Dual monitor trillingen / lijntjes

Pagina: 1
Acties:

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier sinds vandaag een dual setup...

1. Phillips 107 @ 1152x864x32
2. Compaq V510 @ 800x600x24

Ze staan vlak naast elkaar.

Als ze beide dezelfde refreshrate hebben komt er over mijn phillips een horizontale lijn die langzaam naar boven schuift...
Als ik 1 op 75hz en de andere op 72 hz zet gaat het een beetje trillen op de Phillips.

Wat kan ik ertussen zetten zodat dat niet meer gebeurt? Afscherming oid.

Verwijderd

Zet ze maar een halve meter tot 75 cm uit elkaar, ben je ervan af :)
Monitoren (of eentje ervan, waarschijnlijk de Compaq) is niet magnetisch afgeschermd.
Ik heb ook die Philips 107T4 (goed ding btw !), en die is wel afgeschermd... maar hij flikkerd uiteraard wel als er een onafgeschermd magnetisch apparaat naast staat :P

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Misschien is het onzin, maar wat dacht je ervan om eens een metalen plaat tussen de 2 monitoren te zetten, en die metalen plaat te verbinden met de grond (dus aan een verwarming of de pin uit een stopcontact)?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Krisis1 schreef op 21 januari 2003 @ 21:29:
Misschien is het onzin, maar wat dacht je ervan om eens een metalen plaat tussen de 2 monitoren te zetten, en die metalen plaat te verbinden met de grond (dus aan een verwarming of de pin uit een stopcontact)?
Dus je wilt een metalen plaat aarden...
Aarding heeft in dit geval niks met magnetische straling te maken hoor. ;)

Kijk eens of er geen voedingskabels langs je vga kabel lopen. Dit kan ook voor storing zorgen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

hebben philips monitoren altijd last van :-/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Je moet gewoon refreshrates pakken die verder uit elkaar liggen.. dan is het probleem ook weg.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Knipperen ze echt of kan het zijn dat je ogen in de war raken door twee net-niet-gelijk knipperende monitors naast elkaar? B)
offtopic:
Wij hadden hier ook een knipperende monitor, zelfs zonder een niet-afgeschermd apparaat ernaast... dachten we...
Bleek op de verdieping onder ons recht onder die werkplek de transformator te staan van het gebouw 8)7

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem, ik heb dit opgelost door op allebij de monitoren dezelfde resolutie te draaien, was het namelijk ineens helemaal weg.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

evt erbij zetten wat voor vidkaart is handig :) ik heb een R8500, heb dr ook last van. maar stoor me er niet aan :)

Gregor van Egdom Krekr

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
gewoon een metalen plaat tussen de monitoren neerzetten... lood is het beste, maar ik weet niet of je er aan kan komen. ik gebruik gewoon een deel van mijn oude kast (zijnkant). Wertkt perfect. Helemaal geen trilingen!

Verwijderd

Zal ik 't beestje maar bij de naam noemen dan?

Je hebt last van interferentie.

Daarom zie je een langzaam bewegende balk/lijn over 't scherm. Zelfs bij gelijke refreshrates zullen die tussen de monitoren tóch een beetje verschillen.

Als je er een plaat tussen zet maakt 't niet uit wat voor materiaal 't is, zelfs karton will do the job :) 'T hoeft alleen maar 't licht van de schermen van elkaar te scheiden.

Simpelste oplossing is toch óf 1 scherm iets naar voren te schuiven, óf de schermen iets uit elkaar te halen. Maar laat de schermen niet naar elkaar toe staan (maw zo staan dat jij in de punt van een driehoek tov de schermen zit)

Er is misschien nog één mogelijkheid, dat is dat de monitoren niet voorzien zijn van afdoende afgeschermde kabels, en via de kabels met elkaar interfereren. Dat kan je oplossen door voldoende afstand tussen de kabels te houden.

Verwijderd

Happy - geleuter.

Ik heb hier een IIyama en een hansol naast elkaar staan.
Die hansol trilt als een gek.

*OOK* als je de iiyama de andere kan op draait (zodat je 'm helemaal niet kan zien).

't is inderdaad simpelweg magnetische straling, plaat lood ertussen of meer ruimte doet wonderen.

Sim-pel.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 18:29
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 21:35:
hebben philips monitoren altijd last van :-/
Hoezo, misschien die goedkope 15" monitoren, maar dat is bij iedere goedkope monitoren zo. Ik heb een Philips 201B40 (21" 8)), met daar recht tegenaan een Belinea 106055 (19"). Die flikkeren geen van beiden op 85Hz (1600x1200 en 1280x1024).

Maar om het probleem van de topicstarter op te lossen, een metalen plaat heb ik geen ervaring mee, maar je kunt het altijd proberen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 14:24
Interferentie?
Dan zou je het denk ik op allebei de monitoren moeten zien, en niet op maar één van de twee. En ook als je de monitor die het niet doet uit je zichtveld haalt, blijf je op de andere nog steeds zien. Dus het lijkt me niet dat je hier last hebt van interferentie, in ieder geval niet van licht in het zichtbare gebied.
Zelf heb ik ook last van het probleem, en de plaat van een pc kast ertussen zetten helpt niet. Het raarste is eigenlijk nog wel dat de vervelende lijn op de nieuwste monitor te zien is, en niet op de monitor die bij mijn 486 zat. :?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Maak van die metalen/loden plaat gewoon Ijzer.

Lood is helemaal niet zo goed in magnetische straling opvangen, Ijzer is daarvoor het beste

* Ronald heeft de kap van een oude desktop tussen de monitoren staan ;) "voorlopig"

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Skaah
  • Niet online
BCC schreef op 21 januari 2003 @ 21:40:
Je moet gewoon refreshrates pakken die verder uit elkaar liggen.. dan is het probleem ook weg.
't Is een POV Geforce 2MX 400 en een S3Virge. De refreshrates liggen al max uit elkaar, 'k wil geen zestig. De resoluties kunnen ook niet dichter naar elkaar... ga ff de rest van het topic lezen.

[edit]

* Skaah gaat opzoek naar een plaatje... van 't een of 't ander. Ze staan wel in een driehoek trouwens. Met 't toetsenbord in 't midden :z

[ Voor 18% gewijzigd door Skaah op 22-01-2003 22:07 ]

Pagina: 1