Toon posts:

[wc]Thermaltake Aquarius 2 cooling,..

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van 3dGameman... niet te verwarren met 3D Gay men ( }) ) staat een review van deze waterkoeling kit. Het filmpje heb ik gedownload en bekeken maar heb twee vragen :

1. De componenten van de waterkoeling kit worden vast gezet met sterke magneten.. Klinkt hardstikke handig, maar ziujn magneten niet funest voor bijvoorbeeld fans (uit balans raken) of harde schijven (data verdwijnt.) ?

2. De pomp krijgt voeding via een 12volt fan aansluiting op het moederbord... Ik heb al enkele keren meegemaakt dat zo fan-header kapot ging door een te zware fan.. Ik zou er niet aan moeten denken dat hierdoor mijn pomp uit zou vallen..

Wie kan er antwoorden/reacties/suggesties geven op bovenstaande vragen ?

link : http://www.3dgameman.com/...uarius2/video_review.html

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik denk dat die magneten wel voldoende afgeschermt zijn zodat ze niet storen , over die pomp: die kun je toch gewoon direct aan je voeding hangen dan heb je nooit problemen

[ Voor 14% gewijzigd door Fanatic_FS op 21-01-2003 18:55 ]

[specs]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

1. Je hoeft die magneten niet te gebruiken, ik zou gewoon dubbelzijdig tape namen dat dempt nog ook :)

2. Volgens mij krijgt de pomp 12volt via je Molex, dus dat is geen probleem denkik. (wel handig trouwens, WC gaat pas aan als pc aan is)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Weet iemand wat die set kost?

Verwijderd

Topicstarter
Burning_acid schreef op 21 January 2003 @ 19:19:
1. Je hoeft die magneten niet te gebruiken, ik zou gewoon dubbelzijdig tape namen dat dempt nog ook :)

2. Volgens mij krijgt de pomp 12volt via je Molex, dus dat is geen probleem denkik. (wel handig trouwens, WC gaat pas aan als pc aan is)
Ik heb zelf waterkoeling, en ik ben blij dat mijn waterkoeling eerst gaat draaien voordat de pc aangaat... Ik vind het toch tricky als de voeding via de pc loopt..

Ik heb trouwens nog geen prijzen gezien van deze setup, maar ik verwacht niet dat het boven de 200 Euro is...

Verwijderd

Damn... zoek me rot maar is er nergens een reseller die verkoopt ? ik heb er namelijk een gekregen maar wil graag de piijs weten ;-)

Verwijderd

Die magneten doen niet zoveel hoor. Die mensen weten heus wel wat ze doen. BOvendien waar denk je dat de sterkste magneten van je pc zitten ???. juist middenin je HD's. Het gaat er gewoon om dat het allemaal rekening met elkaar houd. dus ga er maar van uit dat ze niet het risico gaan nemen om jou de kans te geven je hardware te mollen. dus als er een risico is dan staat er in de handleiding zeker wat je moet doen. overigens als je fan dus kaduuk gaat TIJDENS uptime. reken maar dat je pc dan niet meer normaal verder gaat. Kortom als je pomp dus door een of ander voltage piek (als voorbeeld) je molex of mobo aansluiting molt dan vliegt je pc echt wel uit hoor. en dan controleer je neem ik aan toch eerst alles voordat je m weer aanzet. en ook als je aan eht opstarten bent. DOC mensen hebben gewoon een bepaald niveau van voorzichtigheid nodig. Heb je dat niet dan word je genadeloos afgestraft :P. ( And I know :P 1 keer vergeten te checken na verplaatsen pc. was een slang van het blok een beetje los.... mja dag videokaart :P) dus check alles in zon geval

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:08:
Damn... zoek me rot maar is er nergens een reseller die verkoopt ? ik heb er namelijk een gekregen maar wil graag de piijs weten ;-)
wtf? die dingen zijn volgens mij nog helemaal niet te koop :?

