Toon posts:

probleem met win2000 inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een groot probleem, kan nu namelijk niet meer inloggen op mijn vaders pc (en hij dus ook niet) en aangezien hij dit veel voor zn werk gebruikt zal ik flink de lul zijn als ik het niet snel fix.

Bij Netwerkidentieficatie wijzigen stond hij aangemeld onder een domein.
Nu wilde ik dit even veranderen om een draadloos netwerkje te testen....dus heb ik hem gezet als aanmelden bij werkgroep.

na het opstarten krijg ik het inlog scherm, naam en wachtwoord ingeven.....en als ik het wachtwoord ingeef....krijg ik de melding dat ik moet controleren of ik het wachtwoord goed heb ingetikt (ja) en of het goede domein gekozen is.
nu is dus het Probleem! dat daaronder niet het gekozen domein zichtbaar is...ik zie alleen maar naam en wachtwoord...dus hoe moet ik in godsnaam ooit deze pc weer op dat domein zetten als ik er niet in kom??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ROFL!! You are f*cked!! Stop maar vast een krant in je broek ;)
Goed, effe serieus. Je kan de PC alleen op het domein krijgen als de PC een verbinding met het domein heeft, en je het domein account en wachtwoord hebt om PC's aan een domein toe te voegen.
Zonder domein kan je proberen in te loggen als lokale administrator. Als de PC standaard is, zit daar geen wachtwoord op. Wellicht kan je er dan weer in. Maar hij zal de PC mee moeten nemen naar z'n werk om hem weer op het domein te laten zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik met inloggen met inbelverbinding niet weer aanmelden op het domein toevallig?

aangezien hij al eerder aangemeld was op het domein...?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:28 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

achter de usernaam @domein tikken wil wel eens helpen.

je kan echter nooit aanmelden bij het domein als de DC niet bereikbaar is

[ Voor 43% gewijzigd door Yalopa op 21-01-2003 20:29 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
@domein werkt niet :(

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:27:
kan ik met inloggen met inbelverbinding niet weer aanmelden op het domein toevallig?

aangezien hij al eerder aangemeld was op het domein...?
Nee, da's de bekende kip en ei: je kan alleen inbellen als je account al op het domein zit... En heb je dan het domein account en wachtwoord?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
domein naam en username / wachtwoord heb ik ....het is van mn pa's werk dus weet verder niets van dat netwerk

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

voor die werkgroep is toch geen w8woord ingevuld, vul dus ook nix in.

dit is dus geblaat, blijkbaar :X

[ Voor 25% gewijzigd door JdM op 21-01-2003 20:54 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als je pa THUIS aanlogde op het domein moet dat haast met die inbelverbinding geweest zijn.

You don't need eyes to see, you need vision

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 20:34:
domein naam en username / wachtwoord heb ik ....het is van mn pa's werk dus weet verder niets van dat netwerk
Tuurlijk, maar om de PC op het domein aan te melden heb je het systeembeheerders account en wachtwoord nodig van het domein. En dat heb je vast niet...

• Microkid

Microkid

Smile

leffe_blond schreef op 21 January 2003 @ 20:37:
als je pa THUIS aanlogde op het domein moet dat haast met die inbelverbinding geweest zijn.
Hoeft niet. Het kan ook een inlog zijn met cached credentials, wat op W2K en XP erg makkelijk is: inloggen op het domein zonder dat het domein fysiek aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
juist dat is het.... het domein is niet fysiek aanwezig

maar als ik hem dus van domein op werkgroep heb gezet
hoe moet ik dan bij die werkgroep inloggen als ik dat verder niet heb ingesteld?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:43 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:40:
juist dat is het.... het domein is niet fysiek aanwezig

maar als ik hem dus van domein op werkgroep heb gezet
hoe moet ik dan bij die werkgroep inloggen als ik dat verder niet heb ingesteld?
Dat zou dus volgens mij gewoon met administrator moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
ohww okee...dan ga ik zo maar ff die systeemgozer van mn pa bellen voor het wachtwoord van administrator....TNX voor alle hulp

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:50:
ohww okee...dan ga ik zo maar ff die systeemgozer van mn pa bellen voor het wachtwoord van administrator....TNX voor alle hulp
Ja die zal vast ff het supervisor password aan jou willen geven...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:50:
en heb je nog de local admin account en die van het domain admin .......

die gaat hij echt niet geven .... aan de andere kant die admin moet het wel relatief makkelijk kunnen toevoegen

Als je de volgende keet gaat experimenteren gebruik dan gewoon het lokale domein (=pcnaam) om in te loggen, moet het account natuurlijk wel bestaan
met admin posibilities

doe maar vast een loden plaat in je broek ;)

Iperf

Pagina: 1