[Part. Magic 7.0] Error #4 Bad argument

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik zie bovenaan in PM Disk 1 staat met de groote. Hier omheen zit een gele rand met BAD erin. Als ik deze wil formatteren krijg ik de volgende melding:

Error #4 Bad argument.

Als ik bij FDISK kijk zie ik 2 partities staan. (C: en EXT DOS) Maar kan kan op de een of andere manier nix meer verwijderen welke optie ik ook probeer. Dus als ik vanuit het hoofdmenu van FDISK optie 3 selecteer (partitie of logisch station verwijderen) en als ik dan een van de opties die daarop volgen kies krijg ik ze niet verwijderd.
Ook heb ook norton utilities (disk dokter) er overheen gegooit maar zonder succes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moet er nog een partitie aanwezig blijven of mag die hdd leeg?
als hij leeg kan gebruik dan debug en maak met fdisk nieuwe partities.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ter verduidelijking:

Partitiegegevens:
============
1 EXT DOS 9146 Mbytes 95% gebruik
C: 2 A PRI DOS 1608 Mbytes Fat16 17% gebruik

Totale schijfruimte is 9641 MB

Logische stations weergeven (j/n) Als ik hier voor Ja kies krijg ik dit:

Er zijn geen logische stations gedefinieerd.

Als ik kies voor Uitgebreide partitie verwijderen krijg ik "Kan uitgebreide DOS Partitie niet verwijderen als er logische stations zijn"

Als ik dan kies voor Een partitie of logisch station verwijderen krijg ik "Er zijn geen logische stations gedefinieerd" en onderin staat "Alle logische stations in uitgebreide DOS-Partitie zijn verwijderd"

Als ik probeer de primaire partitie te verwijderen krijg ik "Kan primairde DOS-partitie van station 1 niet verwijderen als er een uitgebreide DOS-partitie bestaat.

Kortom...ik kom niet echt verder

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 21 januari 2003 @ 21:56:
Moet er nog een partitie aanwezig blijven of mag die hdd leeg?
als hij leeg kan gebruik dan debug en maak met fdisk nieuwe partities.
HD staat nix op...dus in principe 'mag hij leeg'. Maar als ik debug intiep dan krijg ik dus een - , maar waar is dat goed voor en wat kun je ermee doen?

Verwijderd

die hdd is dus rot :/

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
ow? :'( maar...is er dan echt nix tegen te doen? Kzou nog steeds willen weten wat Terw-Dan bedoelt met debug...

Verwijderd

LeMerchant schreef op 21 januari 2003 @ 22:54:
ow? :'( maar...is er dan echt nix tegen te doen? Kzou nog steeds willen weten wat Terw-Dan bedoelt met debug...
mijn ibm gxp60 (net goed vernaggeld klik hier voor pic) die was 2 dagen later ook RIP :(

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
zo! wat is daarmee gebeurd dan?? die van mij is nog helemaal gaaf hoor

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Heb je na het deleten van de partities wel de computer c.q dos weer opnieuw opgestart ?? Het kan zijn dat de veranderingen pas na een herstart actief zijn.

Terw-dan bedoelt met debuggen waarschijnlijk format MBR, en daarna nieuwe partities met fdisk aanmaken. Format MBR kan met een tooltje van je HD manufactor (maxtor's Powermax werkt meestal ook wel.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

LeMerchant schreef op 21 January 2003 @ 23:00:
zo! wat is daarmee gebeurd dan?? die van mij is nog helemaal gaaf hoor
die schijf heb ik zelf verder gemolt.

ding had alle symptonen van brakheid al, en aangezien t label beschadiged was en DFT over schokken zat te bleren, k denk k zal je >:)

maare dis wat offtopic,

je kan het hdd check tooltje van je fabrikant eens over je hdd schoppen :?
zie de FAQ voor adressen :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
dus als ik debug intiep krijg ik - en dan op die command line 'format mbr' intiepen? wat gaat er dan gebeuren en waar is dit goed voor?

offtopic:
kga dr morgen wel ff mee verder want kga zo op bed.... :)

Verwijderd

Ik heb dit bij pa van een vriend van me ook ooit eens gehad. Toen had ik dus het geluk, dat er geen uitgebreidde partitie op de schijf stond. Met PM kreeg ik ook 1 groot geel blok, met daarin BAD. Gelukkig kon ik met FDISK dus wel de 2 aanwezige NTFS-partities verwijderen. Hierna kon ik hem met PM weer gewoon prima partitioneren. Heb ook specifiek op bad-sectors gecheckt, en niks gevonden.

