Van de ene op de andere dag kon ik niet meer internetten. Blijkt dat de NIC in mijn PC geen lease meer krijgt, dus ik zie de servers van UPC niet meer. Ik dacht natuurlijk eerst dat het aan mij lag, dus heb ik windows opnieuw geinstalleerd (uhm, meerdere keren
). Dat hielp dus niks. Als ik winipcfg opstart zie ik gewoon geen server, en geen valide ip adres.Heb al een klacht ingediend, nog niets op gehoord. Kent iemand dit probleem? De kabelmodem lijkt ok, lampje brandt en zo (ook na een uur uit te zijn geweest). Ik hoop dat het een kabelprobleem is, anders weet ik het niet meer.
Branden de lampjes op je netwerkkaart en op je chello modem?
Zet het modem een keer uit/aan. Wacht dan 5 minuten en probeer het nog eens.
Anders chello bellen. Dan resetten ze de filters in je modem.
Zet het modem een keer uit/aan. Wacht dan 5 minuten en probeer het nog eens.
Anders chello bellen. Dan resetten ze de filters in je modem.
Money for nothin' and your chicks for free
Draai je een firewal die misschien de DHCP servers ook blocked (ZA 2.144 dus)?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb hetzelfde probleem; de NIC in mijn server krijgt geen DHCP adres. Is hier een simpele oplossing voor ?
Verwijderd
ja tuurlijk is er die wat heb je een terayon ?
geef me eens je mac addres van je nic kijk ik ff
geef me eens je mac addres van je nic kijk ik ff
Subzero; kzit nu nie thuis, dus kan je zo nie geven helaas. Heb overigens wel een Terrayon. Wat is die oplossing die jij hebt; chello bellen ?
Verwijderd
nou chello bellen hoeft niet hoor kan het zo voor je regelen moet alleen het mac van je nic hebben
Ik heb de kabelmodem al een uur uitgehad. Uit armoe heb ik inderdaad een andere NIC geprobeerd. En nee, ik heb geen firewall draaien dit keer. Heb windows helemaal opnieuw opgestart. Ik weet uit mijn hoofd het mac adres niet :-)
Wat kan je daar mee doen dan? Iets resetten in de terryon of zo?
Wat kan je daar mee doen dan? Iets resetten in de terryon of zo?
Subzero; wat ga jij precies doen dan ?
Verwijderd
dat was een mooie stomme zet om je terayon op een andere nic te gooien want nu staat ie op slot
Netwerkkaart omruilen heeft natuurlijk geen zin. Je MOET de netwerkkaart gebruiken waarmee je chello aansluiting is gemaakt.
Heb je chello al gebeld?
Heb je chello al gebeld?
Money for nothin' and your chicks for free
Kan een tweede NIC een probleem opleveren? Heb bijv windows geintalleerd met twee NICs. Op moment van opstarten staan ze natuurlijk allebei op gebruik van DHCP. Wat kan er dan gebeuren
wat een onzin zeg van Chello dat je maar een NIC op die Terayon mag gebruiken. CHello levert een (USB) netwerkkaart mee die het (bij mij iig) niet doet. Krijg ook geen andere.
Heb hem dus maar op een 100 MBit kaartje gestopt van mijzelf. Die heb ik nu weer nodig voor iets anders, dus wilde ik hem op een 10MBit ISA kaartje stoppen; krijg geen DHCP adres
Heb hem dus maar op een 100 MBit kaartje gestopt van mijzelf. Die heb ik nu weer nodig voor iets anders, dus wilde ik hem op een 10MBit ISA kaartje stoppen; krijg geen DHCP adres
Verwijderd
nee je mag elke nic gebruiken van chello die je wilt je moet alleen wel eerst je ip lease vrijgeven !!!!!
!!!!!!
!!!!!!
De terrayon staat op slot?
Dat klinkt niet best. Hoe kan het dan "opeens" gebeuren, ik heb namelijk wel vaker windows moeten installeren met twee NICs, en na instellen tweede nic bleef het wel draaien. Is er een oplossing voor de lock?
Dat klinkt niet best. Hoe kan het dan "opeens" gebeuren, ik heb namelijk wel vaker windows moeten installeren met twee NICs, en na instellen tweede nic bleef het wel draaien. Is er een oplossing voor de lock?
