Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal.

Ik ben een beetje op zoek naar een oplossing om een Palm Tungsten|T met navigatie te krijgen. De Ipaq is voor mij door persoonlijke redenen geen optie, dus alleen palm.

Nu zie ik op de volgende website:

http://www.pdashop.nl/product/1800/1798/Overige

Dat deze samenwerkt met de Tungsten. Werkt die Emtac dan ook weer samen met TomTom of een ander goed funtionerend programma zodat ik volwaardige navigatie in de auto heb??

Verwijderd

Deze GPS Muis emuleert gewoon een kabel met een seriele poort en praat in NMEA taal. Dit NMEA protocol wordt door 99% van de GPS programma's ondersteund. Ik zou zelf geen Tungsten T nemen voor navigatie met TomTom. De Routeplanner en Citymaps zijn geen volwaardige oplossingen voor navigatie. Je hebt namelijk geen:

-automatische herberekening
-stemnavigatie
-geintegreerde kaarten voor zowel stad als snelweg en moet steeds switchen tussen beide

De TomTom Navigator (alleen voor de PocketPC PDA's) heeft deze functies wel en is daarom wel een complete oplossing. Ik gebruik zelf een iPaq 3970 + TT Navigator maar niet met een BT GPS receiver door de te hoge prijs. Indien je vragen hebt kan je me altijd bereiken per e-mail.

Verwijderd

Topicstarter
Om het topic een beetje centraal te houden voor iedereen vraag ik toch door via dit middel.

Zou TomTom nu palm ook komt met PDA`s met volwaardig kleurenscherm en geluid nu geen Palmversie op de markt brengen van hun Tom Tom Navigator versie?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat TomTom wel samen zal werken met die GPS. Er is niet voor niets een standaard gezet voor die dingen!
Voor de zekerheid kan je misschien beter even naar TomTom mailen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Zou wel beter zijn. ik vind namelijk de ipaq te duur. en ben erg tevreden over de palm die ik nu heb. Dus geen reden om over te stappen

Verwijderd

Ik heb TomTom gesproken over ondersteuning voor het Palm OS 5.0 met GPS en spraak. Het is echter zo dat ze nog geen concrete plannen hebben om dit uit te voeren. De Navigator is een perfect product dat nu al op de markt is, wellicht dat over 1,5 jaar de situatie totaal veranderd is.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er komt voorlopig geen navigator uitvoering voor palm??

Is er al bekend of andere fabrikanten dit plan wel hebben?

Verwijderd

Garmin heeft onlangs op de CES aangekondigd een PDA te launchen met ingebouwde GPS en navigatie software met de voordelen die de TT Navigator ook heeft. Deze wordt alleen in het 2e kwartaal in de VS gelaunched, overige data is nog niet bekend.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dan krijg je een PDA met ingebouwde GPS.
Dus geen palm met een externe mogelijkheid voor navigatie??
En wat mag die dan wel niet gaan kosten?

Verwijderd

de software zal ook los verkrijgbaar zijn en ook te gebruiken zijn met externe ontvangers. Het is dan nog alleen wachten op de kaarten van de benelux

Verwijderd

Topicstarter
Heb de vraag ook gesteld aan PDAshop.nl die zeggen dat er over 33n maand of 3,4 een oplossing voor de tungsten wordt verwacht.

We wachten met spanning af
Pagina: 1