Je kunt dus niks doen, omdat er waarschijnlijk een NTFS-partitie in die uitgebreidde partitie zit. Daar kan fdisk niks mee doen. Heb je in PM de optie om partities te herstellen al geprobeerd??? Als debug niet werkt, zou je nog een low-level format kunnen proberen, maar mij is altijd verteld, dat je hier erg voorzichtig mee moet zijn.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Dan wordt je complete Master Boot Record gedelete. Kort gezegt, de hele bestands indeling van je HD wordt ge"reset". Het wil wel eens voorkomen dat de MBR niet overeenkomt met de indeling van de schijf. Door de MBR te deleten en daarna nieuwe partities aan te maken overschrijf je de oude "niet kloppende" indeling.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Wat ga je erop zetten
als je xp gaat draaien verwijder je gewoon alle part en maak je een nieuwe.
En daar na maak je in computerbeheer gewoon die andere part aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LeMerchant schreef op 21 January 2003 @ 22:54:
Kijk even in de FDISK FAQ, daar staat het namelijk helemaal in uitgelegd.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
oke kep et volgende gedaan:

Pc opgestart met diskette, dan krijg ik A:\> en tiep in debug dan krijg ik een - en tiep dan format mbr in, dan krijg ik "^ Er is een fout opgetreden". Als ik format mbr intiep bij A:\> krijg ik: "De notatie van de parameter is ongeldig. - mbr"

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Het is fdisk /mbr - met enig gegoogle had je dat ook wel kunnen vinden.
http://www.claws-and-paws.com/virus/articles/fdisk.shtml

Localhost, sweet localhost

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kvdveer schreef op 22 January 2003 @ 14:53:
Het is fdisk /mbr - met enig gegoogle had je dat ook wel kunnen vinden.
http://www.claws-and-paws.com/virus/articles/fdisk.shtml
Had ik al in de faq gelezen over fdisk :) Maar als ik dat intiep dan hoor ik even de diskdrive bezig en dan krijg ik weer de diskette prompt. Maar daarna nog steeds dezelfde situatie. Wat zou er eventueel daarna wel mogelijk moeten zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens mbrwork om de MBR volledig leeg te halen..
[google=mbrwork] :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Oke het "BAD" probleem is opgelost alleen nu doet het volgende zich voor.
Ik heb op die harddisk 2 partities aangemaakt met PM: Linux Ext2 en Linux Swap.
Als ik dan vannaf de andere HD boot in winXP en start windows verkenner zie ik de stations niet terug (bijv. F: of G:). Mijn bedoeling was dus om dan vannaf de Mandrake cd-rom een install te doen. Maar ik zie dus geen partities/stations hoe krijg ik deze wel zichtbaar?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Windows ziet geen Linux partities B)
Overigens kun je ook gewoon via de Mandrake installatie CD partitioneren/formatteren.

Maar wat betreft het eerdere probleem; hoe had je het opgelost? Is wel zo handig voor de naslag (Search) wanneer je het vermeldt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 24-01-2003 21:08 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
BalusC schreef op 24 januari 2003 @ 21:07:
Windows ziet geen Linux partities B)
Overigens kun je ook gewoon via de Mandrake installatie CD partitioneren/formatteren.

Maar wat betreft het eerdere probleem; hoe had je het opgelost? Is wel zo handig voor de naslag (Search) wanneer je het vermeldt ;)
Aaaha! maar als ik dan boot met de mandrake diskette en kom in et installatie scherm dan vraagt het programma waar de installatie bestanden staan. Wat moet ik dan in mijn geval aangeven als ze op de cd-rom staan?

Het probleem heb ik opgelost door gebruik te maken van MBRWORK!
Als je dus met een gewone windows bootflop opstart dan start je dat programma op en dan kun vanuit een aantal keuze menu's je mbr leegmaken zegmaar. Ik weet de menu structuur niet meer uit mn hoofd maargoed aangezien zelfs mij et gelukt is :) Let er overigens wel op dat je (int geval van 2 HD's) de goeie HD selecteerd!

[ Voor 5% gewijzigd door LeMerchant op 25-01-2003 13:27 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nice :)

Jouw primaire probleem is dus opgelost. Wat betreft jouw Linux probleem; we kunnen je hier in OM helaas niet verder helpen. Ik zou de Linux handleiding (HOWTO's) eens doornemen, de FAQ's in het juiste subforum (NOS) doornemen, etc..

Succes ;)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Oke, thanks iedereen! _/-\o_
Pagina: 1