Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Via Epia met zelfbouw kast

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een kastje in elkaar geknutseld voor me Via Epia moederbordje, van 17x17 cm. Hij is nog niet helemaal af, maar wel toonbaar:

Afbeeldingslocatie: http://blubber.student.utwente.nl/epia/img/epia1_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blubber.student.utwente.nl/epia/img/epia3_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blubber.student.utwente.nl/epia/img/epia5_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blubber.student.utwente.nl/epia/img/epia9_tn.jpg

Voor meer plaatjes, en grotere versies zie:
http://blubber.student.utwente.nl/epia/

[ Voor 2% gewijzigd door AcouSE op 22-01-2003 08:02 . Reden: Opmaakvernielende pics geresized ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

DROOL :9~

OMG...

wat mooi...

Hoe heb je het kastje gemaakt, of bestond het al en heb je het er in gemod?

[ Voor 54% gewijzigd door EMP op 21-01-2003 20:50 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

ziet er sweet uit, zeker weten. Zou zelf alleen een klepje ofzo voor je cdrom speler zetten want dat is wat minder mooi (wit/beige bij mooi aluminium :9 )

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
Waar ik iig nog wat aan zou proberen te doen is de afwerking rond de CD-romspeler.

Maar verder ziet hij er goed uit!

• Blubber
  • Niet online
Die cd speler is idd nog een probleem. ff ter info, de kast is van 8mm dik MDF gemaakt, waardeloos splus tis net karton. Aan de voorkant zit een stuk RVS dat zelf geborsteld is. En dan nog een stukje Plexiglas van de gamma :). Het id is dat er uiteindelijk boven het mobo een 'raampje' komt te zitten, en dan wil ik aan de voorkant nog een knopje om verlichting in de kast aan en uit te zetten.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Netjes gedaan :)

Je kan die cdromspeler idd stealthen of er een zilverkleurige bezel op doen, als je die kan vinden (of het frontje gewoon spuiten natuurlijk :) )

• Blubber
  • Niet online
Mogelijkheden zat iig, het frontje zit nu alleen nog maar vast met de reset en power knop :). Die Via C3 is trouwens wel brak, dat ding haalt met een koe nog geen 1 mkey :( DivX'je of een DVD'tje werkt maar net.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Onder de HD zit een kale voeding right? Welke voeding is dat? Of heb je alleen de aansluitingen weggevoerd en zit de kap van de voeding er verder nog wel in?

Waar heb je dat plaat-RVS vandaan gehaald, en is dat te betalen? Hoe heb je het gebrusht? (Linkjes of topictitels zou al heel mooi zijn. Ik probeer wel te searchen maar beide searches zijn zo ontzettend brak.. om van dat "stemmen" nog maar niet te spreken. Als ik "brushen" intik dan bedoel ik ook 'brushen', en niet 'alles wat met brush begint, inclusief posts over airbrushen' -- magoed, genoeg geklaagd)

• Blubber
  • Niet online
Het RVS heb ik bij de plaatselijke smit gehaald, op maat gezaagt. De prijs weet ik eigenlijk niet meer. Het brushen doe je na het bewerken, en doe je met een licht schuurpapier. Vervolgens pak je staalwol en daar mee schuur je het RVS nogmaals, in een richting onder de kraan.
Onder de HD zit idd een voeding zonder behuizing, het is een standaard 250watt voeding.

• MidiMaze
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

en de fan aan de zijkant heb ik vanmiddag op 7 volt gesoldeert :P

blabla

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Netjes afgewerkt!

Maar had je de cdrom niet beter boven het MB kunnen hangen, dan had je nog iets aan je pci slot gehad en zou de air flow van die fan bij je HDD over je MB ook wat beter zijn geweest...

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tof ding! hoe borstel je RVS? Gewoon RVS kopen en dan een staalborstel er overheen? >:)

Ik hoorde vandaag over iemand die op zijn Epia een Zalman Northbridge heatsink ging monteren zodat de fan die er standaard op zit op minder volt kan (of zo iets) misschien voor jou ook een idee want je hebt nog wel wat ruimte er boven en het staat ook nog eens mooi zo'n goudkleurig ding :P

• arjandijk162
  • Laatst online: 23:18
ziet er goed uit, kun je ook ac3 divxen afspelen via de spdif zonder schokken ? en analoog? En hoe is de tvout? beeldvullend?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
ik heb ook een divxbak gebouwd, maar helaas nog geen pics. Op onze 100Hz tv @800.600 is het bijna helemaal beeldvullend. en dan heb ik em via de s-vhs

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
echt vet gemaakt :)

hoe noem je dat soort knopjes, die je gebruikt voor aan/uit
k ga straks ff naar de elektroboer en heb van die dingen nodig..
is daar een naam voor?

