Toon posts:

internetten via router met ip van w2k server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is et geval:

ik heb hier een W2K server draaien met o.a. DHCP, dit werkt allemaal errug mooi zonder problemen. Maar nu heb ik vandaag ADSL gekregen en geinstalleerd.. Ik heb nu in mijn ADSL modem een dhcp server zitten en daar krijg ik dus een ip van..

maar ik wil dat de clients een ip van de w2k server kkrijgen en toch kunnen internetten via ADSL.. nu heb ik de dhcp van me modem uitgezet en in de dhcp van w2k gezet dat hij ook een gateway en dns uitgeeft (het ip van de modem)..

maar nu kan ik niet internetten op de clients omdat ze in een andere range zitten...

het ip van de moden = 192.168.1.x
het ip van de w2k server = 192.168.0.x

hoe kan ik dit oplossen??

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand :'(

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Kun je nergens in je modem routing oid instellen ?

Ik heb hier een draytek vigor 2200, en daar kan je wel vanaf bv 192.168.123.x internetten terwijl de router 192.168.0.x is, dit moet je dan wel instellen.

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 21:06:
.. nu heb ik de dhcp van me modem uitgezet en in de dhcp van w2k gezet dat hij ook een gateway en dns uitgeeft (het ip van de modem)..

maar nu kan ik niet internetten op de clients omdat ze in een andere range zitten...

het ip van de moden = 192.168.1.x
het ip van de w2k server = 192.168.0.x

hoe kan ik dit oplossen??
De dns in de w2k server kan nooit het ip van jou modem zijn.Vul de dns van jou isp in bij de w2k server. Als gateway bij de server vul je het ip van je modem in.

Kunnen de clients wel pingen naar buiten toe?

Apple iMac 2013

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jouw "server" moet dan de gateway zijn voor de clients !

Iperf

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Zit dat modem achter die W2K server op een 2e netwerkkaart of rechtstreeks op een hub/switch? En wat zijn de subnetmasks?

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

MaNdM

1000-dingen-doekje

fish schreef op 22 January 2003 @ 00:09:
jouw "server" moet dan de gateway zijn voor de clients !
Idd, even wat duidelijker uitgelegt komt het hierop neer

Modem is de gateway voor je server, daar kan je ook DNS op instellen voor als je de server ook wil kunnen laten browsen enzo, voor de clients is de server de gateway. Op de clients zet je dan ook een DNS aan natuurlijk, tenzij je DHCP van je server gaat gebruiken dan is het makkelijker, dan zorg je dat je server als DHCP-offer zichzelf als gateway opgeeft en een aantal dns-adressen. Vergeet echter niet op routing op de server zélf óók aan te zetten anders werkt het nog steeds niet.

edit:

Ik ging er even vanuit dat je modem NIET aan je hub/switch hangt...
KorZijl schreef op 22 januari 2003 @ 00:13:
Zit dat modem achter die W2K server op een 2e netwerkkaart of rechtstreeks op een hub/switch? En wat zijn de subnetmasks?
In dit geval idd even goede routeerbare ip-reeksen kiezen met de correcte subnetmasks die uiteraard verschillend zijn per reeks ip's :)

[ Voor 25% gewijzigd door MaNdM op 22-01-2003 00:18 ]

To be determined...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52

Jaymz

Keep on moving !

OH -> NT :)
Pagina: 1