Verwijderd
nou de terayon staat vast op het mac addres van je nic dus als je een andere nic op je terayon zet wordt ie op de gateway geblocked omdat dat nummer niet meer klopt
sub-zero; dus ip release op netwerkkaart A; daarna zou ik een DHCP req. kunnen doen met netwerkkaart B ?
Maar als mijn originele nic/mac er weer inzit, moet ie het dan niet weer gewoon doen?
Moet chello in de gateway de lock opheffen? Volgens chello moet er iemand bij mij thuis langs komen, waarom dan?
Moet chello in de gateway de lock opheffen? Volgens chello moet er iemand bij mij thuis langs komen, waarom dan?
Sub-zero, master, guru: wat is arp flushen, waar doen ze dat, wat kan ik zelf nog doen om het probleem op te lossen? Mijn dank is groot.
Dus een kwestie van:
1. IP release
2. Chello bellen om MAC adres uit ARP tabel te laten halen
3. netwerkkabel ompluggen en nieuw DHCP adres opvragen ?
1. IP release
2. Chello bellen om MAC adres uit ARP tabel te laten halen
3. netwerkkabel ompluggen en nieuw DHCP adres opvragen ?
Verwijderd
nou ja vrij geven heeft nu geen nut meer maar inderdaad als ie op slot staat moet chello ffkes de arp flushen
normaal gezien kan je gewoon je modem op een andere nic gooien mits dat je je lease eerst vrij geeft dan is er niks aan het handje
normaal gezien kan je gewoon je modem op een andere nic gooien mits dat je je lease eerst vrij geeft dan is er niks aan het handje
Ok, tnx mate. Vanavond eerst eens effe zelf proberen en anders evt. Chello bellen. Ze hoeven toch niet langs te komen wel ?
Verwijderd
Chello bellen, wan je modem is waarschijnlijk kapot... heb ik ook gehad en mijn vriendin ook...
Wel ff zeggen dat je nie van plan bent te betalen anders komen ze nie
Wel ff zeggen dat je nie van plan bent te betalen anders komen ze nie
Zou het zoiets simpels zijn? Is dat bij jullie spontaan gebeurt, of hebben jullie zitten experimenteren met andere netwerk kaarten en zo (hoef je niet op te antwoorden als je niet wilt hoor :-)) ?
Ok, heb het thuis uitgeprobeerd. Als ik mijn dhcp adres release op adapter 1, kan ik dus wel een dhcp adres aanvragen op adapter 2. Dus gewoon een kwestie van vrijgeven van je ip-adres.
Maar al met al kan ik na bijna 3 weken nog steeds niet internetten

had nooit problemen met chello maar nu....
had nooit problemen met chello maar nu....
Nietes!Op maandag 13 november 2000 10:33 schreef DeeJee het volgende:
Netwerkkaart omruilen heeft natuurlijk geen zin. Je MOET de netwerkkaart gebruiken waarmee je chello aansluiting is gemaakt.
Heb je chello al gebeld?
Heb dat dus ook een week of 3 geleden gehad, ik had mn nics geswitcht, toen deed ie het nog niet netjes gereleased en zo...bleek de DHCPserver tijdelijk down te zijn....
je mag elke nic gebruiken die je wil gebuikten.
althans hier heeft het gewoon gewerkt,
releasen, nieuwe nick erin dhcp requesten en daar gaan we weer!
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
en als je nou gewoon ook ff zegt wat dat "arp flushen" pcies inhoud kunnen wij er ook nog wat van bijleren.. *zucht*Op maandag 13 november 2000 10:47 schreef sub-zero het volgende:
nee arp flushen kan je niet zelf doen
niet enkel de eindbestemming is belangrijk.. ook de route ernaar telt!
Hij doet het weer!! 
Gister boos geworden aan de telefoon
en vanmorgen kon er opeens iemand langskomen 
Man komt binnen, wisselt oude met nieuwe Terrayon (zoals ik doorgegeven had per telefoon), modem opstarten, nieuwe lease aanvragen, bingo, doet het weer. Nog geen 5 minuten werk, drie weken frustraties.
Gister boos geworden aan de telefoon
Man komt binnen, wisselt oude met nieuwe Terrayon (zoals ik doorgegeven had per telefoon), modem opstarten, nieuwe lease aanvragen, bingo, doet het weer. Nog geen 5 minuten werk, drie weken frustraties.
Pagina: 1