Goeden avond,
Thuis heb ik meerdere computers tot mijn beschikking en heb deze nu in een simpel netwerkje hangen. Ik wil echter nu meer en het netwerk uitgebreider maken.
Wat heb ik:
Wat wil ik:
Ik wil in de server een grote harde schijf hebben waarop gebruikers van de hun bestanden kunnen opslaan in hun persoonlijke mapje.
Wanneer een gebruiker inlogt op het netwerk met zijn persoonlijke inlog gevens (ongeacht op welke computer) moet hij of zij een virtuele hardeschijf zien die gekoppeld is aan zijn persoonlijke mapje op de server.
Wanneer gebruiker A inlogt moet mag hij niet het mapje van gebruiker B zien.
De printer moet uiteraard ook toegankelijk zijn voor iedereen.
Wat ik helemaal mooi zou vinden, maar ik denk dat dit een 2e stap is, dat gebruikers hun eigen desktop houden en instellingen (resolutie, map opties enz) houden.
Wat ik dan ook nog wil is dat iedereen gebruik kan maken van het internet.
verder zijn er nog wat dingen die ik zou willen maar die zijn optioneel en komen dus allemaal later pas. (Mcafee automatisch bij iedere computer updaten wanneer er een update op de server beschikbaar is, intern mailen)
Waarmee?
Ik denk dat het op de server Windows 2000 word, maar welke versie moet ik dan kiezen?
Op de laptop MOET Windows XP blijven staan
Op de da andere pc het liefst ook
andere pc's maakt in principe niet uit.
ik wil geen UNIX opdat ik dit te complex vind, ook al weet ik dat mensen die niet met mij eens zijn.
Wie heeft er voor mij goede documentatie, tips, enz...
met vriendelijke groet,
Patrick
Thuis heb ik meerdere computers tot mijn beschikking en heb deze nu in een simpel netwerkje hangen. Ik wil echter nu meer en het netwerk uitgebreider maken.
Wat heb ik:
- pc (Pentium 4 1.4 Ghz, 128 MB-ram) met Windows XP
- laptop (pentium 4 2.4 Ghz, 256 MB-ram) met Windows XP
- pc met (Pentium 3 500 mhz, 192 MB-Ram) windows 98
- pc met (pentium 2 233 mhz, 32 mb-ram) Windows 98
Wat wil ik:
Ik wil in de server een grote harde schijf hebben waarop gebruikers van de hun bestanden kunnen opslaan in hun persoonlijke mapje.
Wanneer een gebruiker inlogt op het netwerk met zijn persoonlijke inlog gevens (ongeacht op welke computer) moet hij of zij een virtuele hardeschijf zien die gekoppeld is aan zijn persoonlijke mapje op de server.
Wanneer gebruiker A inlogt moet mag hij niet het mapje van gebruiker B zien.
De printer moet uiteraard ook toegankelijk zijn voor iedereen.
Wat ik helemaal mooi zou vinden, maar ik denk dat dit een 2e stap is, dat gebruikers hun eigen desktop houden en instellingen (resolutie, map opties enz) houden.
Wat ik dan ook nog wil is dat iedereen gebruik kan maken van het internet.
verder zijn er nog wat dingen die ik zou willen maar die zijn optioneel en komen dus allemaal later pas. (Mcafee automatisch bij iedere computer updaten wanneer er een update op de server beschikbaar is, intern mailen)
Waarmee?
Ik denk dat het op de server Windows 2000 word, maar welke versie moet ik dan kiezen?
Op de laptop MOET Windows XP blijven staan
Op de da andere pc het liefst ook
andere pc's maakt in principe niet uit.
ik wil geen UNIX opdat ik dit te complex vind, ook al weet ik dat mensen die niet met mij eens zijn.
Wie heeft er voor mij goede documentatie, tips, enz...
met vriendelijke groet,
Patrick