(of is die knipoog voor de gehele opmerking en niet alleen voor dat je de prijs wil weten)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37
www.boshop.be

winkel in belgie ( _/-\o_ ) heeft het al

PSN: nicovc

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

naiko schreef op 24 January 2003 @ 18:33:
www.boshop.be

winkel in belgie ( _/-\o_ ) heeft het al
tnx dude, dat setje kost dus €204,49. Ik denk alleen dat dit een pre-order is want ik heb er voor de rest nog niets van gehoord (en op de frontpage stond ook nog geen release datum)

Verwijderd

Klopt, alleen pre-order.
Echter heb ik hem al een week in mijn bezit en heb deze vanmiddag ingebouwd.
FF mijn bevindingen,

Systeem : AMD XP 1800@1533, non-overclocked, 768 DDR 333 Mhz, Epox 8K5A2+, Asus GF3 Ti 500, etc... Kast : Aopen HQ8, Radiator beneden geplaatst bij air-intake, pomp beneden geplaatst en reservoir buiten de kast ter hoogte van de voeding.

De stress die ik gedraaid heb bestaat uit : Codecreatures bench Pro, Sisoft Sandra 2003 TE, PC mark 2002, 3D mark 2001 SE, Hot CPU tester pro 3 LE en Metabench. Daarnaast wat games gespeeld zoals UT 2003, TFD en SOF II.

Stressed max. 48 graden, idle rond de 45 graden.
Wat mij betreft echt een toppertje aangezien hij stabiel, stil en zeer gemakkelijk te installeren is. Goede manual, makkelijke en net afgewerkte onderdelen. Wel ff goed opletten met het ontluchten want dat staat dus niet in de manual. Ik denk zelfs dat de temp wat lager kan aangezien die Asus echt een oventje is in een gesloten kast. En aangezien de HQ8 nou niet bepaald het toppunt is van een goede airflow denk ik dat ie zeker 4 a 5 graden lager kan met deze configuratie. Dat is dan iets waar ik maar later aan moet gaan werken. Er worden dus magnetjes meegeleverd om de radiator, pomp en reservooir te plaatsen. Je kan schroeven maar dit werkt ook prima en wil je ooit knutselen schuif je ze gewoon aan de kant. Kind doet de was...

Dus volgens mij bevooroordeelde mening is dit echt een goed setje.

Verwijderd

Com4 Computers heeft hem.
Werk daar en heb hem daar gisteren zien liggen.
Prijs weet zo 1,2,3 niet zal morgen effe bellen.

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 08:38
mmm sorry to say maar ik denk dat het wel 10 graden lager kan A: artic silver B: who the fuck doet zijn radiator aan de onderkant?? lucht gaat omhoog en jij blaast leuk de warme lucht nog een keer door je kast heen ??? beetje onlogisch... ik heb een enermax met plek voor een fan boven op dus daar zou ik heb aan hangen. je moet je radiator zo hoog mogelijk hangen namelijk. vrijwel airflow niet echt super van belang dan als de lucht maar weg kan.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Zie manual van deze set en daarnaast de ruimte die ik in de kast heb, dan ben ik die "who the fuck" die um dus onder plaatst aangezien ik niet meer ruimte heb naast de 4 HD's.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 02:10:
Klopt, alleen pre-order.
Echter heb ik hem al een week in mijn bezit en heb deze vanmiddag ingebouwd.
FF mijn bevindingen,

Systeem : AMD XP 1800@1533, non-overclocked, 768 DDR 333 Mhz, Epox 8K5A2+, Asus GF3 Ti 500, etc... Kast : Aopen HQ8, Radiator beneden geplaatst bij air-intake, pomp beneden geplaatst en reservoir buiten de kast ter hoogte van de voeding.

De stress die ik gedraaid heb bestaat uit : Codecreatures bench Pro, Sisoft Sandra 2003 TE, PC mark 2002, 3D mark 2001 SE, Hot CPU tester pro 3 LE en Metabench. Daarnaast wat games gespeeld zoals UT 2003, TFD en SOF II.

Stressed max. 48 graden, idle rond de 45 graden.
Wat mij betreft echt een toppertje aangezien hij stabiel, stil en zeer gemakkelijk te installeren is. Goede manual, makkelijke en net afgewerkte onderdelen. Wel ff goed opletten met het ontluchten want dat staat dus niet in de manual. Ik denk zelfs dat de temp wat lager kan aangezien die Asus echt een oventje is in een gesloten kast. En aangezien de HQ8 nou niet bepaald het toppunt is van een goede airflow denk ik dat ie zeker 4 a 5 graden lager kan met deze configuratie. Dat is dan iets waar ik maar later aan moet gaan werken. Er worden dus magnetjes meegeleverd om de radiator, pomp en reservooir te plaatsen. Je kan schroeven maar dit werkt ook prima en wil je ooit knutselen schuif je ze gewoon aan de kant. Kind doet de was...

