[T68i] Na <3 maanden> nog steeds geen BT connectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Je leest het goed, kweet niet waarom ik überhaubt nog doorga met proberen, maar ik ben bezig mijn t68i te verbinden met mijn PC :+ .

Ik heb al verschillende topics geopent, maar niks helpt., eerst zal ik mijn specs geven:

Bluetooth-dongle:
Epox

PCspecs:

Windows XP SP1

Goed, ik ken zowat alle Esato topics uit me hoofd, dus daar kan ik niks mee. Waarom ik doorzet is omdat het me ooit gelukt is om te connecten.

Ik had toen alle tools van http://www.christersson.org/ gebruikt, en het werkte geweldig.

Omdat ik daarna geformateerd had was ik het weer kwijt, maar ik dacht, wat me nu lukt, lukt me straks ook.

Niet dus ;) ...

Wat ik doe?

1. Ik installeer de MSI Bluetooth software.
2. Ik restart.
3. Ik installeer de Epox bluetooth dongle.
4. Ik zet me mob aan, en ik connect, en sla het op bij gekoppelde apparaten.

5. Nu begint het, ik weet niet of de vorige stappen goed zijn geweest, of welke software ik moest gebruiken bij stap 1. Maar nu heb ik de keuze... of juist tussen:

Phone software from Ericsson
Ericsson Communications Suite R4A (Build 2002)
1. Package 1
- Mobile Modem Settings
- Mobile Phone Monitor
- XTND Connect PC
2. Package 2
- Phone Book and Text Message Manager (PBTM)
- Phone Settings
- Mobile Modem Settings
- Mobile Phone Monitor
3. Package 3
- Text Message Manager for Outlook
- Phone Settings
- Mobile Modem Settings
- Mobile Phone Monitor
- XTND Connect PC
4. Package 4
- Phone Book and Text Message Manager (PBTM)
- Text Message Manager for Outlook
- Phone Settings
- Mobile Modem Settings
- Mobile Phone Monitor
- XTND Connect PC
5. Package 5
- Mobile Modem Settings
- Mobile Phone Monitor

Wat nu, WAAROM maakt Sony Ericcson geen guide met erop hoe ik Phone monitor werkend krijg?

Ik heb nu de volgende vragen:

• Wat is de goede volgorde van packages installeren.
• Welke drivers moet ik gebruiken/ het beste voor een Epox Dongle?
• Welke poorten moet ik openzetten/reserveren om verbinding te maken?

Ik vraag jullie AUB, om mij te helpen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb alles al uitgeprobeerd. Ik snap niet dat iedereen zonder kleerscheuren dit kan installeren, en mijn mob geen verbinding kan maken.

Dus AUB kan iemand mij antwoorden geven?

Alvast bedankt,

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik heb geen ervaring met de Epox dongle (heb zelf MSI), maar BT software staat duidelijk nog in de kinderschoenen, wat een gepruts is dat toch altijd weer... maar goed:
Volgens mij moet je de Epox software installeren; daarna reboot; dongle er in; installeren; reboot; BT software instellen; reboot (misschien nog een paar reboots voor de zekerheid... bij mij is het op een aantal PC's gebeurd dat het eerst niet werkte, maar een week later na een paar reboots plotseling wel!). Het helpt als je hier zo kaal mogelijk mee begint - liefst na een reinstall van windows, of in ieder geval na een volledige uninstall van alles wat Epox heet (dus óók de usb driver voor de dongle).
Van de Mobile Phone Monitor moet je zorgen dat je de laatste versie hebt (niet alle packages hebben de zelfde MPM, maar ik weet niet uit mn hoofd wat de laatste versie is en waar die in zit). Eerdere versies werken slecht met BT. Zelf heb ik overigens Package 4, omdat daar alles in zit, en daar werkt het wél mee. Meestal ;)
In MPM heb ik alle COM poorten die niet voor andere devices gebruikt worden (in mijn geval gebruik ik alleen COM1 en 2 voor tablet en modem) enabled. Ik heb er geen gereserveerd, want ik wil ook af en toe met twee bt progjes tegelijk werken die níet met MPM werken!
Hoop dat dit helpt, ik weet hoe ongelooflijk irri dit kan zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Hoehow, het is me gelukt..... saven saven saven :+ .

Zal ff zeggen wat ik gedaan heb.

