Toon posts:

Site wel onder IP beschikbaar, maar niet onder host!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit zojuist met een probleem. Ik heb thuis een webserver staan (IIS) en als ik m'n .NL domein intyp dan moet er een redirect naar m'n server komen.

http://www.adrivantilburg.nl --> http://atilb556.speed.planet.nl/adrivantilburg_nl/ en dan krijg ik bewerking is afgebroken.

Een uur geleden deed hij het nog. Via LOCALHOST en m'n IP 80.60.64.xxx is alles oproepbaar. Ligt het aan mijn provider of aan mijzelf??? Mijn provider is Planet en heb ADSL Basic.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

doet het hier prima hoor, klinkt gewoon als brakke dns (hier trouwens chello)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
werkt prima hier

A wise man's life is based around fuck you

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
op je domein krijg ik:

Bewerking is afgebroken
Internet Explorer kan geen verbinding met de opgevraagde webpagina maken. De pagina is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Klik op Bestand en vervolgens op Off line werken als u deze pagina eerder hebt bezocht en wilt bekijken wat hiervan op uw computer is opgeslagen.

Klik voor informatie over off line surfen met Internet Explorer op het menu Help en vervolgens op Inhoudsopgave en index.

Internet Explorer

en op die andere url:
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Controleer of u het juiste adres hebt opgegeven, als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
werkt hier ook prima, maar aangezien dat domein van jou is, waarom dan nog die xxx.speed.planet.nl erbij, dan kan je imo netzogoed gewoon zorgen dat dat domein je dns regelt :?

Verwijderd

Topicstarter
Dan ligt het schijnbaar alleen aan Planet Internetters, ik vroeg het net alleen maar aan Planet mensjes en daar deden ze het niet. Ligt het aan mij of aan Planet?

Verwijderd

Topicstarter
Mmore-323 schreef op 21 januari 2003 @ 20:48:
op je domein krijg ik:

Bewerking is afgebroken
Internet Explorer kan geen verbinding met de opgevraagde webpagina maken. De pagina is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar.

Probeer het volgende:

Klik op Bestand en vervolgens op Off line werken als u deze pagina eerder hebt bezocht en wilt bekijken wat hiervan op uw computer is opgeslagen.

Klik voor informatie over off line surfen met Internet Explorer op het menu Help en vervolgens op Inhoudsopgave en index.

Internet Explorer

en op die andere url:
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

Probeer het volgende:

Controleer of u het juiste adres hebt opgegeven, als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga
Welke provider heb je???

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt nu dat alleen Planet Internet abonnees er niet opkunnen. Heeft dat aan de DNS van Planet te liggen dan???

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 20:49:
[...]

Dan ligt het schijnbaar alleen aan Planet Internetters, ik vroeg het net alleen maar aan Planet mensjes en daar deden ze het niet. Ligt het aan mij of aan Planet?
* veldmuis @ planet, maar @ andere dnssen geloof ik :)

iig niet die van planet, die zijn telkens brak :)

pak andere dnssen, xs4all oid, ff met de search zoeken naar een groot snel dnstopic ofzoiets :P

Verwijderd

Topicstarter
veldmuis schreef op 21 januari 2003 @ 21:12:
[...]

* veldmuis @ planet, maar @ andere dnssen geloof ik :)

iig niet die van planet, die zijn telkens brak :)

pak andere dnssen, xs4all oid, ff met de search zoeken naar een groot snel dnstopic ofzoiets :P
Maare, ik vul geen DNS in. Planet zegt in de handleiding dat dat wordt toegekend door Planet! :)

Afbeeldingslocatie: http://80.60.64.142/Gedeeld/TCPIP.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 21:24 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Bij @Home werkt het iig probleemloos.

Oh, even off-topic: op je site staat een scrollende tekst. Als je nou even "Deutch" aanpast naar "German"... "Deutch" bestaat niet.

