Probleem verbinding via Switch

Pagina: 1
Acties:

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Ik heb hier 2 pc's, beide beschikkend over een apart IP van @home.
Ik deel via een Switch de @home verbinding en via een Crosscable 100MB netwerk.

Als nu 1 van de 2 pc's reboot dan heeft de andere pc eventjes (gedurende het bios bootgedeelte zeg maar en ietsje tijdens het laden van Windows) GEEN internet verbinding. Dit is heel irritant als ik bijvoorbeeld een spel aan het spelen ben :'(

Iemand enig idee of dit veroorzaakt wordt door de Switch (Edimax 10/100) :? of dat het een software matig probleem is :?

OS is op beide pc's WinXp. Netwerkkaart pc1 is 3com en pc2 is een D-link, beide 10/100 pci.

Ik heb zitten zoeken in de search maar nix kunnen vinden :'(

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
Maakt het nog uit welke PC reboot?

Maar als ik het goed begrijp heeft dus iedere pc 2 netwerkkaarten, waarvan er 1tje met een crosslink naar de andere pc gaat, en de ander naar je (10mbit?) switch?

Het kan zijn dat een pc ICS draait en dan de andere pc, ondanks het feit dat hij een @home ip heeft, toch internet via de crosscable.

Probeer van de pc die hapert tijdens het booten van de ander (op een moment dat dus de andere wel aan staat) een een traceroute ergens heen. Kan goed zijn dat je eerste hop dan de andere pc is.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Hoyden
1netwerkkaart in elke pc is ingesteld op 10Mbps half duplex (@home standaard)
en 1 netwerkkaart in elke pc is ingesteld op 100Mbps Full duplex voor intern netwerk.

Internet via de crosscable kan niet mogelijk zijn, aangezien elke pc wel kan internetten als de andere pc uitstaat. Alleen als 1 van de pc's dus dan wordt aangezet is ff de verbinding weg op de andere pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 21-01-2003 19:31 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
Aha... Is het dan niet simpeler om die netwerkkaarten op 100 mbit full of gewoon auto te zetten? Dan kun je die 2e netwerkkaarten eruit gooien, alles ondersteunt 100mbit behalve je kabelmodem, dan zal die poort op de switch maar op 10 mbit werken, maar onderling heb je dan toch 100mbit.
Of heb je daadwerkelijk (nog los van de vraag of hij die nu gebruikt) 200mbit nodig tussen die 2 pc's ?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Waarom 2 netwerkkaarten per pc inderdaad??? Dat is helemaal nergens voor nodig. Gewoon de 2 pc's aan de switch, en de @home-verbinding ook op de switch.

Dat moet gewoon werken, werkt bij een vriend van me thuis ook zo. Zonder problemen. Ik heb zelf een router, sinds niet al te lange tijd dus gelukkig legaal....

• Hoyden
Ok, maar dan moet ik dus Tcp/ip adres van me @home netwerkkaarten handmatig invoeren zodat ik onderling communiceer via het ip van @home :?

Ik merkte namelijk, dat als ik me netwerkkaart van @home insteld op auto, dat ik dan bijna geen spel kon doen op 1pc terwijl de andere pc gewoon aan het surfen was zonder een fatsoendelijke ping. Sinds ik de @home netwerkkaarten op 10mb half duplex heb geforceert is het iets beter geworden..
Waarschijnlijk trekt een 10mb/100mb full duplex verbinding naar @home via switch (dat is dus de AUTO keuze van de netwerkkaart) teveel bandbreedtje..

Maar ik dacht dat het veiliger was om het via een aparte netwerkkaart te laten lopen, dan heb ik geen bestandsdeling nodig via me @home netwerkkaarten..

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 21-01-2003 19:57 ]

• Hoyden
Iemand nog enig idee wat dit probleem kan zijn dat als ik aan het internetten ben, en de andere pc wordt aangezet, dat ik dan me verbinding kwijt ben :?
Pagina: 1