Toon posts:

Geheugen Geforce 4 ti4600 op 940mhz !!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje de eigenaar van een gainward ti4600 maar er is toch iets wat me een beetje dwars zit, misschien dat ik hier een antwoord kan vinden voor mn vraag.

Ik ben zoals iedere tweaker dat behoort mijn videokaart gaan overklokken.
Mijn GPU gaat tot rond de 330mhz stabiel, wat wel ongeveer normaal is voor een ti4600 met standaard koeling, maar nu komt het vreemde.
Mijn geheugen gaat tot 940mhz, en misschien zelfs hoger maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar volgens mij klopt daar geen hol van want dat is volgens mij hoger dan wat dat geheugen uberhaupt aankan. Met die snelheid fikken je chips gewoon door ofzo :D

Voor diegenen die denken dat ik de boel fles....waarom zou ik, ik wil gewoon weten wat er fout zit waardoor die score zo hoog komt, want ik begrijp ook wel dat ie echt geen 940mhz draait.

Ik heb de geheugensnelheid trouwens ingesteld met rivatuner, verschillende versies, en ik heb het zowel op de drivers ingesteld als via de "bios-optie" in rivatuner.

Wie weet hier meer van, mn specs staan in mn siggie.

PS, ik heb bij het irc kanaal van futuremark al rondgevraagd maar die gasten willen alleen beweren dat ik de boel loop te naaien ipv dat ze me een serieus antwoord geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:29 ]

Verwijderd

Probeer het eens met powerstrip. En gaan je scores omhoog?

Verwijderd

Topicstarter
mn scores gaan wel IETSJES omhoog als ik mn geheugen sneller zet.
maar het scheelt amper iets tussen 850 en 940 bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens 14.865 punten in 3dmark

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:32 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
dat is wel een nice score

maar op je vraag:

Dat is onmogelijk denk ik

anders zouden er denk ik wel meer reviews zijn geweest die dat hadden ontdekt

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 08:17
Heb je ergens wat screenshots?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het kan zijn dat je geheugen op die specifieke kaart gelocked staat vanaf een bepaalde waarde. Ik heb een oude ASUS GeForce3 kaart gehad die vanzelf langzamer ging lopen als de temperatuur te hoog werd. Die kon je dus zo hoog zetten als je wou, maar dat maakte verder niets meer uit.

Heb hier trouwens een P4 2.4@3.0 draaien met een GeForce4 ti4200 @300/600 en haal daarmee een 3DMark2001SE score van 14241 die dus dicht bij jouw score ligt.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 20:31:
mn scores gaan wel IETSJES omhoog als ik mn geheugen sneller zet.
maar het scheelt amper iets tussen 850 en 940 bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens 14.865 punten in 3dmark
Wat is ietsjes? Zet hem eerst eens op het laagst en dan het hoogst, scheelt het 50 punten dan klopt het niet.

Verwijderd

er waren ook mensen die hadden dit met zon pov ti4200xp, die kregen hun geheugen tot ongeveer 850 mhz ofzo, een verklaring voor de enorme kloksnelheid en het kleine verschil in fps bij tests was:
doordat de gpu op een lagere kloksnelheid loopt en het geheugen op zon belachelijk hoge snelheid loopt, kan de gpu minder data verwerken, dan dat het geheugen kan toevoeren, hierdoor zal niet elke klokpuls gebruikt worden en zal het daarom lijken of het stabiel loopt onder zon absurde kloksnelheid.
Pagina: 1