En het zou handig zijn te linken naar de gratis Microsoft Powerpoint-viewer. Dan kunnen de mensen zonder Powerpoint (en dat zijn er genoeg) toch de Powerpoint-presentatie bekijken.

[ Voor 41% gewijzigd door Wildfire op 21-01-2003 22:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zit jij niet stiekum heel toevallig achter een router?

Hmm netcraft snapt je hostname ook al niet, raar.

Ik zie em trouwens wel gewoon.

[ Voor 110% gewijzigd door bobo1on1 op 22-01-2003 00:02 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Glabbeek
  • Laatst online: 04-08 11:09

Glabbeek

Dat dus.

Ik heb al de hele avond hetzelfde probleem: Ik kom via de url cglabbee.speed.planet.nl niet op mijn server, maar op ip-adres wel. Ik zit ook met ADSL bij Planet en kan andere *.speed.planet.nl sites ook niet benaderen. Gezien de overige reacties in deze thread lijkt het dus inderdaad een Planet-probleem te zijn, maar ze melden nog niets op hun site.

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
Glabbeek schreef op 22 January 2003 @ 00:31:
Ik heb al de hele avond hetzelfde probleem: Ik kom via de url cglabbee.speed.planet.nl niet op mijn server, maar op ip-adres wel. Ik zit ook met ADSL bij Planet en kan andere *.speed.planet.nl sites ook niet benaderen. Gezien de overige reacties in deze thread lijkt het dus inderdaad een Planet-probleem te zijn, maar ze melden nog niets op hun site.
Ik zit met Planet gezellig aan de telefoon! "Er zijn nog 10 of meer w8ende voor u!" En ik moes m'n klantnummer intoetsen om mij sneller van dienst te zijn... :9

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 21 January 2003 @ 23:55:
Zit jij niet stiekum heel toevallig achter een router?

Hmm netcraft snapt je hostname ook al niet, raar.

Ik zie em trouwens wel gewoon.
Nee, geen router. Tot op gisteravond 8 uur deed hij het!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 19:44

Arno

PF5A

* Arno ziet um ook niet :)

zelfde error als Mmore-323

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Flappie
  • Nu online
Hier werkt ie ook nie. @Home Oldenzaal. :)

Als ik direct naar je IP Ga doet ie het wel :?

(hier stond iets dat hier niet mocht staan :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Flappie op 22-01-2003 08:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Flappie schreef op 22 januari 2003 @ 08:37:
Hier werkt ie ook nie. @Home Oldenzaal. :)

Als ik direct naar je IP Ga doet ie het wel :?

http://80.60.64.xxx
Haal IP us ff weg! En ja, zit met Planet aan de telefoon!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Je post zelf je hostname bovenaan al.
Het is dus niet erg dat hij je ip post, dat doe je namelijk zelf al. (iemand kan simpel je ip achterhalen aan de hand van je hostname)

Daarbij zou je precies hetzelfde moeten kunnen met een hostname als met een ipadres, qua connecties dan. Ik snap dus ook niet waarom ik wel direct via jou ip op je website kan komen en niet via je hostname.

Weet je zeker dat dit jou hostname is ?
Als jij eens een resolve doet op je ip, krijg je dan die hostname ?
Als ik op je ip connect: http://80.60.64.142/ dan krijg ik netjes je website.
Echter doe ik ditzelfde op je hostname http://atilb556.speed.planet.nl dan krijg ik een error.

Ik denk dus echt dat je niet de goede hostname heb, ik kan nu geen resolve doen omdat ik op mijn werk zit via een proxy, maar dit kan je zelf ook doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Attilla op 22-01-2003 08:53 ]

• Flappie
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 08:38:
[...]

Hier stond iets dat ook hier niet mocht staan :P

[ Voor 18% gewijzigd door Flappie op 22-01-2003 08:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 22 January 2003 @ 08:45:
[...]

