Matrox G550 (tvout of DH?)

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een Matrox Millenium G550 gaan kopen. Vrijwel enige doel van deze kaart is de tv-out (het wordt voor een divx-bakje). Wel moet er ook een monitor aanhangen (liefst simultaan).

Als ik bijvoorbeeld bij Alternate op hun site kijk zie ik dat er meerdere soorten zijn:

G550: TV-out, DVI
G550: 2xDVI
G550DH: 2xVGA

Welke moet ik nou hebben? De bovenste? Die is wel 145E, terwijl de 2xDVI 139E en de "echte" DualHead kost "slechts" 129E. Wie helpt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

De "echte" Matrox DualHead is 1x DVI en 1x VGA (in jouw lijstje de bovenste dus).

Normaal is de 2x DVI duurder dan de gewone G550 maar je krijgt bij allen de nodige converters om zowel tv-out als DVI->VGA aan te sluiten.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Dus: er zit geen verschil tussen tv-out via een convertor of rechtstreeks een G550 met tv-out? Die DVI interesseert me geen moer, ik zal er echt geen flatpanel aanhangen. Ik wil de beste tv-out. Whatever the costs. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
spaceboy schreef op 21 januari 2003 @ 21:29:
Dus: er zit geen verschil tussen tv-out via een convertor of rechtstreeks een G550 met tv-out? Die DVI interesseert me geen moer, ik zal er echt geen flatpanel aanhangen. Ik wil de beste tv-out. Whatever the costs. :)
Gewoon 2x VGA dus.

Verwijderd

spaceboy schreef op 21 January 2003 @ 21:29:
Die Matrox met tv-out is gewoon een vga poort waar een kabel meegeleverd door Matrox (retail versie) op aangesloten wordt en zo als tv-out dient. Er zit dus niet zo'n ronde tv-out poort op.

Op die andere 2 modellen heb je dus ook gewoon tv-out.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet wist dat er een Matrox G550 bestond met 2xVGA.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 23:36:
[...]

Die Matrox met tv-out is gewoon een vga poort waar een kabel meegeleverd door Matrox (retail versie) op aangesloten wordt en zo als tv-out dient. Er zit dus niet zo'n ronde tv-out poort op.

Op die andere 2 modellen heb je dus ook gewoon tv-out.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet wist dat er een Matrox G550 bestond met 2xVGA.
Okay, thnx. Toch vind ik 't raar dat er dan zulke prijsverschillen bestaan, als het alleen om een kabeltje gaat. Maar goed, toch bedankt.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Die TV-out van de Matrox is echt vaag; zelfs op het forum van Matrox kreeg ik geen helder antwoord.

Mijn vraag is of ik op een Matrox een TV en een monitor tegelijk aan kan sluiten, zodanig dat ik op de monitor een video-editing prg zie en op de TV het resultaat van de edit.

Schijnt slechts met moeite te kunnen, met behulp van allerlei programma's enzo. Maar zelfs dan wist de 'helpdesk' van Matrox niet eens of het ging...

Hier iemand?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1