Toon posts:

[MS-DOS] Is 512 DDR-Ram teveel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 512 DDR-Ram , dat moet volgens de "Search" geen probleem zijn voor Win 98 SE. Maar ik speel nog wel DOS spelletjes in MS-Dos Modus (niet de DOS Prompt in Windows). Kan ik die spellen zonder problemen spelen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja :)
je kan gewoon spellen in dos spelen zonder last te hebben van "te veel geheugen".

[ Voor 90% gewijzigd door chucky666 op 21-01-2003 18:28 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik dacht zelfs dat MS-DOS zelf maar tot maximaal 64mb ram ging, de rest zal niet gebruikt worden
Hint: mem /c /p

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 21 januari 2003 @ 18:26:
Ik dacht zelfs dat MS-DOS zelf maar tot maximaal 64mb ram ging, de rest zal niet gebruikt worden
Hint: mem /c /p
Het maakt me niet zoveel uit hoeveel MB er wordt gebruikt , als ie maar niet crasht ;)

Weer lekker Carmageddon spelen :P , en Duke Nukem 3D :D

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:30:
[...]

Het maakt me niet zoveel uit hoeveel MB er wordt gebruikt , als ie maar niet crasht ;)

Weer lekker Carmageddon spelen :P , en Duke Nukem 3D :D
je had het ook eerst kunnen uitproberen alvorens hier te vragen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik draai af en toe DOS7 met 'n gigabyte DDR-RAM. Nog geen rare dingen tegen gekomen :)

• Saekerhett
  • Laatst online: 09-09 22:18
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 19:29:
Ik draai af en toe DOS7 met 'n gigabyte DDR-RAM. Nog geen rare dingen tegen gekomen :)
Eigenlijk best wel apart hoe Win 98 en ME gigantisch op hun bek kunnen gaan van zoveel RAM, en DOS er gewoon geen moeite mee heeft :D

Verwijderd

Saekerhett schreef op 21 januari 2003 @ 19:44:
[...]

Eigenlijk best wel apart hoe Win 98 en ME gigantisch op hun bek kunnen gaan van zoveel RAM, en DOS er gewoon geen moeite mee heeft :D

Die spreekt het niet aan. 640 Kb en that's it. Nahja of je moet een Extended Memory Manager oid draaien. En het is single-task. Dus heel gekke dingen kunnen ook niet gebeuren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00
T zijn niet Win9x en ME die gigantisch op hun bek gaan, tis het caching systeem ervan die alle beschikbare pages opvreet.
Als Smartdrive ook dynamisch zou zijn, zou smartdrive in DOS ook flink over de zeik gaan met zoveel RAM.
Overigens vreten himem en EMM386 van DOS 6.x niet meer dan 64MB. Pas vanaf Win95 konden die twee samen 2GB aan :)
Pagina: 1