Cooledit pro mixdown geeft kraak aan begin van file

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ongeveer 6 van de 10 keer dat ik een mixdown maak van meerdere kanalen krijg ik een soort kraak (storend geluid van ongeveer .5 seconden) aan het begin van de mixdown file. Ik heb geen idee hoe dit komt en het is zeer irritant.
Ik dacht eerst dat het wellicht kwam door teveel bas of oversturen van geluid, maar het begin van de mixdown is in deze gevallen altijd zeer stil (opbouw).

Heeft iemand dit wel eens gehad of is het een bug in cooledit?

Mijn rig

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik gebruik CEP al 4 jaar. Ik heb gelukkig nog nooit het probleem mogen meemaken wat jij beschrijft. Ik neem aan dat wanneer je die beschadigde mixdown weggooit en een nieuwe maakt het probleem dan meestal over is? Heb je ook de laatste versie, Cool Edit Pro 2?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als je je geluid mute en dan een mixdown maakt is het dan weg? De symptomen die je beschrijft doen mij namelijk heel erg denken aan gekraak door de verwerking van veel gegevens, bijvoorbeeld volle schijfactiviteit of ditzelfde bij cpu.

Dit kan ook komen door het resetten van een heleboel waarden van bijvoorbeeld je EAX (hoewel je dan meer een plop zou verwachten).

Dus kijk eens of het aan je geluidsingangen ligt (muten/niet muten) en of je schijfactiviteit hebt op dat moment of andere stressige factoren.

Human Bobby

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik gebruik pro 2.0, en als ik de mixdown opnieuw maak is het probleem er nog steeds, het lijkt alsof het afhangt van de wav files die ik mix. schijfactiviteit is meestal nihil (geen dikke download van p2p ofzo), wat bedoel je precies met muten? de line in uitzetten bedoel je?
wat meestal wel werkt is alle files een seconde of 2 vooruit zetten zodat de kraak op een leeg stuk komt zodat ik die later kan deleten, dat is tot nu toe het enige dat werkt.

Mijn rig

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

DJTimo

Cuyoapart.mza

marko77 schreef op 21 January 2003 @ 20:35:
ik gebruik pro 2.0, en als ik de mixdown opnieuw maak is het probleem er nog steeds, het lijkt alsof het afhangt van de wav files die ik mix. schijfactiviteit is meestal nihil (geen dikke download van p2p ofzo), wat bedoel je precies met muten? de line in uitzetten bedoel je?
wat meestal wel werkt is alle files een seconde of 2 vooruit zetten zodat de kraak op een leeg stuk komt zodat ik die later kan deleten, dat is tot nu toe het enige dat werkt.
Dit klinkt idd meer naar een bug.....

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nog nooit met CEP gehad, gebruik ook al jaren dit pakket.

Maar het klinkt toch echt naar clipping... anders weet ik 't ook niet.

Als je zeker weet dat het geen clipping is zou ik CEP ff opnieuw installen ofzo...

Alles kan stuk.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
marko77 schreef op 21 January 2003 @ 20:35:
wat bedoel je precies met muten? de line in uitzetten bedoel je?
Ja of je Master control muten, zodat ie geen ruis van computercomponenten oppikt wanneer je een mixdown doet.

Is de sampling en bitrate wel hetzelfde van je samples/kanalen als van de mixdown? Ik kan me voorstellen dat zo'n bug wellicht komt door het converteren?

Human Bobby

Pagina: 1