[gentoo] Speedtouch USB werkt niet meer, wel onder debian

Pagina: 1
Acties:

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Ik heb een debian-installatie, met een werkende ADSL verbinding, via mijn Speedtouch USB.

Ik heb daarnaast een gentoo-installatie, maar daar werkt de verbinding NIET. Ik had ooit op hetzelfde systeem de verbinding wel werkend, trouwens.
Hij maakt verbinding, maar zodra hij echt begint met verkeer (bijv. een emerge), dan stopt 1 van de 2 pppoa2 processen, die blijft rondhangen als zombie, totdat ik de andere pppoa2 afschiet. Ondertussen staat al het internetverkeer ook stil.

De reden dat ik pppoa3 niet gebruik is dat deze eenvoudigweg sig11't. Geen zin om dat uit te zoeken, want pppoa2 werkt wel normaal.

Als ik in gentoo boot, en ik doe een chroot naar m'n debian installatie, dan krijg ik de verbinding wel goed draaiend.

Het ligt dus niet aan de kernel (2.4.19-patched-your-ass-off-r20 ;) onder gentoo, en 2.4.18 onder debian).

Aan de binaries (modem_run, pppoa2) dan? Heb geprobeerd die van debian naar gentoo te kopieren, en dat werkt ook niet. debian = gcc2.95, gentoo = gcc3.2.1

De logs laten niets bijzonders zien (móet er iets gelogd worden, gebeurt het niet 8)7).

Tips?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Ik heb debian geboot, gechroot naar gentoo, en vanaf daar eerst 'n emerge -u world gedaan, zodat ik alle nieuwste packages had.
Vervolgens weer naar gentoo geboot, en speedtouch gecompileerd, en geprobeerd.

Werkte het nog niet ;(
Vervolgens m'n username en password ingevoerd in pap-secrets :+

En nu werkt het wel ... erg vaag, maar misschien zat het hem in het feit dat gcc 'n bug had ofzo, of ppp, weetikveel ... maar nu kan ik weer fijn emergen :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.