Ik ben van plan binnenkort een lanparty te organiseren, gewoon in huis (garage).
Het zal ongeveer voor twaalf man zijn.
Maar nu, hoe moet ik dit allemaal regelen.
En dan zit ik een beetje met de apparatuur enzo.
Er zal denk ik het meeste cs worden gespeeld, hooguit af en toe dod.
wat ik heb aan apparatuur:
-1pc voor dedicated server, evt. irc server, ftp server (1,2ghz athlon 512mb ram 120gig)
-4 poorts router (volkomen overbodig maar wie weet
)
En ik neem aan dat stroom niet zo'n probleem zal zijn toch?
13 pc's twee groepen
?
Maar nu zit ik een beetje met het netwerk, aan die router heb ik niets.
Ik zal toch een switch nodig hebben ofzo.
En om iedereen te laten snoepen van mijn @home verbinding is denk ik ook niet zo handig, dus was ik van plan om:
alleen internet te hebben op die ftp server pc, zodat daarmee gedownload kan worden op verzoek en via ftp kan worden geleeched.
Als iemand een beetje verstand heeft van het houden van een lanparty zou diegene mij dan een beetje kunnen helpen?
Via msn bijv. (lemoneight@hotmail.com).
Wat ik hierboven nu allemaal heb getypt zijn eigenlijk de belangrijkste dingen, maar hoe ik het moet doen is een tweede.
p.s.
Het huren van apparatuur is EEN optie!
Het zal ongeveer voor twaalf man zijn.
Maar nu, hoe moet ik dit allemaal regelen.
En dan zit ik een beetje met de apparatuur enzo.
Er zal denk ik het meeste cs worden gespeeld, hooguit af en toe dod.
wat ik heb aan apparatuur:
-1pc voor dedicated server, evt. irc server, ftp server (1,2ghz athlon 512mb ram 120gig)
-4 poorts router (volkomen overbodig maar wie weet
En ik neem aan dat stroom niet zo'n probleem zal zijn toch?
13 pc's twee groepen
Maar nu zit ik een beetje met het netwerk, aan die router heb ik niets.
Ik zal toch een switch nodig hebben ofzo.
En om iedereen te laten snoepen van mijn @home verbinding is denk ik ook niet zo handig, dus was ik van plan om:
alleen internet te hebben op die ftp server pc, zodat daarmee gedownload kan worden op verzoek en via ftp kan worden geleeched.
Als iemand een beetje verstand heeft van het houden van een lanparty zou diegene mij dan een beetje kunnen helpen?
Via msn bijv. (lemoneight@hotmail.com).
Wat ik hierboven nu allemaal heb getypt zijn eigenlijk de belangrijkste dingen, maar hoe ik het moet doen is een tweede.
p.s.
Het huren van apparatuur is EEN optie!
[ Voor 3% gewijzigd door Tije op 21-01-2003 18:02 ]