Dus volgens mij bevooroordeelde mening is dit echt een goed setje.
Die tempz zijn hoog hoor :(
Ik haal met men 2400 mhz en 2.1 V de 42 stressed en 37 idle :)
Dit is met home made waterkoeling >:)

Turn it off and on again.

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Aargh, 204 euro..

Mijn setje presteert veel beter, maakt minder herrie en voor zo'n 80 euro heb ik 'm samengesteld.

Verwijderd

Ik had deze topic ergens anders ook als reply neergezet. Bij controle bleek er toch nog lucht in het systeem te zitten en dat is nu weg. Ik heb um vanaf mijn laatste reply tot nu door laten draaien en inderdaad is de temp. verder omlaag gegaan en meer in de richting zoals andere dat hebben. Stressed tot 45 graden, idle 36/37 graden. Maar al kan het goedkoper samengesteld worden... ik had deze voor nix ;-) Dus dan klaag ik al helemaal niet. Maar het kan altijd beter en ben benieuwd wat een evt. andere plaatsing van de radiator kan opleveren al word dat moeilijk aangezien bijna alle bays bezet zijn

Maar na dat ik me eerst irriteerde aan de herrie van de van zijn nu die maxtors de kabaalmakers.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27

Daklem

Audio Nerd

ziet er leuk uit dit setje...

ik zit er ook overna te denken om dit aante schaffen.... ik doe toch mijn processor niet overclocken maar wil gewoon iets leuks in mijn case hebben. Dit is toch een mooi setje om mee te beginnen lijkt me.

ach die 8'ste fan van die radiator mag er ook nog wel bij.... :D

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

leuk setje, maar nog een beetje duur :( als hij ongv rond de prijs zat van die poseidon, dan had het een leuk setje voor een leuke prijs geweest, nu kan je beter home made wc nemen...
[off-topic]
heej SmokeyTheBandit, waar heb jij dat corsair twinx gehaald, en wat was de levertijd?
[/off-topic]

niks

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

www.xoxide.com heeft hem voor $144,99 maarja dan krijg je nog verzendkosten e.d.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Nou... ik moet zeggen... op Pricewatch is hij al te vinden... voor 149 euro.

ik moet zeggen dat dat toch niet echt duur is . hij ziet er wel errug gaaf uit!!! ...

ik zit er inderdaad overna te denken om dat setje te kopen omdat ik toch niet overclock.

ik zou zeggen.... pak je kans. ik ga hem over 2 maandjes bestellen. aangezien ik nu beetje krap zit :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10
Vanaf volgende week staat er nog een prijsje in de pricewatch. Ik gok op 139 euro..... :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

BaRF

bijna kerst

toch even opmerken dat die rodney gast altijd éven happy er uitziet :) mooi setje trouwens, ik had nog niet eerder slang met de veertjes er ín gezien :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

dominator schreef op 31 januari 2003 @ 21:03:
Vanaf volgende week staat er nog een prijsje in de pricewatch. Ik gok op 139 euro..... :)
139 euro is zeker wel betaalbaar voor zo'n dergelijk setje.

dan heb ik tenminste waterkoeling die in mijn computer past. :)

of ik moet er toch overna gaan denken om een grotere kast te gaan kopen :*)

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

hmm, ik zie net dat die pomp "maar" 90 liter per uur is, als je allen je CPU koelt is dat nog wel genoeg denkik maar als ik dan mijn GPU en NB ook wil koelen moet ik weer een andere pomp kopen zeker :(

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
dus zoals ik het zie is het aquarius 2 >:) water koelingssetje een goede keus want ik wou al een xaser 3 :9~ kast maar met dit setje erbij is het een top keus (8>

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16
zo ga je nou in elk Tt aquarius topic posten ??

Thermaltake Aquarius II Cooling

dit is de goeie!

[ Voor 47% gewijzigd door ThomasW op 26-05-2003 00:52 ]

Verwijderd

bah :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.