Toon posts:

Drivers 573+ITE8661F-2A5LDH09C-00

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al tijden op zoek naar drivers voor dit moederbord:

string: 04/30/98-573+ITE8661F-2A5LDH09C-00

Het blijkt een TX Pro III moederbord te zijn maar Windows herkend bij de installatie de soundcard en de videocard niet, ik zoek dus de drivers.
Ergens las ik dat je de standaard VIA Busmastering drivers moet installeren, dat zegt Wimsbios tenminste.

Maar ik kan nergens deze drivers vinden, en ik wordt odnertussen gek van alle sites waar ze wel voor Linux schijnen te zijn.

Kan iemand een directe link geven?

Bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik me niet vergis kun je ook gewoon de VIA 4in1 drivers gebruiken :Y)
Check de VIA site voor drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou alles een stuk vergemakkelijken, kan iemand dit onderstrepen dan ben ik overtuigd ;)

Bedankt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

TXPro 3 = Via VPX

Zoek hier eens even : The PCChips Lottery. Dan weet je iig welk mobo je hebt (ik weet vrijwel zeker dat het toch een pcchips mobo is... Volgens mij zijn hun toch echt de enigen die gerelablede chipsets gebruikt hebben, die paar andere fabrikanten ermee maakten toch exact dezelfde bordjes..).

Of de Via VPX is ondersteund door de Via 4-in-1 drivers?

Weet ik veel. Staat dat niet op de Via site :?
Maar dat je vidkaart/geluidskaart niet herkend worden lijkt me wat anders. Waar loop je precies vast met het installen van vid-/geluidskaart? Ik heb hier ook een Via VPX draaien, en ik heb wel meer Via planken gehad, en die deden het allemaal ook _zonder_ Via 4-in-1 drivers (nee, die zaten ook niet standaard in Windows in dit geval). Ok, bepaalde dingen waren onvoorstelbaar traag (3D performance...) maar het moet gewoon werken.

Probeer die 4-in-1 drivers maar, uninstallen van altijd nog B). Maar ik zou het probleem ergens anders zoeken... Dus vertel eens waar het installen van drivers de mist in gaat en wat voor vidkaart/geluidskaart je wil installen...

En nee, ik ga die Via VPX drijvers niet op mijn VPX uitproberen, dat ding is zo onderhand nou juist een beetje aardig geconfigt :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 21-01-2003 22:06 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Yo thanx, ik wil de onboard soundcard en videocard installeren en dat pakt hij dus niet.
Vergeten bij de topicopening te zetten oeps :(

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

probeer anders eens voor dat onboard geluid, wat drivers van msi-bordjes ofsow?

System Specs!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 22:26:
Yo thanx, ik wil de onboard soundcard en videocard installeren en dat pakt hij dus niet.
Vergeten bij de topicopening te zetten oeps :(
"pakt hij dus niet"

Wat moet ik daar in godsnaam mee :? Pakt niet? Pakt wanneer niet? Kan geen drivers vinden? Loopt vast als je drivers wil installen? Staan allemaal uitroeptekentjes in apparaatbeheer? Hij doet alsof er niet eens een videokaart/geluidskaart überhaupt AANWEZIG is :? (laatste lijkt me sterk, dan moet windows toch flink over z'n nek zijn gegaan om wel gewoon beeld te geven zonder foutmeldingen).

Foutmeldingen? WELKE DAN?

Lekker vaag...
The.Force schreef op 21 januari 2003 @ 22:30:
probeer anders eens voor dat onboard geluid, wat drivers van msi-bordjes ofsow?
"wat drivers van msi-bordjes ofsow"

Ik nomineer je voor de award van de meest wazige suggestie ooit...

Hoe weet je überhaupt DAT dat ding onboard sound zou hebben...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
C-Media 8330 zijn zat drivers voor te vinden voor zover ik weet.
Verder heeft je bord geen onboard VGA voor zover ik weet, kan het mishebben, maar dan heb jij geen M573.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover mijn bevindingen is het wel een M573. De videokaart werkt wel maar echt misselijkmakend lelijk beeld :(

Voor de Soundchip geeft hij in het apparaatbeheer een uitroepteken, verder vindt hij geen drivers op de win98 cd-rom.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 23:22:
Voor zover mijn bevindingen is het wel een M573. De videokaart werkt wel maar echt misselijkmakend lelijk beeld :(

Voor de Soundchip geeft hij in het apparaatbeheer een uitroepteken, verder vindt hij geen drivers op de win98 cd-rom.
Die drivers zul je dus moeten downloaden... In '98 bestond die soundkaart misschien nog niet, of MS vond het niet nodig de drivers ervoor bij Windows te doen :?

*hint* Software Algemeen - FAQ - updated 04-01 *hint*

Oh ja, "werkt wel maar echt misselijkmakend lelijk beeld :(" is zo'n duidelijk omschrijving van je probleem dat me direct de perfecte oplossing te binnen schiet (ik zou haast www.beginnersweb.nl zeggen...).

Draait ie op 640*480/16 kleuren oid :?

Zoek uit wat voor vidkaart het is (desnoods door op de videochip te kijken.... Anders tik je in dos even dit in :

code:
1
2
3
c:\windows>_
c:\windows>debug
-dc000:0,ff

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 21-01-2003 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owkee de videocard is opgelost gelukkig! Volgende keer toch maar back-upje maken ;)

En wat betreft de soundcard, ik ben je hint aan het opvolgen dus ik zal eens kijken wat ik ervan bak, en anders werkt die Via 4in1 wel.

IIG iedereen hartstikke bedankt ik ben weer even probleemvrij ;)
Trusten

Verwijderd

lees het bios eens uit met ctbios.exe, dan staat daar meestal een internet link van wie het mobo gemaakt heeft en wellicht vind je daar tips voor de drivers die je echt nodig hebt, ook al werkt het nu (deels?).
Pagina: 1