Toon posts:

3Com OfficeConnect wireless cable/dsl gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aanbiedingen op http://www.routershop.nl/ en bij
http://www.acesonline.nl/ (betreft de 3CRWE52196 voor € 170,- inc.)

Wil graag een draadloze verbinding maken met alleen één notebook (Targa VisionaryXP) en adsl van KPN (HCCnet,Alcatel speedtouch home) verder geen desktop of anders aanwezig (voorlopig).

Ik sta te popelen om van deze aanbieding gebruik te maken in combo met een OfficeConnect 11Mbps Wireless LAN PC Card met XJACK antenne (de 3CRSHPW196 voor € 64,- inc.) maar...

...kan dit nog problemen opleveren
...is dit een goede koop, lijkt nl. erg goedkoop
...moet ik nog ergens rekening mee houden?

bonusvraag _/-\o_

Wat is het verschil met de 3CRWE51196 behalve € 53,- verschil in prijs,
is die zoveel beter?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

ik heb zelf de 3CRWE52196 en die bevalt prima...Het ding was in 10 minuten geinstalleerd incl encryptie voor de draadloze verbinding etc.
Het aantal mogelijkheden is precies goed, de meeste dingen zijn compleet "idiot-proof" (wat voor mij heel goed is :+ ). De draadloze verbinding zelf is goed. Prima bereik, nagenoeg geen uitval. Verder heb je prima ondersteuning via de website in de vorm van documentatie, firmware etc. Persoonlijk vind ik dat je jezelf aan 3Com nooit echt een buil kunt vallen.

het verschil tussen de3CRWE52196 en 3CRWE51196 is volgens mij dat de laatste een Amerikaanse versie is. Verder zijn ze naar mijn weten identiek.

edit:

Doen dus

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 21-01-2003 20:07 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube,
waarom een Amerikaanse versie verkopen in Nederland, voor 53 euro meer, vraag ik me dan af.

Vind je van de prijs btw? Niet erg laag? [argwaan-modus] Is er nog iets vergelijkbaars te verkrijgen, of beter, tegen dezelfde prijs of minder?

Idiotproof is gunstig, geen omkijken naar, ben ook maar een netwerk-onbenul :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

Voor zover ik op de site van 3Com kan zien is er geen verschil tussen de twee modellen. Dus ik heb geen flauw idee waarom de een duurder is dan de ander....Maar ik sta erom bekend blind te zijn dus misschien kun je zelf ook nog even koekeloeren:
3CRWE52196

3CRWE51196-US

Ik heb de 3CRWE52196 ook voor € 170 gekocht, dus ik zou niet weten waarom je argwaan zou moeten hebben.
Er is allicht wel wat anders te krijgen voor een lagere prijs, maar of het net zo goed is, dat kan ik je niet zo 1,2,3 vertellen.

edit:

aha...de 3CRWE52196: Supports DSL modems requiring PPTP on WAN ports
en de 3CRWE51196 niet....Maar om 'm daarom nou 53 euro duurder te maken

[ Voor 44% gewijzigd door YellowCube op 21-01-2003 20:39 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Beowulff
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-10-2025

Beowulff

Weet ik het

In principe kun je ervan uit gaan dat 3com apparatuur prima samenwerkt met andere 3com apparatuur. Ik heb zelf de 3CRWE51196-ME (die is echt wel goedkoper te krijgen dan wat jij aangeeft). Wat er verder voor verschil is weet ik niet, misschien idd alleen een ander import-traject. Iig werkt mijn router prima, makkelijk te bedienen ook.

De laatste doet het licht uit

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nu snap ik het ook...help 8)7

Hoe zit het trouwens met upnp, heeft deze (ik) dat nodig en waarvoor dan. Volgens mij niet aanwezig?

Product Specifications# 3CRWE51196

LAN ports: 4 autosensing 10BASE-T/100BASE-TX
WAN port: 1 autosensing 10BASE-T/100BASE-TX
Protocols supported: PPPoE, IP Routing, NAT, PAT, PAP, CHAP, UDP, TCP, IPCP, PPTP, DHCP, SNTP
Range: Depends on placement and conditions; indoor range 30 to 91 meters (98 to 298 feet)
Standards Conformance: Wi-Fi certified; IEEE 802.11b
Security: Hacker Pattern Detection firewall, virtual server capability, VPN pass-through, virtual DMZ
Management: Web-based administrative interface permits remote management

CD requires Windows Me/2000/98/95/NT 4.0

Product Specifications# 3CRWE52196

LAN ports: 4 autosensing 10 BASE-T/100BASE-TX
WAN port: 1 autosensing 10 BASE-T/100BASE-TX
Security: Hacker pattern detection firewall, virtual DMZ, virtual server capability, VPN pass-through
Protocols supported: PPPoE, PPTP, IP Routing, NAT, PAT, PAP, CHAP, MS CHAP, UDP, TCP, IPCP, DHCP Server, SNTP
Standards Conformance: Wi-Fi certified; IEEE 802.11b
Management: Web-based administrative interface permits remote management

CD requires Windows Me/2000/98/95/NT 4.0 géén XP ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 17:31:

Hoe zit het trouwens met upnp, heeft deze (ik) dat nodig en waarvoor dan. Volgens mij niet aanwezig?
Goed, upnp is dus niet echt nodig, zie...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/697157

[/kick] O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube en Beowulff, bedankt voor de info.

De knoop is doorgehakt en heb besteld, hoop de spullen di/wo binnen te krijgen.
Pagina: 1