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

delyver schreef op 22 January 2003 @ 10:39:
echt vet gemaakt :)

hoe noem je dat soort knopjes, die je gebruikt voor aan/uit
k ga straks ff naar de elektroboer en heb van die dingen nodig..
is daar een naam voor?
Ja, Drukknopje... ;)
Nee, is geen apparte benaming voor. Zijn gewoon drukknopjes. Bijna elke electro boer heeft ze wel...

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 11:57:
[...]

Ja, Drukknopje... ;)
Nee, is geen apparte benaming voor. Zijn gewoon drukknopjes. Bijna elke electro boer heeft ze wel...
jupz :) ik heb ze..

ik: hebben jullie drukknopjes?
hij: ja genoeg, watvoor wil je?
hij: kijk hier maar eens tussen (ik kreeg een plaat van 1x1 m in me handen geduwd vol met 'voorbeeld' drukknopjes :P )
ik: doe me daar maar een paar van :)
resultaat: krijgen jullie te zien 'ooit' :)

Audi A8 W12 6.0

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heel erg netjes, jammer van de dvd-rom, er zijn hier genoeg topics over geweest hoe je die moet stealthen, dus niet gaan zeuren dat je niet weet hoe je dat moet doen :P

Idee: 7, het is gewoon een met rvs beplakte MDF kist.
Uitvoering: 7,5, simpel om te maken, en ik vind de knopjes en leds niet echt mooi, ze steken iets te ver uit.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Is zeker een heel erg mooi kastje... :9
arjandijk schreef op 22 januari 2003 @ 02:15:
ziet er goed uit, kun je ook ac3 divxen afspelen via de spdif zonder schokken ? en analoog? En hoe is de tvout? beeldvullend?
Ik heb de nieuwe epia M9000 - 933 Mhz, en die speeld Divx en Xvid met AC3 iig zonder problemen af.. :)
(analoog en via spdif)

Ik gebruik BSPlayer.. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 14:55 . Reden: typo ]

Verwijderd

Mooi kassie :)

• Bpje
  • Laatst online: 26-11 11:07
Koel dingtje die eden maar wat voor voeding heb je er in?
Ben zelf ook van plan om iets leuks er mee te bouwen.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
Bpje schreef op 22 January 2003 @ 16:10:
Koel dingtje die eden maar wat voor voeding heb je er in?
Ben zelf ook van plan om iets leuks er mee te bouwen.
een standaard 250watt zonder behuizing staat een paar posts hierboven.

Mooie mod: een 8 :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ziet er netjes uit, alleen had ik persoonlijk meer de kleine grootte van het mobo gebruikt, dus de hd en cdrom er boven gehangen ofzo.
Maar de afwerking is leuk :)

Verwijderd

Mooie mod, man. Zeer stijlvol. Alleen wat voor taken heeft deze machine?
Ik zie namelijk nog wel een heel stuk lege ruimte bij het moederbord, daar had je toch nog wel iets in kunnen proppen? (ccfl ofzoiets)

Verwijderd

leuke doos. ook de voeding is nie eens te vinden :) als je tijd heb een keer de draadjes netjes bij mekaar doen

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 15:31
Leuk bakje, misschien een idee om er van die Hifi voetjes onder te monteren, dan lijkt een beetje op die Coolermaster kasten.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op 21 January 2003 @ 21:41:
Waar heb je dat plaat-RVS vandaan gehaald, en is dat te betalen? Hoe heb je het gebrusht? (Linkjes of topictitels zou al heel mooi zijn. Ik probeer wel te searchen maar beide searches zijn zo ontzettend brak.. om van dat "stemmen" nog maar niet te spreken. Als ik "brushen" intik dan bedoel ik ook 'brushen', en niet 'alles wat met brush begint, inclusief posts over airbrushen' -- magoed, genoeg geklaagd)
Misschien is leren om de search te gebruiken? Kijk is in het vakje genaamd "Welke trefwoorden:"...

ok, nu weer ontopic:
leuk kastje, zoals iedereen al zegt (dus ik zeg het maar nog een keer :P) de cd-rom mooi afwerken. Ik wou nog vragen welke Epia dit was, maar ik heb al gemerkt dat dit de C800 was, en niet de M9000 :)

Verwijderd

mooie kast wel....alleen....die aan uit knop in het rood had ik anders gedaan....een platte aluminium drukknop ala de verlichte knoppies uit de verlicht knoppies thread

ook getint plexi kan mooier zijn, zeker wanneer je ledjes niet door en door maakt, maar achter het plexi verstopt

ik zou dus de voorkant nog strakker maken, inderdaad de cd-rom stealthen

en misschien getint plexi.....blauw oid

maar idee is goed....