Je post zelf je hostname bovenaan al.
Het is dus niet erg dat hij je ip post, dat doe je namelijk zelf al. (iemand kan simpel je ip achterhalen aan de hand van je hostname)

Daarbij zou je precies hetzelfde moeten kunnen met een hostname als met een ipadres, qua connecties dan. Ik snap dus ook niet waarom ik wel direct via jou ip op je website kan komen en niet via je hostname.

Weet je zeker dat dit jou hostname is ?
Als jij eens een resolve doet op je ip, krijg je dan die hostname ?
Als ik op je ip connect: http://80.60.64.142/ dan krijg ik netjes je website.
Echter doe ik ditzelfde op je hostname http://atilb556.speed.planet.nl dan krijg ik een error.

Ik denk dus echt dat je niet de goede hostname heb, ik kan nu geen resolve doen omdat ik op mijn werk zit via een proxy, maar dit kan je zelf ook doen.
Nou, laat dan maar staan :p

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ikke belt naar Planet, ze boden geen ondersteuning voor webservers. Na enig verhaal te hebben verteld blijkt dat daar alle DNS servers eruit liggen! :9

• Attilla
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 08:59:
Goed, ikke belt naar Planet, ze boden geen ondersteuning voor webservers. Na enig verhaal te hebben verteld blijkt dat daar alle DNS servers eruit liggen! :9
Mja, dan wil het wel eens lastig gaan. :P

Als het goed is al de dnsservers weer up zijn dan kan het nog enige tijd duren voordat je host toegangkelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 22 januari 2003 @ 09:08:
[...]

Mja, dan wil het wel eens lastig gaan. :P

Als het goed is al de dnsservers weer up zijn dan kan het nog enige tijd duren voordat je host toegangkelijk is.
Why that? :D

• Attilla
Het duurt gewoon enige tijd voordat de dns server helemaal uptodate zijn en helemaal bijgewert met nieuwe entry's.

Verwijderd

Je moet gewoon je DNS naam www.adrivantilburg.nl laten forwarden naar je IP adres. Jou eerder opgegeven naam blijkt niet te bestaan in DNS. Jou IP adres 80.60.64.142 resolved naar ip503c408e.speed.planet.nl, dus dat is de naam die je moet gebruiken! Waarschijnlijk worden die hostnamen dynamisch gegenereerd door Planet en heb je nu waarschijnlijk een nieuwe naam toegewezen gekregen! O-)

Dus, als je www.adrivantilburg.nl laat forwarden naar 80.60.64.142 dan is het probleem opgelost. Of je moet een dynamisch IP adres hebben natuurlijk. Als planet dan besluit om af en toe je IP adres te veranderen ben je weer terug bij af... :P

Have fun!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:28
Ik krijg ook een error (XS4All)

Als ik het via je IP doet werkt het wel en via http://ip503c408e.speed.planet.nl/ ook :)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Helaas...krijg hem niet te zien, provider is Publishnet (BBned).

Melding winroute -> DNS query for "atilb556.speed.planet.nl" failed : no data record of requested type.

RedVox

/edit Als ik het Ip gebruik werkt ie wel.. dus echt een DNS fout.

[ Voor 21% gewijzigd door RedVox op 22-01-2003 12:34 ]

Verwijderd

offtopic:
adrie ik zou je flashbuttons op je site nog maar is even nakijken
klikken is namelijk erg moeilijk

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

hehe, waarom mogen ze je ip niet posten, maar post je je hostname wel? Die resolved toch naar je ip? :+

edit: hmm, dat resolven is juist het probleem geloof ik ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-01-2003 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:12:
offtopic:
adrie ik zou je flashbuttons op je site nog maar is even nakijken
klikken is namelijk erg moeilijk
Welke???? :9

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 08:38:
[...]

Je wilt niet dat je IP hier staat en vervolgens laat je je hostname wel vrolijk staan :?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Dit gaat wel erg offtopic zo.

En aangezien het gewoon een DNS probleempje van Planet is; gaat deze dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.