Toon posts:

Sophos Remote Update Tool (Beta-versie) lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze -in februari uitkomende- tool is reeds beschikbaar als beta-versie. Dus dacht ik, ha dat is iets voor mij en natuurlijk voor het bedrijf waar ik werk :Y) ...

Helaas, nog geen succes :'(

Ik heb de CID's voor zowel NT/2000/XP en 95/98 op een testsite aangemaakt en daar de installatie op gezet plus de laatste IDE's erbij (roll out nummer in SAV.CFG ook aangepast...), zoals je dat normaal gesproken ook op de server CID's doet. Nee, ik heb (nog) geen Enterprise Manager (doe alles handmatig, nou ja, ik heb wel SAV-Admin... :+ ).

Naar mijn weten, heb ik de aanwijzingen gevolgd die in de installatie PDF van Remote Update staat.

Wat heb ik gedaan...?
=> Op http://www.bedrijfx.nl/sophos/NTInst/i386 => de bestanden zoals die in de NT-CID van de server staan plus de laatste IDE's
=> Op http://www.bedrijfx.nl/sophos/W95Inst => de bestanden zoals die in de 95-CID van de server staan plus laatste IDE's

Zoals gezegd, sav.cfg heb ik aangepast. Ik heb rekening gehouden met hoofdlettergebruik (exact zoals het in de manual staat...).

Wie is ook al aan het betatesten geslagen en heeft tips voor mij? Moet ik wat instellen (bijv. rechten) op de webserver?

Het zou superhandig zijn voor onze mobiele werknemers en thuiswerkers en ik ben dan ook wat geruster...

Verwijderd

Topicstarter
...schop...

Niemand die aan het beta-testen is...? Ik kon ook al niks met Google vinden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
Hier nog een sophosser...
Ik heb bij een bedrijf met Enterprise manager gewerkt icm SAVAdmin voor Win98 bakken. Overal ff de SAVAgent service installeren, met SAVAdmin Sophos installeren op zo'n bak en gaan met die banaan. Uiteindelijk heb je dat hele Enterprise manager niet nodig: dat is gewoon een simpele scheduler die je CID wat up to date houdt, iets wat ik hier al tijden doe met een linux server en wat handige scripting.
Tnx voor Sophos Remote update tool, zal es ff kijken wat dat is. Bedrijf krijgt vanavond een nieuwe server, moet nog ff wachten tot ze uitgewerkt zijn voor ik ga migreren. Je zult zeker meer van me horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm :/ . Ok, Enterprise Manager dus maar niet aanschaffen. Ik deed het toch al handmatig downloaden en installeren i.c.m. SAV-Admin. Scheelt weer in de kosten, want ik ben toevallig net budgethouder van de afdeling Systeembeheer geworden >:) ...

Helaas, na weer een avondje knutselen nog steeds een "can't connect to server"-fout. Ik ga het nu maar eens proberen op de intranet-site i.p.v. op het web. Vreemd, dat er zo weinig over dit te vinden is :? ... Morgen maar eens een emailtje richting Sophos en de leverancier sturen.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:21

mr_petit

opperprutser

misschien een beetje laat, maar enterprise manager is tijdelijk gratis voor bestaande gebruikers. (voor zolang het licentiecontract loopt)

maar dit terzijde.

"man is not truly one, but truly two,"

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
mr_petit schreef op 03 March 2003 @ 11:16:
misschien een beetje laat, maar enterprise manager is tijdelijk gratis voor bestaande gebruikers. (voor zolang het licentiecontract loopt)

maar dit terzijde.
Damn, ik heb nog 10% betaald (jaartje ofzo terug) :(
Pagina: 1