Toon posts:

LAN werkt niet helemaal @ PC met directe kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo:

Ik heb een LAN met 5 pc

1 server en 4 clients

adsl op de server en winproxy om internet te delen.

het netwerk werkt perfect en ook het delen van internet.

MAAR 1 pc vd 4 is ook nog eens aangesloten op een laptop met directe
kabelverbinding en juist die pc krijg ik niet op het internet via mijn LAN.
T probleem gaat bij die 2 lan-adaptors liggen die zitten in de pc die op het Lan zit denk ik maar wat kan ik eraan buiten een extra hub plaatsen (pc staat op 30 meter van de server) aan doen?

Thanx

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39
Eerst je topic aanpassen,

vervolgens iets van WinProxy op die PC draaien vermoed ik?

ohja: welkom op GoT :)

[ Voor 13% gewijzigd door DiedX op 21-01-2003 21:35 . Reden: begroeting :) ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29
Met windows intenet connection sharing (in XP in iedergeval, andere versies weetk niet zeker) kan je verschillende netwerkadaptors "bridgen""zodat het als een grote LAN gezien woord, dat zou misschien een simpele oplossing zijn.

Menthix.net | Contact Me

Verwijderd

Topicstarter
heb winproxy draaien, maar die laptop en pc hebben een fixed ip. bridgen is snelste oplossing maar niet de goedkoopste.

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29
Euuuh, ik praat dus over softwarematig bridgen... dat is zeg maar graties (inbebouwde functie van Windows XP en volgens mij ook 2000)

Menthix.net | Contact Me

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn allebei 98ers. en hoe doe je dat dan?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan zou je het eens met sygate moeten proberen, maar met win2k en xp werkt het toch het fijnste denk ik.

Tweakers Discord

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

tweakduke schreef op 21 januari 2003 @ 22:32:
Dan zou je het eens met sygate moeten proberen, maar met win2k en xp werkt het toch het fijnste denk ik.
neem dan sygate office, die heeft 5 users max in het demo. anders zit je nog te prutsen met de home edition (3 users max) zoals ik dus had.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat eens proberen met sygate office. Hoe doe je 2 lan softwarematig bridgen dan? is dat ook geen optie, misschien minder omslachtig???
Heb het ook met wingate geprobeerd, maar dan werkt mijn lan wel maar de server slaat dan tilt: beschermingsfout (en enkel die pc)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Winroute (lite/pro) werkt vind ik persoonlijk het beste..... Maarja, das meer mijn smaak.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bent al bekend met winproxy ..
dus installeer deze ook gewoon op je direct conectie pc en stel de proxy op je inet server in als parent proxy

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het probleem niet zozeer ligt bij de proxy/nat(heb er genoeg geprobeerd) maar meer bij het feit dat er 2 adaptors in die pc zitten en dat ander netwerk een fixed ip heeft en de pc en laptop verbonden zijn met crosscable. Kga sygate toch sowieso probere, ik hoop dat het daaraan ligt!!!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 21 January 2003 @ 23:01:
je bent al bekend met winproxy ..
dus installeer deze ook gewoon op je direct conectie pc en stel de proxy op je inet server in als parent proxy
dan ga ik dit toch eerst probere, wist nog niet dat dat ging, ben maar een beetje ermee vertrouwd en lijkt niet zo ingewikkeld

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52

Jaymz

Keep on moving !

Titel wat uitgebreid ;)
Pagina: 1