Medion Pc - P3 900, on board sound troubles

Pagina: 1
Acties:

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Zoals ik in mjin vorige topic al aangegeven had, moet ik een on board sound card disabelen op een medion machine, die destijds bij aldi te koop was. Na wat onderzoek en met de hulp van de forum operator weet ik nu wat voor mobo d'r in zit, namelijk een aangepaste versie van een
Asus CUV4X-M
Dus gelijk een handleiding van internet af gehaald van een CUV4X-M, maar wat blijkt nu, de mobo verschilt zodoende van de originele, dat de beschreven methode om een on board sound card uit te schakelen via mobo niet werk, omdat de nodige jumpers op de mobo van de aldi pc ontbreken. In Bios is dat ook al niet mogelijk. Nou zou je denken: waarom wil ik die on board sound card dan uitschakelen??? Nou, omdat de ingebakken kartje kapot is, en zodra ik een SB Live d'r in zet, bijten de kaartjes elkaar, waardoor ik tikken hoor op de SB Live.

Wie heeft er ervaring met het uitzetten van de on board sound card op de Aldi machine? Wie van jullie heeft dat al weleens gedaan en kan me vertellen hoe dat moet, want op internet kan ik er niets over vinden.
Hier zijn de specs van die Aldi machine

http://home.t-online.de/home/Joerg.Saegebarth/nutz2.htm

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
als in het boekje staat dat het met jumpertjes gaat, meschien moet je dan ff kijke of je wel de puntje op het moederbord hebt waar de jumpers hadden moeten zitten. En deze op een of andere manier met elkaar te verbinden.

het is maar een wilde gok hoor ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Cuv, cuv.... idd, da's een Via chipset.

Ik vraag me nog steeds af waarom mensen om problemen blijven vragen door die dodelijke combo van SBLive en Via chipsets te blijven maken.

Dat getik valt naar alle waarschijnlijkheid ook te verhelpen met wat latency patch meuk en nieuwe Via 4-in-1 (waar ook wat patch spul inzit).

Verder opties :

Die jumpers zijn maar zelden helemaal weg, je ziet er meestal nog wat "restanten" van op het mobo maar de jumper is er nooit op gezet (zo heb ik op mijn MSI KT3 Ultra b.v. ook nog ruimte voor een raid chippie...). Ik voel me niet verantwoordelijk voor eventuele schade als je die "restanten" met elkaar verbind :P

Betere optie : gooi er gewoon een Asus bios overheen, daar zit heus wel een optie in om onboard junk uit te zetten. De vraag is of er na de aanpassingen van Medion nog wel een Asus bios overheen kan. Maar dat valt wel uit te zoeken...

Kan allebei niet/lukt niet? Schakel de onboard sound in apparaatbeheer in Windows uit, dan kan het niet veel meer. Die SBLive kan dan niet meer bijten en voor het getik verwijs ik je dan weer naar het begin van mijn post...

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 21-01-2003 22:14 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je zou in windows evt. de kaart ook nog uit kunnen schakelen.

Tweakers Discord

• Kernflyer
Stom van mij dat ik niet aan die patch heb gedacht, ik ga dat zo snel mogelijk uitproberen. |:( |:(

P.S. Die on board sound kaart heb ik al uitgezet in windows, hoor. Met bijten bedoelde ik dat irritante getik mee, op de achtergrond. Hoop dat die patch het d'r uit haalt. Trouwens, naast de sb 128 chip op de mobo zat wel een restantje van een jumper op, maar volgens mij daar stand dus S/PDIF in onder, dus dat was hem niet, en voor de rest kon ik geen restantjes van de jumpers vinden, maar kan zijn dat ik er overheen keek.

• Kernflyer
Oh, ja, de reden dat ik een SB Live d'r in wil hebben, is dat je met de nieuwste drivers en applicaties van creative, op eenvoudige manier geluid live kan bewerken, echo toevoegen enz enz, wat ik in de jingels verwerk.
Pagina: 1