Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Eagle autorouter instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
Ik ben op zoek naar goede instellingen voor het autorouten van een enkelzijdige print. Het zou erg handig zijn als iemand zijn instellen voor een enkelzijdige print kan posten. Het moeten gewoon instellingen zijn weermee je als thuis gebruiker zijn printen kan etsen.

Niet zeggen dat ik de tutorial-eng.pdf moet lezen. Heb ik al gedaan, alleen krijg ik niet echt een goed resultaat.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
In eagle kun je gewoon beginnen met tekenen? Zonder iets in te stellen.

• Neptunus
Ja klopt, je kan zo tekenen. Maar als je goed gelezen had, had je gezien dat het om de instellingen gaat van autorouten!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Op deze manier kan natuurlijk niemand je helpen. Wat voor een autoroute systeem, dat wat voor files accepteert?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je moet niet de top layer uitzetten (tenzij je zeker weet dat routing op bottom mogelijk is), maar in plaats daarvan de costs voor o.a. via's en bochten in top layer zeer hoog zetten. Op die manier krijg je alle routing in bottom layer en de routing op top layer kun je vervolgens vervangen door draadbruggen.

• Neptunus
AcouSE zou je je instellingen eens kunnen opslaan en mijn mailen?
neptunus@home.nl bvd

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Normaal gesproken autoroute ik niet, dus ik heb alleen de standaardinstellingen. Het is meer een kwestie van proberen. Probeer ook eens je design rules aan te passen, zodat je niet te kleine via's enzo krijgt.

• Neptunus
Jammer dat je alleen de standaard instellingen hebt! Nou misschien heeft iemand anders nog instellingen voor mij. Ik zal zelf ook even wat klooien, heeft alleen nog niet echt een goed effect gehad op de printen!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Zoals ik al aangaf, het is gewoon een kwestie van proberen en instellingen aanpassen tot je tevreden bent met het resultaat.

Omdat ik vind dat de Eagle autorouter nooit een echt goed resultaat geeft route ik vrijwel altijd met de hand. Dit mede omdat je dan componenten kan verplaatsen als ze in de weg liggen (Eagle heeft immers geen autoplacer).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

offtopic:
Neptunus, wat een vreselijk irritant icon heb je

Bij enkelzijdige printjes doe je meestal de sporen aan de onderkant.

Bij kleine printjes kan je beter altijd met de hand de spoortjes leggen, omdat je dan vaak de beste route hebt. Autoroute gaat bij Ultiboard soms hele rare dingen doen. (Eagle ken ik niet)

(wat AcouSE dus ook al zegt)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1