[js/vbs]includes combineren

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik heb momenteel het volgende:
code:
1
2
3
<script language="javascript" type="text/javascript">pnaam='homepage';</script>
<script src="info.vbs" language="VBScript" type="text/vbscript"></script>
<script src="stats.js" language="javascript" type="text/javascript"></script>

Ik zou dit het liefste in 1 include doen maar om een of andere vage reden is het includen van een script anders dan het gewoon er in kopiëren. Ik kan namelijk niet </script> er in zetten en dan gewoon een nieuwe scripttag beginnen, je moet echt bij de taal waar je mee bezig bent blijven.

De eerste waarde wordt uit de template-engine gehaald, hier heb ik echter geen invloed op, als ik die waarde in de laatste include zet, dus met die src erin werkt het op een of andere reden niet, net of eerst de include, en daarna pas de gewone code gebruikt wordt. :(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53
Waarom zou je dat willen, alles in 1 include? :)

Zowieso kun je die 1e regel <script> gewoon in het .js bestand zetten, dat scheelt er alweer 1
(Uiteraard zonder die tags)

[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 21-01-2003 18:07 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

uhm :?

het is toch redelijk logisch dat als je een src attribuut gebruikt het script verder overgeslagen wordt, je geeft tenslotte aan dat ie het script op het externe adres kan vinden?

Wat is er nou eigenlijk mis met wat je nu hebt?

VB en JS combineren wordt zowiezo onbegonnen werk lijkt me; het betreft 2 verschillende script-types...

[ Voor 19% gewijzigd door Hangloozz op 21-01-2003 18:09 ]

www.jurgroessen.nl

• djluc
Nope, de templateengine moet die waarde invullen, die kan natuurlijk niet in mijn .js bestand. Verder moet dit door verschillende mensen heel gemakkelijk geïmplementeerd worden, en dan is 1 include gewoon veel gemakkelijker.

Er is opzich dus niets mis mee, het is alleen een klein iets wat ik nog wil maken, gewoon om het te kunnen of wat dan ook, da boeit nu ff nie :*)

Dat van die src is misschien wel logisch maar niet handig omdat je zo nooit een geinclude script aan kunt roepen met bepaalde waarden.

[ Voor 40% gewijzigd door djluc op 21-01-2003 18:13 . Reden: nieuwe reactie ]

• Willem
Dit is echt onzin. Je document word door een template engine gevuld, maar mensen moeten wel zelf heel makkelijk ook nog dingen toe kunnen voegen. En dan zou dat veel moeite zijn? Het kan aan mij liggen maar je hebt echt een rare vraagstelling of je hebt er de ballen verstand van

Verwijderd

Volgens mij snap ik je vraag en kan ik als antwoord geven: Het kan niet.

Je kunt niet meerdere scripttalen in 1 bestand zetten en dan includen. Ik snap persoonlijk niet wat er mis is met je huidige oplossing. (behalve dat je 'var' bent vergeten voor 'pnaam')...

• djluc
Het is gewoon een klein puntje van perfectie wat ik graag zou willen toepassen, wat je daar van vind mag je natuurlijk zelf weten, reken maar dat het voor mij wel nut heeft anders zou ik het echt niet vragen. Dit is namelijk pas een mini versie van het echte probleem, beetje snel geoordeeld dus.
Je document word door een template engine gevuld,
Wat maakt dat uit, die mensen hebben zelf dan toch nog niets met die engine te maken, ga maar uit van een noob niveau bij de mensen die dit moeten implementeren
maar mensen moeten wel zelf heel makkelijk ook nog dingen toe kunnen voegen.
Waaraan bedoel je?
En dan zou dat veel moeite zijn? Het kan aan mij liggen maar je hebt echt een rare vraagstelling of je hebt er de ballen verstand van
De vraag is volgens mij heel duidelijk geformuleerd, en mijn kennis van zowel javascript als vbscript zijn op een heel aardig peil. Misschien moet je je niet zo druk maken over het doel, maar gewoon denken of je een antwoord weet op mijn vraag, gewoon een suggestie hoor niet slecht bedoeld. Ik waardeer het in ieders geval dat je de moeite neemt om te reageren!

• Willem
Het is een beetje tegenstrijdig wat je zegt, en dat is even wat ik aanhaalde, verder no offence ofzo. Maar het blijft een beetje vreemd, de vraag, en zoals er al gemeld is kan het niet, en volgens mij is dat ook niet erg :)

Maar goed, streven naar perfectie is geen slechte eigenschap maar het stopt ergens.
Succes :)

• djluc
Die post kwam terwijl ik mijn bericht aan eht typen was vandaar, even als reactie op blues:
Die var is niet verplicht, wel mooier idd, is zomaar een voorbeeldje vandaar. Of ik niet meerdere talen kon gebruikn vroeg ik me dus af, ik was eigenlijk van plan om in een js include gewoon </script> te zetten en dan een nieuwe scripttag te openen. Een include doet echter niet wat ik er van verwachtte, namelijk de code gewon op de plaats zetten waar je die eigenlijk ook zou plaatsen en dan pas uitvoeren.
Pagina: 1