen ze niet, maar je kan misschien wel 3 AP's gebruiken.

Als je ze alle 3 in bridging mode zet, vervolgens laat je de WAP op verdieping 1, connecteren met de WAP op verdieping 2, en die op verdieping 3, weer met die van 2, en daar steek je dan een kabeltje in wat je naar je PC lijdt.

Stem eventjes af met een leverancier dat dit technisch ook kan.

userguide wap11:
ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap11v26ug.pdf

Verwijderd

Je kunt AP's gebruiken om verkeer te forwarden. Op die mannier kreer je een overlappend geheel....

Kiek maar is naar dit voorbeeld;

Afbeeldingslocatie: http://nekita.no-ip.com/~ice/images/AccessPointVoorbeeld.jpg

Als je AP2 een instelling om te forwarden aanzet dan wordt al het verkeer dat AP3 of PC met WiFi-kaart niet bereikt opgevangen en opnieuw verzonden. Hiermee kan je het bereik van je netwerkje vergroten door een extra AP tussen de AP's te zetten die elkaar niet bereiken.

Wat je ook kunt doen is aan je AP's schotelvormige antennes koppelen en in jouw situatie dan 1 naar boven richten en de andere naar beneden....

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik heb inmiddels contact opgenomen met de leverancier. Het zijn twee verschillende AP's die elkaar moeten zien, dus ik hoop dat dat bridgen goed gaat lukken. Volgens mij zijn het wel alle twee WAPefls.

Verwijderd

welke mode is dit dan point to multipoint\

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb hier iets over gelezen dat een Nieuwe Firmware dit beter zou ondersteunen alleen bij mij deed de nieuwe firmware niks.

M`n wireless kaartje kon niet meer aanmelden.

http://www.linksys.com/download/vertxt/wap11fw_v22_ver.txt
Pagina: 1