SMC Barricade loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Ik heb sinds 2 maanden een SMC Barricade router aan mijn @home hangen. Nu is het vandaag voor de tweede keer gebeurd dat de router is vastgelopen.
Ik kom dan 's avonds thuis, zet een PC aan en heb geen internet. De router zelf is ook niet meer te bereiken via de browser op een PC. Zo op het oog lijkt echter alles normaal. Alle lampjes op mijn kabelmodem en op de router knipperen zoals het hoort. Stekker van de router eruit en er weer in en alles werkt weer.

Dit heb ik eerder met mijn vorige router (USR8000, bijna zelfde als de SMC) gehad. Ik dacht steeds dat het aan problemen van @home lag (hoewel hij dan gewoon weer verbinding hoort te maken :? ), maar na verloop van tijd deed die router helemaal niets meer :X

Iemand enige soortgelijke ervaring of idee waar het aan kan liggen?

Weet nog steeds niks.....

Verwijderd

firmware updaten of anders de router terugbrengen naar de winkel.. het is iig niet normaal.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Inderdaad even met de firmware aan slag.. Ik heb zelf ook een Barricade (7004BR; welke heb jij eigenlijk), en ik heb er nooit last van.
Ik kom wel vaak op een SMC forum en daar lees ik (jammergenoeg) veel vaker dat mensen vastlopers hebben (met name met de ABR). Gewoon naar de meest recente firmware gaan en kijken hoe ie zich dan gedraagt.

Probeer ook eens te achterhalen "hoe het kan komen". Ik heb in de anderhalf jaar dat ik mijn router heb ook een paar vastlopers gehad en dat kwam bijna altijd door P2P filesharing programma's. Ook heb ik een keer een nachtje een tooltje laten draaien dat de logs naar txt files saved; die maakte dus elke 30 secs een connectie naar m'n router --> na een uurtje zat al ie vast!

Wees consequent, maar niet altijd

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 14:06
Mmm nou ik jou bericht lees Ook, ik heb dezelfde symptomen vooral als ik eMule draai loopt mijn Barricade nogal eens vast. Wat doen die P2P proggie zodat mijn router vastloopt? Trouwens ik zal eens de nieuwe firmware proberen, misschien is dan het probleem opgelost. :) Een maat van mij die precies dezelfde Barricade heeft als/dan ik/mij (doorhalen wat niet van toepassing is.), heeft er geen last van. We hebben hem tegelijk gekocht in dezelfde winkel. Zijn toevallig ook nog uit dezelfde batch.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik heb al 2 Barricades 7004BR naar de routerhemel geholpen met het flashen van de firmware.. ja, ik heb vaker dingen geflashed, niets spannends en bij me SMC tot twee keer toe (verschillende firmwares) ging het fout!

Ik gebruik hem nu alleen als switch (router gedeelte is no more).

Als ik jou was, zou ik hem wel flashen, maar voor de zekerheid: haal alle andere netwerkkabels eraf, behalve die van je PC waarmee je gaat flashen, ook de WAN kabel. Misschien is het onzin, maar je kan niet voorzichtig genoeg wezen!!
Good luck!

Mijn iRacing profiel

• Ook

Ook

Yes I can!