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
ja blubber het zou zeker mooi zijn als je je cd-rom stealth. gebruik een 5,25" lian bezel (voor bijvoorbeeld de pc60) en breng je cd-rom LED naar de voorkant van de bezel door hem te verlengen. daarvoor zou je een mooie bright blue voor kunnen gebruiken :)

voor de rest heel netjes gedaan :)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

misschien nog effe gaatjes maken aan de andere kant van de fan zodat de lucht er ook uit kan :)

misschien is het mooier als je een decoratie om de knoppen doet, bv een nieuw metaal plaatje, waat de gaten in heb geboord waar de knoppen doorheen kunnen. op dat plaatje kan je dan letters in stanzen, of in een mooie vorm zagen/verven.

[ Voor 57% gewijzigd door Deem op 22-01-2003 18:53 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

had ik al verteld dat ie mooi is?

neej.. nou hijs mooi zeer strak :P lijkt net een spiegel dat frontje alles is zorgvuldig afgewerkt. kortom toppie..

btw dat dradenwerkt boeit soms niet... vooral niet in deze mod :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wel wat saai, misschien een window erin ;) maar als compact computertje is hij best handig

• Bpje
PASware schreef op 22 January 2003 @ 16:33:
[...]

een standaard 250watt zonder behuizing staat een paar posts hierboven.

Mooie mod: een 8 :)
Damm heb ik nu een keer niet goed gelezen nou iedergeval bedankt

• timovd
  • Laatst online: 21:52

timovd

Voorsprong door techniek

Zweeft het mobo nou een heel stuk boven de onderkant? De Hdd, CDRom en de voeding kun je volgens mij beter boven het mobo hangen. Dan kan de kast evt. nóg kleiner. en is de airflow volgens mij beter.
Hoe heb je eigenlijk het plexiglas vastgemaakt?
mooie mod!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Bpje
Geeft het geen problemen zonder kap om je voeding ? heeft de kap niet de functie van een "kooi van Faraday"?

Zo te zien niet maar kan iemand het misschien met zeker heid zeggen.

• spokje
  • Laatst online: 28-11 09:15
Hoeveel watt slurpt zo'n moederbordje nou op?

• Bpje
25,5302 watt gebruikt het mobotje tijdens het gebruik van office ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door Bpje op 22-01-2003 21:15 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ReseTTim schreef op 22 January 2003 @ 18:53:
had ik al verteld dat ie mooi is?

neej.. nou hijs mooi zeer strak :P lijkt net een spiegel dat frontje alles is zorgvuldig afgewerkt. kortom toppie..

btw dat dradenwerkt boeit soms niet... vooral niet in deze mod :)
[grappig mode] omfg, ReseTTim die een mod mooi vind :P [/grappig]

nofi m8 :)

ja ik vind deze errug mooi :)

is de case gelast ofzo?

• spokje
  • Laatst online: 28-11 09:15
Bpje schreef op 22 January 2003 @ 21:13:
25,5302 watt gebruikt het mobotje tijdens het gebruik van office ofzo.
Thx :)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Maar, misschien heb ik er overheen gelezen in allereil, maar ga je dat frontje nog stealthen?

• Blubber
  • Niet online
mmm veel vragen :). Dat die voeding zou storen op de rest van de componenten, zo zonder kast was ik ook bang voor, maar alles werkt prima. Het moederbord zit idd hoog, en dat is gedaan omdat ik er eventueel nog een raampje in wou hebben, waardoor je dan alleen het mobotje ziet, dus zonder bedrading. Het mobo'tje verbruikt weinig stroom, ik weet niet precies hoeveel. Maar heb toch maar voor een 250watt PSU gekozen, omdat die dan wat koeler blijft...

• Bpje
Okay dus gewoon proberen en dan zien we dus wel of het gaat storen. (Ben zelf ook bezig met een eden mod)

• Blubber
  • Niet online
gewoon proberen jah, werkt hier prima. De schijf is wel rete traag moet ik zeggen, maar dat ding is ook hartstikker oud, ik denk niet dat die voeding daar invloed op heeft. Ik heb er nog aan gedacht om het kastje van de voeding te modden, zodat het er alsnog op kan. Maar dat heeft denk ik wel nadelige invloed op de koeling van de rest van de kast.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
damn, ik zei et al eerder, maar toen was ik er niet helemaal bij denk ik. Hijs echt heel mooi!. er spuien nu al weer iedeeen voor men volgende mod door m'n hoofd!

Verwijderd

ziet er strak uit, ook kostenbesparend en makkelijk te verwerken door gebruik van mdf icm met alu.. vind ook die knopjes wel mooi

misschien heb ik 'm gemist, maar hoe heb je die plaat plexi vastgemaakt, gelijmd??

• Blubber
  • Niet online
Die plexiglas plaat is nog een dilemma, die zit momenteel alleen vast met de power en reset knoppen :).

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

G33rt schreef op 22 January 2003 @ 21:30:
[...]
[grappig mode] omfg, ReseTTim die een mod mooi vind :P [/grappig]
nofi m8 :)
ja ik vind deze errug mooi :)
is de case gelast ofzo?
wat is er grappig an? tis toch normaal.. heb alleen geen zin om het overal neer te zetten.. ben wat lui...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1