Info:
domein: xxx.nl
DHCP enabled
DNS enabled
Server W2K advanced editie (192.168.0.1)
Enige server in het domein en draait DHCP WINS en DNS. is dus ook de gateway
Heb een DHCP scope ingestelt van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.22. Dat werkt prima.
Ik kan een client laten inloggen op het domein met zijn/haar username en pass.
Kijk ik bij ipconfig krijgt ie netjes 192.168.0.3 toegewezen en als gateway 192.168.0.1
Kan niet internetten volgens UNC. maar wel op IP aders. DNS probleem dus.
Heb dns geconfigureerd, maar het werkt nog stees niet. dat was probleem 1
Probleem 2:
er zitten 2 netwerkkaarten in de server 1 voor een gedeelde chelloverbinding en de andere voor het netwerk ofcourse.
Na een paar minuten (ik denk 5 a 6) knalt het internet eruit. Als ik de netwerkverbinding disable (dus niet chello) kan ik meteen weer internetten. Enable ik hem weer, dan gaat het weer een paar minuten goed.
Verder komt het ook regelmatig voor dat de server enorm begint te ratelen en dan sluiten alle openstaande internetbrowsers zich.
Specs van server: PII 250 @ 400Mhz (het draaid stabiel, maar dit zou misschien een oplossing kunnen zijn) verder met 128MB ram.
Op de server zijn verder geen services geinstalleerd wbt exhange of IIS oid.
(ohjah voor probleem 1: als je bij DNS properties kijkt, en dan tab interfaces. dan staat daar een optie met listen on specified ip or all IP, wat moet ik daarinvullen want ik heb nu on specified IP gekozen en dan het IP van de server (192.168.0.1) maar ik denk dat ik dit niet goed interpreteer
Oke was een lap tekst maar ik heb dat het duidelijk is...
domein: xxx.nl
DHCP enabled
DNS enabled
Server W2K advanced editie (192.168.0.1)
Enige server in het domein en draait DHCP WINS en DNS. is dus ook de gateway
Heb een DHCP scope ingestelt van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.22. Dat werkt prima.
Ik kan een client laten inloggen op het domein met zijn/haar username en pass.
Kijk ik bij ipconfig krijgt ie netjes 192.168.0.3 toegewezen en als gateway 192.168.0.1
Kan niet internetten volgens UNC. maar wel op IP aders. DNS probleem dus.
Heb dns geconfigureerd, maar het werkt nog stees niet. dat was probleem 1
Probleem 2:
er zitten 2 netwerkkaarten in de server 1 voor een gedeelde chelloverbinding en de andere voor het netwerk ofcourse.
Na een paar minuten (ik denk 5 a 6) knalt het internet eruit. Als ik de netwerkverbinding disable (dus niet chello) kan ik meteen weer internetten. Enable ik hem weer, dan gaat het weer een paar minuten goed.
Verder komt het ook regelmatig voor dat de server enorm begint te ratelen en dan sluiten alle openstaande internetbrowsers zich.
Specs van server: PII 250 @ 400Mhz (het draaid stabiel, maar dit zou misschien een oplossing kunnen zijn) verder met 128MB ram.
Op de server zijn verder geen services geinstalleerd wbt exhange of IIS oid.
(ohjah voor probleem 1: als je bij DNS properties kijkt, en dan tab interfaces. dan staat daar een optie met listen on specified ip or all IP, wat moet ik daarinvullen want ik heb nu on specified IP gekozen en dan het IP van de server (192.168.0.1) maar ik denk dat ik dit niet goed interpreteer
Oke was een lap tekst maar ik heb dat het duidelijk is...
edit:
Oke de browser knalt er ook zonder de netwerkverbinding uit. Ik ga de laatste versie van IE proberen wat dat beterft
Oke de browser knalt er ook zonder de netwerkverbinding uit. Ik ga de laatste versie van IE proberen wat dat beterft
[ Voor 5% gewijzigd door Tobiaz op 21-01-2003 18:36 . Reden: edit ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)