collin schreef op 22 January 2003 @ 10:42:
[..]
Als ik jou was, zou ik hem wel flashen, maar voor de zekerheid: haal alle andere netwerkkabels eraf, behalve die van je PC waarmee je gaat flashen, ook de WAN kabel. Misschien is het onzin, maar je kan niet voorzichtig genoeg wezen!!
Good luck!
Ik haal idd ook altijd alle andere kabels eruit, just to be sure..
Maareh.. collin, heb je de "crash recovery" al geprobeerd..?! Heb er al vele routers mee terug zien komen!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
Dit is inderdaad ook voor mij een bekend probleem. Ik heb ook een SMC Barricade 7004 ABR en ik krijg ook geregeld vastlopers.
Ik heb al een keer geprobeerd om em te flashen maar dat is toen grandioos mislukt en het heeft me 2 weken prutsen gekost om de router weer aan de praat te krijgen. Dat lukte toen op de een of andere manier door er een oude firmware op te zetten.
Ook als je naar de site van SMC gaat is het vrij onduidelijk welke firmware je moet hebben want in mijn geval staat het serie nummer van de router niet in het lijstje.
En als je em flasht met een andere firmware (wel voor dezelfde router maar ander serie nummer) krijg je grote problemen.
Tot nu toe heb ik ook nog steeds geen oplossing gevonden. Wat ik wel weet is dat SMC voor mij voorlopig geen optie meer is. Als ik weer een router ga kopen ga ik voor een Draytec.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ook schreef op 22 January 2003 @ 10:51:
[...]

Ik haal idd ook altijd alle andere kabels eruit, just to be sure..
Maareh.. collin, heb je de "crash recovery" al geprobeerd..?! Heb er al vele routers mee terug zien komen!
Bedoel je pin 8 en 3 van de COM poort met elkaar verbinden? Dat werkt bij mij iig niet. Als ik dat doe gaat hij 8x snel achter elkaar knipperen en daarna weer normaal tempo (dat M1 lampje), zoals in de handleiding staat, maar ik krijg hem er niet mee terug!! Iets anders heb ik niet geprobeerd (dacht ik.. is al een tijdje terug namelijk, heb de hoop opgegeven :) )

Heb jij een andere optie toevallig?

Mijn iRacing profiel

• Ook

Ook

Yes I can!

collin schreef op 22 January 2003 @ 15:44:
[...]

Bedoel je pin 8 en 3 van de COM poort met elkaar verbinden? Dat werkt bij mij iig niet. Als ik dat doe gaat hij 8x snel achter elkaar knipperen en daarna weer normaal tempo (dat M1 lampje), zoals in de handleiding staat, maar ik krijg hem er niet mee terug!!
[...]
Volgens mij is dat '8 keer snel knipperen' de crash recovery stand..
Als je tijdens dat snelle knipperen je firmware update start dan zegt ie (volgens mij!) "Performing Crash Recovery" oid, moet lukken..

In dit topic staat ook wat info van mensen wie het ook gelukt is:
Tip voor USR8000 gebruikers!

Als het niet lukt, probeer het dan ook eens met een andere firmware versie. Zorg wel dat je van te voren een vast (statisch) IP opgeeft aan de client vanwaar je de crash recovery doet want anders probeert ie de DHCP van de router te gebruiken tijdens de firmware recovery en dan verlies je de verbinding!

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Hmmm, zo te zien is dit dus niet helemaal ongebruikelijk.
Ik heb een 7004ABR en de firmware is de versie die bij SMC als de nieuwste staat (v.1.42.003), dus flashen lijkt me niet zo zinvol. Al die verschillende part numbers zijn idd lekker verwarrend. De mijne is 750.5703, maar ik meen ergens gezien te hebben dat dat de Europese versie van de 750.5702 is 8)7
De vastlopers gebeurden overigens beide keren overdag toen er geen enkele PC aan stond (er hangen er 3 aan), dus het kan niet door een overactief programmaatje komen.
Ik had eigenlijk het idee dat het zou kunnen komen door niet goed oppakken na even wegvallen van de verbinding met @home, maar dat gevoel kan komen doordat mijn USR router destijds zijn kuren begon te krijgen in een periode dat @home erg aan het knoeien was. Dat is nu niet zo (geloof ik... )

Weet nog steeds niks.....

• Jester
  • Laatst online: 17-08 06:51
Hmm.. een klant van me heeft ook problemen met een SMC Barricade.. ik zal er eens naar kijken, normaal na een crash -> stroom van @home kastje en SMC en de problemen zijn verholpen..

maar het is wel lastig!

- hardware always changes.. -

Pagina: 1