Toon posts:

WD800JB geeft hoge fluittoon.

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe hdd, de WD800JB (8 mb cache) geeft een hoge fluittoon. In het begin dat ik hem had hoorde ik dat niet, maar nu wel. Ik neem aan dat de toon dus sterker geworden is.

Ik hoor het boven de voedingsfan (7V) en de processorfan uit. De koeling die onder de vorige hdd (30 GB maxtor) hing, heb ik er nu niet onder hangen. Volgens speedfan is de hdd 35 graden, dus dat lijkt me zo wel goed.

Is dit normaal, hebben medebezitters van deze hdd er ook "last" van? Want eigenlijk heb ik deze hdd gekocht om mijn systeem stiller te maken, en dat is niet gelukt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had een 1200JB schijf, maar van een fluittoon heb ik eigenlijk nooit last gehad, wel van zwaar irritant getik.

Maar bel WD hierover gewoon even, die doen ovlgens mij niet zo heel moeilijk met het omruilen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb 2x een WD800JB en wat jij zegt is me ook al opgevallen.

Toen ik deze schijven net had (heb ze beide vlak achter elkaar gekocht) waren ze superstil.
De ene laat ik nu automatisch uitschakelen na 5 minuten want hij maakt een gierend geluid.
De winkel waar ik hem vandaan heb ruilt hem niet in, omdat hij verder geen mankementen heeft.

De andere HDD hoor ik ook al meer dan normaal. Hij komt met gemak boven mijn 4 Papst fans uit, dat vind ik voor een HDD niet acceptabel.

Maar zou WD het wel omruilen als ik deze schijven opstuur? Ik kan denk ik wel een vervangende schijf regelen (tijdelijk).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dreeke schreef op 21 januari 2003 @ 21:48:
Ik heb 2x een WD800JB en wat jij zegt is me ook al opgevallen.

Toen ik deze schijven net had (heb ze beide vlak achter elkaar gekocht) waren ze superstil.
De ene laat ik nu automatisch uitschakelen na 5 minuten want hij maakt een gierend geluid.
De winkel waar ik hem vandaan heb ruilt hem niet in, omdat hij verder geen mankementen heeft.

De andere HDD hoor ik ook al meer dan normaal. Hij komt met gemak boven mijn 4 Papst fans uit, dat vind ik voor een HDD niet acceptabel.

Maar zou WD het wel omruilen als ik deze schijven opstuur? Ik kan denk ik wel een vervangende schijf regelen (tijdelijk).
Zoals je misschien al elders in OM gelezen heb had ik dus een 1200JB die af en toe tikte, en dat was voor WD genoeg om dat ding om te ruilen.
Dus gewoon even bellen (en hopen dat de Nederlandse of Engelse lijn aanwezig is ;)) en het probleem uitleggen. Echt moeilijk hebben ze bij mij niet gedaan in ieder geval.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 09:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf ook een WD800JB schijf en die is fluisterstil, ik heb em nog voor de zomervakantie vorig jaar gekocht en heb er sindsdien nooit problemen mee gehad terwijl ik toch een vrij intesieve computeraar ben. Ik denk dat je ook ff Western Digital moet bellen, want normaal is het niet...

Tesla Model Y RWD (2024)