Ik heb eerst een clean instal gedaan.
Toen de software geinstalleerd wat op de Epox site staat.
Reboot
Dongle erin en geinstalleerd
Reboot
Package 4 geinstalleerd.
Reboot.
Toen een verbinding gemaakt met mijn mob via de BT software. < Van MOB >> PC, niet van PC naar MOB!>Toen in de configuration van de BT software Com3 wat er standaard stond verwijderd. Toen had ik Com 9 aangemaakt. :Z

Toen ... :z , dubbelklikken op de systray van de BT software. Daarin staat je mob in de verkenner. Dan ga je naar Serialport 1. Daar rightklik je op verbinding maken. Dan geeft ie een melding dat apps moeten verbinden via Com 9. Goed op dat moment geeft ie in de verkenner weer < connected> . Dat die je ook op je mobieltje. Daarna is het Phone Monitor opstarten en dan lukt het :D .

Bedankt PowerFlower

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil niet bij de hand doen ofzo.. maar wat ga je er nu mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Plaatjes, screensavers, en ringtones erop zetten.

En als het een keer moet, op afstand Winamp bedienen, hoef ik niet naar mijn pc toe 8) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 12:59
PowerFlower schreef op 22 januari 2003 @ 11:47:
Ik heb geen ervaring met de Epox dongle (heb zelf MSI), maar BT software staat duidelijk nog in de kinderschoenen, wat een gepruts is dat toch altijd weer... maar goed:
Volgens mij moet je de Epox software installeren; daarna reboot; dongle er in; installeren; reboot; BT software instellen; reboot (misschien nog een paar reboots voor de zekerheid... bij mij is het op een aantal PC's gebeurd dat het eerst niet werkte, maar een week later na een paar reboots plotseling wel!). Het helpt als je hier zo kaal mogelijk mee begint - liefst na een reinstall van windows, of in ieder geval na een volledige uninstall van alles wat Epox heet (dus óók de usb driver voor de dongle).
Van de Mobile Phone Monitor moet je zorgen dat je de laatste versie hebt (niet alle packages hebben de zelfde MPM, maar ik weet niet uit mn hoofd wat de laatste versie is en waar die in zit). Eerdere versies werken slecht met BT. Zelf heb ik overigens Package 4, omdat daar alles in zit, en daar werkt het wél mee. Meestal ;)
In MPM heb ik alle COM poorten die niet voor andere devices gebruikt worden (in mijn geval gebruik ik alleen COM1 en 2 voor tablet en modem) enabled. Ik heb er geen gereserveerd, want ik wil ook af en toe met twee bt progjes tegelijk werken die níet met MPM werken!
Hoop dat dit helpt, ik weet hoe ongelooflijk irri dit kan zijn :p
Ik snap niet van dat MPM ? waar haal ik dat vandaan, stond dat ook niet op de T68i software-cd ?

Bij mij krijg ik het ook niet werkend. Ik kan connecten via de pc. Als com1 of com2 (zijn beide nog vrij) en dan herkend geen een programma mijn telefoon, terwijl ik alleen plaatjes en beltonen er naar toe wil sturen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Maeslant schreef op 23 January 2003 @ 10:49:
[...]

Ik snap niet van dat MPM ? waar haal ik dat vandaan, stond dat ook niet op de T68i software-cd ?

Bij mij krijg ik het ook niet werkend. Ik kan connecten via de pc. Als com1 of com2 (zijn beide nog vrij) en dan herkend geen een programma mijn telefoon, terwijl ik alleen plaatjes en beltonen er naar toe wil sturen :S
Lees deze post http://www.esato.com/boar...c.php?topic=3497&forum=17 .

Daar moet je deze package dowloaden http://wap.sonyericsson.c...hSoftware/R4APackage4.exe .

Je installeerd dit.

Je reboot.

Dan als je geconnect hebt met je computer naar je mobieltje, dan zoek je je mobieltje op in de verkenner onder het bluetooth menu.

Dan zie je daar serial port 1 en serial port 2. Klik rechts op serial port 1. En klik op connect to device. < Wees zeker dat je mobieltje vindbaar is niet dat alleen bluetooth aanstaat. Nu zie je je icoontje op je mobieltje eranderen, en zie je het blauwe ledje versnelt knipperen.

Daarna kan je Phone settings << Dus niet Phone monitor opstarten. Ga dan naar de instellingen als hij hem niet kan vinden, en zet daar alle com poorten aan. Om te kijken welke com poort gebruikt word voor bluetooth moet je kijken in je BT icon in je systray.

Toen werkte het pas.

Hopelijk werkt het nu ook voor jou.

w00t

Pagina: 1